Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aansluiting MIO A701
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2006 20:01 

Wie kan mij helpen bij het aansluiten van genoemde Smartphone? Ik maak gebruik van SPECTEC SDIO WLAN CARD (11 b/g).

Mijn smartphone ziet wel SSID van mijn Experiabox en wil verbinding maken, maar de Experiabox accepteert hem niet.

Reeds geprobeerd zonder resultaat:
* Ander vast kanaal
* Toegangscontrole met MAC-adres

bij voorbaat hartelijk dank

Jan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2006 20:26 
Site Admin

ik denk dat je het moet zoeken in de wpa-key; wordt die wel juist ingevuld en/of welk type beveiliging kan deze telefoon hebben. probeer tijdelijk eens zonder een key om te zien of het werkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2006 22:18 

jwagenaar schreef:
probeer tijdelijk eens zonder een key om te zien of het werkt.
Dat kan niet met de EB, alleen WEP of WPA. Probeer eerst eens WEP, want WPA van de EB werkt (nog)niet met de meeste smartphones of pda's.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2006 23:27 
Site Admin

marcel; natuurlijk je hebt gelijk (had waarschijnlijk even last van de warmte) :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2006 12:51 

Hartelijk dank voor jullie reactie. Ik heb 2 laptops zitten op WPA beveiliging. Het lijkt mij niet verstandig om over te gaan op WEP-sleutel. Dus gaarne nog andere suggesties. Ik heb de vraag ook uitstaan bij KPN, waar ik in eerste instantie een algemeen antwoord kreeg. Misschien een tweede keer beter, hoewel ze zeggen andere draadloze netwerken niet te ondersteunen!

Ik wacht op een nieuwe suggestie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2006 15:30 

Marcel schreef:
Probeer eerst eens WEP, want WPA van de EB werkt (nog)niet met de meeste smartphones of pda's.
Geen WEP, dan voorlopig geen internet met de meeste smartphones of PDA's. Probleem is bekend bij KPN en Siemens, zal verholpen worden tzt. met een software update van de EB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2006 21:47 

Marcel,

bedankt voor je antwoord. Ik zal KPN dan maar gaan bestoken! Zij hebben mij aangeboden te helpen bij het oplossen van het probleem. Kost wel geld!

Naar aanleiding van uw vraag over het gebruik van uw Smartphone in combinatie met de draadloze internetverbinding van uw ExperiaBox kunnen wij u het volgende informeren:

Wanneer uw Smartphone een draadloze WiFi-verbinding kan opzetten dan moet het altijd mogelijk zijn om contact te maken met de ExperiaBox. U dient hiervoor op de ExperiaBox het juiste MAC-adres op te geven, wanneer u MAC-beveiliging heeft geactiveerd, en de juiste WPA-PSK key in te voeren.

U geeft aan dat uw ExperiaBox reeds op broadcasting was ingesteld en dat uw Smartphone de ExperiaBox ook ziet.

Wij raden u aan om het MAC-adres en de instellingen van dit MAC-adres op de ExperiaBox te controleren. Mogelijk heeft u verkeerde gegevens ingevoerd waardoor de verbinding niet tot stand kan worden gebracht. Een MAC-adres bestaat overigens alleen uit de cijfers 0 tot en met 9 en de letters A, B, C ,D ,E en F.

Ook kan het zijn dat uw WiFi-verbinding op uw telefoon geen WPA-PSK key accepteert. Wij raden u in dat geval aan om de WEB-beveiliging te activeren indien dit wel mogelijk is. WEB-beveiliging is een minder sterke beveiliging maar beidt nog altijd voldoende bescherming bij het gebruik van een draadloze Internetverbinding.

Mocht het bovenstaande geen oplossing voor uw probleem bieden dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de telefonische ingang van onze Klantenservice via 0900-0244 (10 Eurocent/min., dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur). Het is namelijk niet mogelijk om het probleem per e-mail goed te analyseren en te zorgen voor een passende oplossing.

Wij kunnen u echter niet garanderen dat KPN het probleem met het instellen van uw Smartphone kan oplossen. KPN ondersteunt namelijk alleen de apparatuur die door KPN zelf wordt geleverd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.[/color]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2006 23:38 

Ik zou mijn geld op zak houden als ik jou was. Zeker omdat ze niet kunnen garanderen dat het lukt.

En ik ben bang dat het ze niet gaat lukken met de beveiliging op WPA.

Op pocketinfo en qtek.nl zijn er meerdere mensen die geen verbinding kunnen krijgen met de EB indien ze WPA gebruiken.

Profiel  

Berichttitel: Oplossing MIO A701
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 22:17 

Toch maar geluisterd en WEP-beveiliging en MAC-controle toegepast. In het begin lukte het niet. Wat bleek dat ik de BT MAC als MAC adres had opgegeven. Nergens kon ik op mijn toestel het MAC adres vinden. Tot opeens het MAC-adres in de experia box kwam bij KNOWN MAC address. Kon ik hem automatisch toevoegen.
Daarna had ik verbinding.

Hartelijk dank nog allemaal

Jan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 23:50 
Site Admin

goed te horen dat alles toch nog goed is gekomen. topic wordt hierbij gesloten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]