Ik heb nu sinds 2 dagen de 'zwarte' experia box en internet plus bellen van KPN. In die 2 dagen heb ik het niet voor elkaar gekregen mijn draadloos netwerk goed te krijgen
Aangesloten op het draadloos netwerk zitten 2 pc's en 1 laptop. Beide pc's hebben een nieuwe 'E-Tech Wireless PCI 54 MBps (WGPI03) In de laptop zit een Dell Wireless WLAN 1350 adapter. Volgens de eigenaar van de computerzaak zouden deze kaartjes met de experiabox compatible zijn.
Nu heb ik de snelheid van de laptop zover gekregen dat die meestal goed is(320kb/s). Maar de pc's hebben nogweleens traag internet (soms wel 18kb/s) vooral als ze beide aanstaan is de snelheid schreinend.
PC's (de mijne en die van mijn ouders) staan naast elkaar. Afstand tot experiabox is zo'n 4 a 5 meter, daartussen een muur, ontvangst is uitstekend tot goed.
Af en toe fluctueerd de snelheid van het netwerk maar komt niet onder de 11 mb. Ik heb het kanaal vast gezet op kanaal 1.
Daarnaast kan ik om de 1 of andere reden niet op de site
http://www.nu.nl komen terwijl andere sites geen probleem zijn tenzij het internet weer langzaam is. Deze meestal wel vrij toegankelijke site is wel online (geinformeerd via msn)
Citaat:
Configuratie
Interface ingeschakeld: Ja
Fysiek adres: 00:14:7F:64:2A:93
Netwerknaam (SSID): SpeedTouchB1BBC5
Interfacetype : 802.11g
Huidige snelheid: 24 Mbps
Kanaalselectie: Manual
Regio: Europe
Kanaal: 1
Multicast toestaan vanaf breedbandnetwerk: Nee
WMM: ingeschakeld
Beveiliging
Broadcast netwerknaam: Ja
Nieuwe apparaten toestaan: Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)
Beveiligingsmodus: WPA-PSK
WPA-PSK vooraf gedeelde sleutel: **********
WPA-PSK-codering: TKIP+AES
WPA-PSK-versie: WPA+WPA2
Dit zijn de huidige instellingen, ik vermoed dat enkele instellingen toch nog niet goed zitten.
Ik heb al veel geprobeerd, maar kom dr niet uit, hellup!