Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 17 apr 2025 13:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 17:34 

Ik heb nu sinds 2 dagen de 'zwarte' experia box en internet plus bellen van KPN. In die 2 dagen heb ik het niet voor elkaar gekregen mijn draadloos netwerk goed te krijgen

Aangesloten op het draadloos netwerk zitten 2 pc's en 1 laptop. Beide pc's hebben een nieuwe 'E-Tech Wireless PCI 54 MBps (WGPI03) In de laptop zit een Dell Wireless WLAN 1350 adapter. Volgens de eigenaar van de computerzaak zouden deze kaartjes met de experiabox compatible zijn.

Nu heb ik de snelheid van de laptop zover gekregen dat die meestal goed is(320kb/s). Maar de pc's hebben nogweleens traag internet (soms wel 18kb/s) vooral als ze beide aanstaan is de snelheid schreinend.
PC's (de mijne en die van mijn ouders) staan naast elkaar. Afstand tot experiabox is zo'n 4 a 5 meter, daartussen een muur, ontvangst is uitstekend tot goed.

Af en toe fluctueerd de snelheid van het netwerk maar komt niet onder de 11 mb. Ik heb het kanaal vast gezet op kanaal 1.

Daarnaast kan ik om de 1 of andere reden niet op de site http://www.nu.nl komen terwijl andere sites geen probleem zijn tenzij het internet weer langzaam is. Deze meestal wel vrij toegankelijke site is wel online (geinformeerd via msn)

Citaat:
Configuratie

Interface ingeschakeld: Ja
Fysiek adres: 00:14:7F:64:2A:93
Netwerknaam (SSID): SpeedTouchB1BBC5
Interfacetype : 802.11g
Huidige snelheid: 24 Mbps
Kanaalselectie: Manual
Regio: Europe
Kanaal: 1
Multicast toestaan vanaf breedbandnetwerk: Nee
WMM: ingeschakeld

Beveiliging

Broadcast netwerknaam: Ja
Nieuwe apparaten toestaan: Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)
Beveiligingsmodus: WPA-PSK
WPA-PSK vooraf gedeelde sleutel: **********
WPA-PSK-codering: TKIP+AES
WPA-PSK-versie: WPA+WPA2

Dit zijn de huidige instellingen, ik vermoed dat enkele instellingen toch nog niet goed zitten.

Ik heb al veel geprobeerd, maar kom dr niet uit, hellup!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 18:32 

Zal te maken hebben met de kwaliteit van het signaal. De Wireless adapter geeft een snelheid aan van 24Mbps, dit moet 54Mbps zijn. De ontvangst sterkte kan goed zijn maar de kwaliteit van het signaal is 44%, als dit zakt naar 20-30% merk je het aan de snelheid.

Het probleem ligt aan de E-Tech Wireless PCI 54 Mbps (WGPI03) kaart. Deze heeft aan de kaart een korte antenne die achter de pc zit en zodoende ontvangst verlies heeft. Je had beter voor de Wireless USB adapter kunnen kiezen. Deze kan je gemakkelijk verplaatsen voor een beter bereik.
Wat je kan doen is een externe antenne voor je kaart kopen die je op een andere plek kan plaatsen b.v. bovenop de pc of een kast.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 19:22 

bedankt voor de snelle reactie, ik zal het proberen

kan het ook zijn de de kwaliteit van het ontvangst afneemt doordat de netwerkkaartjes op elkaar storen oid?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 19:34 

Als ze erg dicht bij elkaar staan kan dat van invloed zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 21:49 

iemand enig idee waarom ik niet op de site http://www.nu.nl kan komen? ookal is er een perfecte verbinding..

moet ik hier poorten voor open zetten oid? zo ja welke?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 22:18 

Denzoil schreef:
iemand enig idee waarom ik niet op de site http://www.nu.nl kan komen? ookal is er een perfecte verbinding..

moet ik hier poorten voor open zetten oid? zo ja welke?

Nee,je hoeft hiervoor geen poorten te openen.Er zijn meerdere mensen met dit probleem waarbij het onduidelijk is waarom je oa deze site niet kan bekijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 19:21 

Ik heb nu 2 langere Omni Antennes 5dbi opgehaald bij de dixons voor 15euro die achter de kast wegkomen(opzij) en ik heb het kanaal van 1 naar 6 veranderd.

1 pc zit op 36mb/ps de ander op de volle 54mb/ps. (stukken beter dan de 24, 5,5 en 1,0 mb/ps van eerder.)

Internet werkt nu naar behoren en de speedtest komt uit op 320kb/s.

:D Probleem opgelost, hartelijk dank :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 21:25 

Dan veel succes.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]