Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 18 apr 2025 04:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 17:36 

Nou, ik heb alle berichten doorgenomen, en wel een aantal bruikbare tips voor vanavond (weer een avond van trial & error). Ben blij dat ik op de site terecht gekomen ben, want KPN helpdesk is echt een drame, maar dat weten jullie al ;-)

Hier is mijn configuratie: Compaq Pressario met Intel Celeron 2.7GHB en 248MB intern, draait op XP service pack 2.
Ik heb keurig mijn netwerk gevonden met de scan van de gigaset, de laatste drivers geinstalleerd van Siemens, geprobeerd met een vast kanaal, onmetelijk vaak de PSK-WPA TKIP ingevoerd, met of zonder Wireless Zero Configurator gewerkt, andere beveiligingen geprobeerd, setting van de frequentie, etc...

Maar hij blijft met grijze balkjes en een rood kruisje. :evil:

Vaste kabel geen enkel probleem, maar niet de bedoeling. Mijn portable werkt prima, zelfde beveiliging. (alleen probleem van verliezen van connectie van 54MB naar 1MB na ongeveer 10 minuten - heb de oplossing hier denk ik al wel gezien).

Kan het een issue zijn dat de wireless properties een vinkje hebben staan bij het Aegis protocol? Andere properties: Odyssey Network Agent.

Oplossingen die ik nog moet proberen:
'USB poorten spaarstand uitzetten' (ik heb trouwens geen high speed USB poorten)
'Vast kanaal wijzigen in MijnKPN en via de EB'

Wat kan het zijn?

Ik zie de PC zoeken en met 'limited/no connectivity' terugkomen. Ik snap het ff niet, maar zie vele zeer bekwame moderators en mede gebruikers hier....

Alvast bedankt voor de hulp en een interessant 2007 toegewenst!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 17:51 
Site Admin

wat is het merk/type van de wireless netwerkkaart.
maak je gebruik van de software van deze netwerkkaart of via service windows zero configuration?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 18:18 

Grijze Gigaset 108 van Siemens.
Ik heb gebruikt:
1) de installatiedisk van KPN (gooit me eruit bij de Hardware wizard, of ik nou de driver laat installeren of niet - gaan in de afsluit mode)
2) de installatiedisk van Siemens (moet ik ook steeds via de hardware wizard gelijk of later de driver set op de disk laten zoeken, de AR5523)
3) de laatste installatie update met driverset van Siemens van hun website.

Maar om nou te zeggen dat een van deze het doet.. Ik blijf maar even bij optie 3, omdat ik denk dat het aan een instelling op mijn PC ligt...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 19:24 
Site Admin

kijk hier eens:
viewtopic.php?p=1056#1056
viewtopic.php?t=240

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 20:55 

De eerste is het instellen van een vast kanaal (nog maar eens geprobeerd - helpt nog niet)
De tweede is de Wireless Zero Configurator (mit oder ohne - het wil niet...)
Nou eens ff zoeken waar ik mijn USB poorten kan deactiveren vwb de power save...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 22:01 

Grijze balkjes met een rood kruis wil zeggen dat de 108 USB goed geïnstalleerd is, maar geen verbinding met een draadloos netwerk heeft.

Als je scant naar draadloze netwerken zullen indien aanwezig, deze ook aangeven. Met de juiste encryptie code moet je verbinding moeten maken.

WPA werkt niet met W98 en WinMe.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 22:24 

Marcel, bedankt voor je reaktie - ik run XP met service pack 2. Ik zie alle netwerken (ook van de buren) maar de kaart maakt geen connectie.
Hier is mijn IP config:
Host name: Main
Primary DNS Suffix:
Node Type: Mixed
IP Routing Enabled: No
WINS Proxy Enabled: No
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connections Specific DNS suffix:
Description: Realtek RTL8139/810x (dit is dus mijn kabel aansluiting)
Physical addrss: 00-0C-76-C5-82-0E
DHCP enabled: Yes
Autoconfigurtion Enabled: Yes
IP Address: 192.168.2.3
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default gateway:192.168.1
DHCP Server: 192.168.2.1
DNS Servers: 192.168.2.1
Lase Obtained: Jan 2
Lease Expires: Jan 4

Ethernet adapter Wirelss Network Connection 12:
Media State: Media disconnected
Description:Gigaset USB Adapter 108
Physical Address: 00-01-E3-5E-D5-6B

Probleem is dus dat de Gigaset 'disconnected' lijkt, maar ik heb wel keurig mijn rode kruidje op het scherm....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 23:27 

Marcel,
Nog even terug op een eerderepost waarop je reageerde.
Als ik mijn Wireless Zero Configurator aanzet, krijg ik een ander scherm bij de properties van de network connection, dan als ik deze uit zet.
Ik kan dan bijvoorbeeld de IEEE verificatie uitzetten.

