Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 01:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 21:58 

Allen,

Volgens de KPN-monteur kan mijn PCI-kaart voor draadloos netwerken (US Robotics Wireless MAXg PCI Adapter, model 5417A) niet met WPA overweg.

Even een stukje geschiedenis:
1. Experia Box thuis ontvangen. Toen PCI-kaart voor draadloos netwerken gekocht. Was de beste volgens de verkoper (49,95).
2. Experia Box aangesloten (geen wijzigingen in aangebracht) en PCI-kaart geïnstalleerd en geconfigureerd.
3. Netwerk was in de lucht. 's avonds EB uitgedaan.
4. De volgende dag: wat ik ook probeer, ik kom het internet niet meer op.

Inmiddels heeft de KPN-monteur (helaas waar ik zelf niet bij was) de beveiliging van WPA naar WEP 'teruggebracht'. Alles werkt nu wel naar behoren, maar het doet mij erg vreemd aan, dat ik geen gebruik zou kunnen maken van WPA. WEP schijnt vele malen zwakker te zijn dan WPA, dus....

Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Raoul.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 22:26 
Site Admin

volgens deze link http://www.usr.com/support/5411/54xx-du-ug/index.html is wpa wel degelijk mogelijk.
via mijn kpn kan je het type beveiliging wep of wpa opgeven. hierna zal de eb automatisch opnieuw opstarten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 22:33 

WEP is makkelijker te kraken maar WPA is dit ook. OK, moeilijker maar wel mogelijk. Je kaart kan volgens de site van US Robotic inderdaad WEP en WPA aan. Het zou dus geen probleem moeten zijn.

Zet in de EB ook "toegestane cliënt" aan. Hiermee kan je aangeven welke MAC-adressen gebruik mogen maken van je Accespoint. Het MAC-adres kan je als volgt vinden. Start een DOS-box en geef het commando "ipconf /all" Je zal dan iets zien staan als 00-C2-4F-4F-85-7E. Dit is het MAC-adres

Ook even SSID-broadcast op uit bij "draadloos netwerk". Nu is je EB "bijna" onzichtbaar voor anderen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 23:21 

jwagenaar schreef:
volgens deze link http://www.usr.com/support/5411/54xx-du-ug/index.html is wpa wel degelijk mogelijk.
via mijn kpn kan je het type beveiliging wep of wpa opgeven. hierna zal de eb automatisch opnieuw opstarten.

Voor de SpeedTouch kan je dat beter via de webinterface veranderen. Standaard staat de encryptie op WPA+WPA2, zet de encryptie eens alleen op WPA-PSK.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]