Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 20:06 

Ik ben een KPN Internetplusbellen-klant. In de gang van mijn huis hangt de KPN Experia Box voor de draadloze verbinding. Op mijn PC is geinstalleerd de CD met software voor deze box +wireless Gigaset USB Adapter 108. Op mijn oude laptop is eveneens geinstallerd voornoende CD + wireless adapter SpeedTouch 121g.(alles volgens het KPN-boekje en het werkt nog) Ik kocht gisteren een nieuwe laptop Acer Aspire 5633 WLMi met daarin Windos Vista en voor de wireles internetverbinding LAN 802.11a/b/g.
Om op deze laptop het signaal van mijn ExperiaBox te verkrijgen moest daarop ook de CD daarvan geinstalleerd worden. Deze CD wordt echter niet door de nieuw laptop geacepteerd met de boodschap: Fout in het script voor Internet-Explorer; Regel 101; Teken 3; Fout DLL bestand is niet geregistreerd; Code 0; URL file//E/instal.htlm/launch.htm
De ExperiaBox-CD draait wel normaal op de PC zelf waarop hij dus was geinsalleerd. (dus CD zelf dan oke?)
Vraag: Wat staat er op deze installatieCD van deze box , versie 2.1 die wel zorg voor verbinding op de PC (met windows XP) en niet kan worden geinstalleerd op een nieuww laptop (met Windows Vista)?
Ligt dat in het verschil van de Windows? Zo ja, waarom geeft de laptop dan aan dat er een fout zit in het script van Internet-Explorer op deze nieuwe laptop?
HELP, wie kan mij uit de brand helpen? Ik zelf ben helaas geen PC-techneut noch radio-techneut De winkelier zegt dat dit een KNP-kwestie betreft. Deze moet een CD voor de box leveren die geschikt is voor Windows Vista. Is dat zo?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 21:26 

p.m.hermans@,

De cd was/is niet nodig geweest. De experiabox is al ingesteld en een driver heb je niet nodig omdat deze laptop al een wifi heeft met bijbehorende drivers. Enige wat je moet doen is even het signaal van de EB zoeken met "netwerklijst vernieuwen" Als in de EB "broadcast" op aan staat dan zal deze zichtbaar worden in de laptop.

Verder heeft dit forum ook een uitstekende zoekfunctie. Als je deze gebruik met het woord "vista" dan komen tal van oplossingen en hoe te doen naar boven. Is handiger dan twee maal een posting van hetzelfde doen, hihi

Succes ermee

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 22:13 

Beste adviseur,

Mijn dank voor je snelle reactie. Sorry, het 2x posten ging per ongeluk (net begonen met de computeren als senior, dus...
Hoe en waarmee zoek ik "even het signaal van de EB met "netwerklijst vernieuwen"? Kun je svp dit nader toelichten? Moet dat in de EB zelf? Of in de PC?
Mijn dank!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 jul 2007 22:54 

Rechts onderin de taakbalk van de PC icoon met 2 beeldschermen aanklikken. Dan netwerk verbinden(of iets dergelijks) aanklikken. U ziet dan een aantal draadloze netwerken waaronder uw Experiabox(naam staat onderop de Experiabox). Uw Experiabox selecteren en op verbinden klikken, er wordt nu om de beveiligingssleutel gevraagd( bij de zilverkleurige Siemens EB staat deze code in de activatiebrief en bij de zwarte SpeedTouch EB staat deze onderop de EB). Op verbinden klikken en de draadloze verbinding wordt gemaakt. Let op dat WLAN op de Laptop wel ingeschakeld staat. Dit kan zijn met een schakelaar op de Laptop of een toetsencombinatie(b.v. Fn+F2).
Succes.

