Ik heb mijn adsl internetabonnement verhoogd van Extra naar Premium. KPN heeft inmiddels de aanpassing doorgevoerd. Sluit ik een kabel aan, dan is inderdaad mijn snelheid omhoog, maar draadloos merk ik geen verschil. Die snelheid blijft hetzelfde.
Ik heb een Experiabox Thomson TG789. In mijn computer een netwerkkaart 802.11 n. Ik werk onder Windows 7. Mijn pc staat een meter of 5 à 6 van de router vandaan. Ik werk wel draadloos, anders heb ik een kabel door mijn kamer liggen.
In de gebruiksaanwijzing van de Experiabox staat bij de technische gegevens over wireless: 802.11 b/g/n , speed up to 130 Mbps. Ga ik via mijn pc naar de Experiabox toe dan staat er bij de gegevens draadloos beheer: Interface: 802.11 b/g en Snelheid: 54 Mbps.
Ik kan niet ontdekken dat ik ergens de interface kan omzetten van b/g naar n met een hogere snelheid. Mijn verbinding is sneller geworden, dus draadloos zou ik dat toch ook moeten merken.
Weet iemand hoe ik de Experiabox om kan zetten naar de interface 802.11 n of mogelijk dat men andere tips of ideeën heeft waar het aan kan liggen dat mijn draadloze verbinding niet sneller gaat als bij mijn langzamere abonnement?
|