Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 00:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 11:20 

Ik ben in het bezit van twee Pinnacle / Roku Soundbridge M1000 media spelers. Deze spelers halen MP3 audio van een server op mijn PC en zetten dat om in een normaal audio signaal voor de stereoinstallatie. Sinds een paar weken kan de Soundbridge de mediaserver op mijn PC niet meer vinden/benaderen. Mijn configuratie ziet er als volgt uit
- PC DELL via poort 1 bekabeld op de Thomson Speedtoch 780 aangesloten. Op deze PC draait als Media Server ORB (als alternatief ook TVersity geprobeerd). ORB heeft al meer dan een jaar probleemloos gefunctioneerd.
- Softwareversie 7.4.5.1 op Speedtouch
- Soundbridge Wireless aangesloten
De soundbridge heeft een goede wireless verbinding. Streaming radio van internet werkt gewoon. Alleen steaming audio van de PC werkt niet.

Als ik de soundbridge via een andere router op de PC aansluit (bedraad of wireless) dan werkt alles zonder problemen. Monenteel heb ik een (tijdelijke) draadloze router tussen de Speedtouch en de PC geplaatst, speciaal voor de Soundbridge. Daarmee is in elk geval voor mij het probleem even opgelost. Ik heb twee keer gebeld met de helpdesk. Die kwamen tot de conclusie dat het waarschijnlijk een probleem moet zijn in de firmware van de Speedtouch. Alleen: terugzetten naar een oudere versie kan niet bij KPN. Dit is dus ook niet geprobeerd. Nog wel een aantal andere dingen die ik geprobeerd heb maar niet werkten:
- UPnP ingeschakeld op de Speedtoch -> geen resultaat
- Poorten voor de mediaservers expliciet geforward -> geen resultaat
- Reset to factory settings -> geen resultaat
- Soundbridge bedraad aansluiten -> geen resultaat
- Andere poort gebruiken voor De PC -> geen resultaat
Ik ben benieuwd of er anderen zijn met deze problemen. Blijkbaar spelen er veel problemen voor de Speedtoch. De helpdeskmedewerker verwees me graag naar dit forum. Alvast bedankt voor de reacties!

Dick Dijkman

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 12:07 

Sinds de nieuwe software werkte VPN ook niet meer. Nu kan de helpdesk een script laden waardoor VPN weer werkt. Wellicht is dit ook de oplossing voor jouw probleem.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008 21:36 

Goed tip, maar helaas. De helpdesk van KPN kwam ook op dit idee en heeft de wijziging doorgevoerd. Helaas zonder resultaat. KPN heeft toegezegd nog te kijken wat ze kunnen doen. Als er een oplossing is zal ik die posten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]