Dubbele topic verwijderd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2007 10:52 

Beste adviseur,

Ik zie nu een 4-tal netwerken met de namen: USR5451, SpeedTouchADC833, hpsetup, Niet voor Malio. Het laatste is beveiligd, de overige onbeveiligd. Met het 1e netwerk ben ik verbonden met een zeer zwak signaal (1e groene streepje) Valt wel af en toe uit maar ik kan het steeds opnieuw inschakelen.Gisterenavond was ik in de directe buurt van een camping in mijn dorp verbonden met een Point? met volledig signaal en had prima Internetverbinding. Mijn Experiabox staat niet bij voornoemde netwerken (denk ik). Onderop mijn box staat geen naam van mijn netwerk. Als ik via STARTEN op Netwerk kijk zie ik staan: SpeedTouch 510 (0408EGT9F). Verder staat onderaan dit scherm Netwerklokatie USR5451. Toen ik voor de 2de maal dit Netwerkscherm opende stond er nog de naam van het netwerk maar de naam van de lokatie was weg en veranderd in de vermelding: 1 item. Bij de 3de maal openiing van dit scherm was de naam van het netwerk weg en 1 item gewijzigd in 0 items. Indien laatstgemelde SpeedTouch de naam van mijn netwerk is hoe krijg ik dan deze naam bij voornoemde 4 netwerken te staan? Mijn KPN-netwerk is uiteraard beveiligd met een netwerksleutel.
Mijn dank wederom voor je verdere reactie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2007 11:11 
Site Admin

je probeert contact met een andere router ipv met je eigen router te maken. kijk eens op de onderkant van de box wat de precieze naam van jouw router is en probeer daar contact mee te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2007 11:48 

Zoals ik al zei, op de onderkant van mijn box staat helemaal niets. Wel aan de achterkant staat dat de box een Gigaset SX551 WLAN dsl is. Begrijp ik goed dat de eerder door mij vermelde SpeechTouch 510 die staat op het netwerkscherm van mijn laptop als ik verbinding heb via de buurman, dan niet mijn netwerknaam is? Indien dat echter wel het geval is, hoe krijg ik die dan geplaatst bij de overige netwerkennamen op het verbindingsscherm die ik eerder heb genoemd?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2007 12:07 
Site Admin

maak (wellicht met de oude pc want die werkt wel) contact met de eb via 192.168.2.1. onder het kopje geadvanceerd, draaloos netwerk. hier staat de naam vermeldt onder ssid. ook staat hier of broadcast ssid aan staat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2007 21:44 

Via 192.168.2.1 kan ik niet in de EB komen. Daarvoor is een wachtwoord nodig. De KPN monteur heeft destijds de EB geinstalleerd en geen wachtwoord achtergelaten. Kennelijk vond hij dat veel te technisch voor mij. Weet iemand hoe ik dan iets in de EB kan veranderen?
In de lijst van beschikbare draadloze netwerken staat niet de naam van mijn EB opgenomen die ik zou moeten kunnen selecteren en dan op verbinden klikken. Hij staat wel bij de lijst van draadloze netwerken beheren. Hoe komt het nu dat ik mijn netwerknaam niet van de een naar de andere lijst gaat indien ik de volgende procedure heb gevolg: START, Netwerk,Netwerkcentrum, Draadloze netwerken beheren, Handmatig netwerkprofiel toevoegen, SSDI code invullen, Beveiligingstype WPA-Personal selecteren, idem Versleutelingstype TKIP, Volgende,Verbinding maken, Sluiten.
Wie weet raad? Ik stel vast dat veel Acer-laptopkopers nog steeds met het zelfde probleem zitten tevens Internetplusbellen-klant zijnde met een Eb. KPN Helpdesk laat weten geen hulp te bieden omdat Vista niet onder de ondersteuningsvoorwaarden valt. Acer ladviseert mij contact op te nemen met KNP ondat de EB software door hen niet wordt ondersteund. En dat sta je dan als blije seniorklant van een nieuwe laptop zonder internetcapaciteit terwijl technisch de laptop perfect werkt. Als ik dat had geweten dan....Een seniorcomputerclubles via de KBO is hiertegen niet opgewassen!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2007 23:34 
Site Admin

de naam van de box komt wel voor de te beheren lijst omdat je zelf een profiel hebt gemaakt. het is beter dit profiel te verwijderen en via "verbinding met een netwerk marken" (mogelijk via rechtermuisklik op het netwerkicon rechtsonder in het scherm). als jouw box niet in deze lijst voorkomt, dan staat (zoals ik al eerder aangaf) broadcast in de box uit.
het wachtwoord van de box is standaard admin
succes.