Maar ik kan ook de beveiliging instellen. Alleen geeft deze mij alleen de keuze voor WEP, niet voor WPA. Zou het kunnen dat om wat voor reden dan ook alleen de WEP beveiliging werkt?
:roll:
Ik ga eens ff proberen of ik met overal (EB, Mijn KPN, Gigaset) de boel op mijn eigen verzonnen WEP code te gooien een groen verhaal kan krijgen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 23:57 

Chicago schreef:
Maar ik kan ook de beveiliging instellen. Alleen geeft deze mij alleen de keuze voor WEP, niet voor WPA. Zou het kunnen dat om wat voor reden dan ook alleen de WEP beveiliging werkt?
Ik ga eens ff proberen of ik met overal (EB, Mijn KPN, Gigaset) de boel op mijn eigen verzonnen WEP code te gooien een groen verhaal kan krijgen...

Waarschijnlijk is het WPA gedeelte van XP niet goed geïnstalleerd. WEP proberen kan geen kwaad, maar XP met SP2 kan gewoon met WPA werken.

Chicago schreef:
Ethernet adapter Wirelss Network Connection 12:

Je hebt zo te zien al vele malen je wireless adapter geinstalleerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 00:13 

Je hebt gelijk - maakt niet uit.
Overigens kan je op MijnKPN geen 10 cijferige WEP code invoeren. Dus zodra de KPN mijn EB weer update heb ik weer mijn WPA beveiliging terug. Maar het lukte nog steeds niet nadat ik de codes had gewizigd in de porperties van de netwerk aansluiting, de gigaset en de EB, met of zonder Wireless Zero Configurator.

Mijn USB poorten hebben de energy saving stand overigens niet aan staan, dus dat is het ook niet.

Inderdaad, dit is versie nummer 12 van installeren en de-installeren geweest, met de laatste driver set van Siemens, 1.5.0.110.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 00:27 

Chicago schreef:
Overigens kan je op MijnKPN geen 10 cijferige WEP code invoeren. Dus zodra de KPN mijn EB weer update heb ik weer mijn WPA beveiliging terug.

Je hebt dus een SpeedTouch EB, je kan ook WPA instellen via de webinterface 192.168.1.254. Wireless aanklikken en rechtsboven configureren. Voor de zekerheid de code is trouwens hexadecimaal 0 t/m 9 en A t/m F, dus geen Ooh.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 00:58 

Marcel,

Nee, ik heb geen EB van SpeedTouch maar een van Siemens (een SX552 WLAN Dsl).

Over de code:
Voor WEP gebruik in een 10-cijferige code;
Voor WPA-PSK (TKIP) mijn 26 tekens van de brief van KPN (kleine letters en cijfers).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 07:34 

Welke WEP encryptie gebruik je? WEP64.WEP128,WEP156?

WEP128 en hoger zijn cijfer van +/- 26 tekens.

Siemens EB heeft een WEP128 van 26 tekens
Siemens EB heeft bij WPA ook 26 tekens

Alcatel EB heeft WEP van 10/26 tekens
Alcatel EB heeft WAP van 10 tekens. Staat ook op de onderkant van de EB;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 11:23 

De Wep encryptie op de EB kan op 64 en 128. Aangezien ik probeer om de PC ermee te laten praten, heb ik de 64 ingesteld (zie mijn post hierboven), omdat deze bij de Wireless Zero Configurator alleen Wep met 10 tekens accepteert.

Ik heb de (zelfverzonnen) 10 cijferige code ingevoerd op mijn EB, mijn Gigaset en via de WZC, maar het heeft nog geen impact gehad.

Op MijnKPN echter, kan je alleen een Wep code van 128 invoeren, dwz 26 tekens. Dus al zou het hebben gewerkt met Wep64, dan nog kan ik dit op de lange duur niet gebruiken, omdat de EB weer geupdate wordt met de lange encryptie.

Maar goed, volgens mij is dit ook nog niet de gezochte oplossing.

Heeft iemand voor mijn zijn properties van de Wireless connectie met de Gigaset? Ben met name geintereseerd welk protocollen aanstaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 21:32 

Chicago schreef:
De Wep encryptie op de EB kan op 64 en 128. Aangezien ik probeer om de PC ermee te laten praten, heb ik de 64 ingesteld (zie mijn post hierboven), omdat deze bij de Wireless Zero Configurator alleen Wep met 10 tekens accepteert.

Je moet wel HEX kiezen voor je WEP key, als je hem op ASCII laat staan kan je maar 10 karakters invoeren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]