Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 22:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 19:50 

Ik gebruik de EB voor zowel mijn desktop als voor mijn Toshiba laptop. Alles draait goed op een WPA-PSK (TKIP) codering. Het enige probleem is dat regelmatig de verbinding tussen de wifi-adapter van de laptop en de EB niet gemaakt kan worden. Na het uit- en aanzetten van de EB kan deze de laptop weer vinden. Op zich niet zo storend maar wel hinderlijk. Na het lezen van de topic van Marcel heb ik de kanaalinstelling van de EB van automatisch afgehaald en voor zowel de EB, de laptop en de desktop een vast kanaal gekozen en was het probleem met het "vinden" van de laptop opgelost !

Marcel, onder dankzegging

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 aug 2006 20:01 
Erelid

Zo zie je maar weer waar een forum goed voor kan zijn. Marcel is nog even met vakantie maar we laten dit topic wel even open tot hij het gelezen heeft. En bedankt voor je melding.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 10:14 

lappie schreef:
Ik gebruik de EB voor zowel mijn desktop als voor mijn Toshiba laptop. Alles draait goed op een WPA-PSK (TKIP) codering. Het enige probleem is dat regelmatig de verbinding tussen de wifi-adapter van de laptop en de EB niet gemaakt kan worden. Na het uit- en aanzetten van de EB kan deze de laptop weer vinden. Op zich niet zo storend maar wel hinderlijk.

Euuh. Wat is het verschil tussen hinderlijk en storend??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 sep 2006 12:15 

Als je de essentie maar snapt meneer Kuik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 08:44 

Jawel hoor. Het werkt en dat is het mooiste.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 19:07 

het best te adviseren bij het vast zetten van het kanaal (als je het bv aan iemand adviseerd) is het het beste om het kanaal in te stellen op 10 of 11, verschillende adapters uit andere landen kunnen niet met alle kanalen om, kanaal 10 en 11 zijn de enige die werken op alle adapters.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 20:06 
Site Admin

wezel555 schreef:
het best te adviseren bij het vast zetten van het kanaal (als je het bv aan iemand adviseerd) is het het beste om het kanaal in te stellen op 10 of 11, verschillende adapters uit andere landen kunnen niet met alle kanalen om, kanaal 10 en 11 zijn de enige die werken op alle adapters.

op zich een goed voorstel. toch is het wel even verstandig te kijken naar eventuele draadloze netwerken in de buurt. als nu iedereen kanaal 10 of 11 gaat gebruiken .. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 20:42 

Kanalen 1 t/m 11 kunnen gewoon gebruikt worden. Kanalen 12 en 13 niet, deze zijn op de meeste wireless adapters niet beschikbaar. Dit heeft te maken met een regelgeving voor het toegestane aantal te gebruiken kanalen, namelijk voor de Verenigde Staten 11, voor Europa 13 en voor Japan 14 kanalen.

Als je de EB op een vast kanaal zet, moet je ervoor zorgen dat het minstens 4 kanalen verwijderd is van andere draadloze netwerken in de buurt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]