ps. de combinatie acer, vista en draadloos netwerk is zeker mogelijk (spreek uit eigen ervaring) :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 jul 2007 03:28 

Inderdaad, achter het vraagteken op de box lees ik nu dat het wachtwoord voor de box de 1e keer admin is. Helaas, dat heb ik niet gebruikt (niet direct gezien) maar heb bij de 1e opening van 192.168.2.1 wel diverse andere wachtwoorden geprobeerd om de box open te krijgen. Weet u als deskundige nog een goede raad voor mij als leek hoe ik deze stommigheid kan herstellen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 jul 2007 10:04 

je kan de experiabox resetten door hem uit te zetten voor een aantal minuten. aan de achterzijde zit een piepklein knopje welke je in kan duwen met bijv een paperclip/pen. dit knopje induwen experiabox aanzetten en een 30 seconden vasthouden. wachten tot de exp.box zich weer heeft aangemeld. inloggen via 192.168.2.1 op je modem dan wachtwoord admin gebruiken en daarna wachtwoord wijzigen en in een zelf gekozen moeilijk te achterhalen wachtwoord veranderen. schrijf dit wachtwoord bijvoorbeeld op in de handleiding van de experiabox. het inloggen op de modem kan je het beste vanaf een bedrade computer doen.

succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2007 19:35 

tevens een tip als je nu je laptop an doet en je laat daartevens alle beschikbare netwerken op en je zet dan je eigen router uit zie je gelijk welk netwerk weg valt dan weet je dus ook gelijk welke van jou is :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2007 03:05 

De broadcast in de Experiabox stond gewoon aan. Dus daar ligt niet de oorzaak dat mjn beveiligd netwerk in het scherm Draadloze netwerken beheren, blijft staan. Van hieruit wordt geprobeerd om verbinding met het netwerk te maken maar het gebeurd niet. Op het scherm Verbinding met een netwerk maken staat 2 beveiligde en 1 onbeveiligd netwerk uit de buurt. Het onbeveiligde heeft als radiotype: Niet-broadcast. De beveiligde types hebben 802.11g als radiotype. Mijn netwerk heeft m.i. ook niet-broadcast terwijl het wel beveiligd is. Is dat juist? Op de EB heb ik ook alle kanalen 1 t/m 13 geprobeerd. Niets hielp om de adapter in de laptop de verbinding te laten oppakken van de EB terwijl het signaal daarvan sterk is. Moet ik dan eigenlijk niet iets veranderen in Eigenschappen van de adapter? Of misschien verder iets wijzigen in de EB. Ik heb van de EB alle schermen uitgeprint en die aan (medewerker van) de leverancier voorgeegd
De arme man.... Ik moet het verder zelf maar uitzoeken. Hij: het ligt aan KPN-Internetplusbellen. Die ondersteunen geen VISTA met hun EB. Weet u tenslotte nog iets? Ik ben ten einde raad! Er moeten toch meer kopers-tevens Internetplusklante van deze nieuwe laptop zijn. Hoe hebben die dat dan opgelost??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2007 14:52 
Site Admin

zorg dat het kanaal van de eb niet op automatisch staat en maar op een kanaal tussen de 1 en 11.
op wat voor afstand staat de laptop van de eb. probeer anders op een zo kort mogelijke afstand deze verbinding te maken (wellicht komt het signaal niet door op de plaats waar de laptop nu staat).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]