Nou, ik heb alle berichten doorgenomen, en wel een aantal bruikbare tips voor vanavond (weer een avond van trial & error). Ben blij dat ik op de site terecht gekomen ben, want KPN helpdesk is echt een drame, maar dat weten jullie al
Hier is mijn configuratie: Compaq Pressario met Intel Celeron 2.7GHB en 248MB intern, draait op XP service pack 2.
Ik heb keurig mijn netwerk gevonden met de scan van de gigaset, de laatste drivers geinstalleerd van Siemens, geprobeerd met een vast kanaal, onmetelijk vaak de PSK-WPA TKIP ingevoerd, met of zonder Wireless Zero Configurator gewerkt, andere beveiligingen geprobeerd, setting van de frequentie, etc...
Maar hij blijft met grijze balkjes en een rood kruisje.
Vaste kabel geen enkel probleem, maar niet de bedoeling. Mijn portable werkt prima, zelfde beveiliging. (alleen probleem van verliezen van connectie van 54MB naar 1MB na ongeveer 10 minuten - heb de oplossing hier denk ik al wel gezien).
Kan het een issue zijn dat de wireless properties een vinkje hebben staan bij het Aegis protocol? Andere properties: Odyssey Network Agent.
Oplossingen die ik nog moet proberen:
'USB poorten spaarstand uitzetten' (ik heb trouwens geen high speed USB poorten)
'Vast kanaal wijzigen in MijnKPN en via de EB'
Wat kan het zijn?
Ik zie de PC zoeken en met 'limited/no connectivity' terugkomen. Ik snap het ff niet, maar zie vele zeer bekwame moderators en mede gebruikers hier....
Alvast bedankt voor de hulp en een interessant 2007 toegewenst!