Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 11 apr 2025 03:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 14:10 

Sinds dat ik gebruik maak van internetplusbellen van KPN loopt mijn computer regelmatig vast. Na een bepaalde tijd op het internet (duur verschilt) loopt mijn computer vast en kan ik deze alleen nog uitzetten door de aan/uit knop lang ingedrukt te houden (ctrl alt del helpt niet meer). Het heeft lang geduurd voordat ik erachter kwam dat internetplusbellen hier de oorzaak van is. Als ik mij gigaset usb adapter losloppel loopt de computer niet meer vast. Verder leveren diverse virusscans niets op. Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er mensen met hetzelfde probleem?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 okt 2006 18:02 

Heb je ook informatie over de computer en de specificatie ?
Draaien er veel programma's als dit gebeurt ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2006 13:07 

Ik heb een acer aspire 1357 (athlon 3000+, 512 mb intern). Het aantal draaiende programma's verschilt, maar dit heeft eigenlijk geen invloed op het vastlopen van mijn computer. Dit gebeurt sowieso altijd. De ene keer duurt het alleen wat langer dan de andere keer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2006 14:19 
Site Admin

maak je al gebruik van deze versie van de software van siemens: http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,n ... ml#content
en zorg dat de service windows zero configuratie uitgeschakeld is: viewtopic.php?t=240&highlight=zero

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 18:10 

Ik heb het geprobeerd, maar de nieuwe drivers en het uitschakelen van de wzc hebben geen effect gehad. Aanvankelijk leek het na het uitschakelen van de wzc wel minder te zijn (het duurde langer voordat mijn computer vastliep), maar het probleem is hiermee nog niet opgelost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 18:13 
Site Admin

maak je gebruik van p2p programma's en zo ja welke?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 21:09 

W2k(sp4) of XP(sp2) met laatste servicepacks?

Deinstalleren en opnieuw installeren van de 108 USB evt. op een andere poort.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 20:09 

Dit heb ik dus ook (heb sinds 2 weken ipb). De pc loopt dagelijks keihard vast, of de verbinding wordt regelmatig verbroken, en dan staat in apparaat beheer onder netwerk adapters de gigaset 108 adapter met ofwel een rood kruis er doorheen of een geel uitroeptekentje.
Soms volstaat het om de stekker uit de USB poort te halen en er weer terug in te stoppen.

Inhet systeemlogboek staat het volgende:
Netwerkadapter Gigaset USB Adapter 108 - Pakketplanner-minipoort is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's.

Het vastlopen van de pc gebeurt altijd als ik iets uit de nieuwsgroepen haal, ik download met 1mb/s. Het verbreken van de verbinding kan ik nog niet ergens aan koppelen.

Als de netwerkverbinbding wordt verbroken heb ik wel gewoon telefoon, dus het heeft iets met de gigaset te maken.

btw, als ik het stuurpogramma update naar 1.014 kan ik helemaal geen verbinding krijgen dus ik ben maat terug gegaan naar 1.013.

Dit is mijn eerste kennismaking met WLan, en als dit zo nog lang duurt trek ik weer gewoon ouderwets een kabel naar boven.

Trouwens, kan ik iedere willekeurig WiFi netwerkadapter gebruiken? Misschien dat ik dan een andere adapter eraan kan hangen om te kijken of dat eea oplost.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 00:39 

Superdisk schreef:
Trouwens, kan ik iedere willekeurig WiFi netwerkadapter gebruiken? Misschien dat ik dan een andere adapter eraan kan hangen om te kijken of dat eea oplost.

De meeste kan je gewoon gebruiken. Voor een goede werking heb je Win2000(sp4) of XP(sp2) nodig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 22:53 

Ik heb het ook gehad, maar nadat ik was verhuisd, en een nieuwe set kreeg, waren alle problemen over. Het ligt zeer waarschijnlijk gewoon aan je usb adapter.

tegenwoordig heb ik nooit meer problemen met de experiabox en de adapter.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]