Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 09 apr 2025 00:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: eb wifi en gamen
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2006 22:15 

Ik kon het niet zo heel snel vinden hier maar ik probeer met de eb online te gamen draadloos.
Ik had vroeger voor itb een draytek modem + linksys ap dat ging perfect ook op wow.
Nu probeer ik met de eb onlinte te gamen draadloos op Archlord en guildwars maar ik heb nu last van lag waar ik voorheen dus geen last van had, nu heb ik het wifi deel uit gezet en mijn linksys ap erop aan gesloten maar dat mag niks baten.

Nu zou ik graag willen weten of er een oplossing voor is dat ik het gewoon draadloos zonder lag kan ik hoop het wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2006 22:32 
Site Admin

de pc werkt met een vast ipnummer en de benodigde poorten zijn geforward?
zet anders het kanaal eens vast en niet op automatisch.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2006 22:39 

Het kanaal staat vast dat is het probleem niet ik heb ook al verschillende dingen geprobeerd zoals super G ingeschakeld maar het signaal is uitstekend.
Ik heb wel ergens gelezen dat er meer mensen problemen hebben met gamen met de eb maar nergens is een oplossing te vinden.
De poorten heb ik nog niet open gezet zal morgen eens zoeken naar de poorten voor archlord.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 21:46 

De poorten voor archlord niet kunnen vinden wel voor guildwars maar dit maakt geen verschil. Ik ben ook al wat aan het kijken geweest voor een modem/router i.p.v de eb maar die zijn aardig aan de prijs.

Ik heb inmiddels ook een mailtje gestuurd naar de helpdesk van hetnet hopelijk kunnen hun me verder helpen hiermee want ik kom er niet meer uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 21:53 
Site Admin

kruijf schreef:
Ik ben ook al wat aan het kijken geweest voor een modem/router i.p.v de eb maar die zijn aardig aan de prijs.

Ik heb inmiddels ook een mailtje gestuurd naar de helpdesk van hetnet hopelijk kunnen hun me verder helpen hiermee want ik kom er niet meer uit.

hou er wel rekening mee dat bij ipb je niet een andere router kan gebruiken ipv de experiabox. dit in verband met voip.
denk dat de helpdesk zal aangeven dat dit niet onder de ondersteuning van de helpdesk zal vallen.

heb al eens gedraaid geprobeerd of het wel goed werkt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 22:12 

Ik zelf heb het nog niet met een andere modem/router geprobeerd nee er werden me wel twee verschillende aangeraden die het zelfde als de eb doet.

deze twee : http://www.draytek.nl/pages/producten/i ... ct=V2800VG

http://zylamp.zyxel.nl/product/model.ph ... indexFlagv
alue=1075687935

Nou weet ik dat draytek erg goed is maar ook zeker aan de prijs maar ik hoop dat de helpdesk met een oplossing komt dat ik natuurlijk gewoon de eb kan blijven gebruiken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 15:59 

Ik heb evt. ook nog een oplossing gevonden voor als ik mijn oude situatie weer neer zet en dit toe voeg: pap2
De vraag is natuurlijk of dat ding werkt met ipb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 16:51 

Probleem is en blijft dat je geen toegang hebt/krijgt tot het voip-gedeelte van KPN.
Elke andere modem/router dan de EB (grijs dan wel zwart) zal er toe leiden dat je telefonie-gedeelte niet werkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 16:59 

ah ok ik blijf dus aan de eb vast zitten maar hoe komt het dan dat ik met signaal bij mijn pc op uistekend zit en toch lag heb tijdens het gamen.
Zou dit dan nog kunnen komen omdat ik mijn eigen linksys wireles kaart gebruik en niet de usb adapter die erbij zat?.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 17:03 
Site Admin

zoals eerder voorgesteld. om zien of het aan het draadloos gedeelte ligt, probeer eens een vaste netwerkaansluiting.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 17:10 

Ik game ook online met de ps2 en die is met draad verbonden en dat gaat perfect nu wil ik het wel met de usb adapter proberen maar ik krijg dat ding niet aan de gang en zover ik weet is die goed ingesteld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 17:29 

dat pap geval schijnt wel te werken mits je de sip gegevens hebt ofzo nou daar waag ik me dus niet aan en de vraag is of kpn ze vrij geeft ik denk het niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 20:27 

Ik heb hem nu via de usb adapter en zie dat de transmissie snelheid wisseld tussen 54 en 24 dit hoort toch stabiel te zijn?.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 21:25 
Site Admin

kruijf schreef:
Ik heb hem nu via de usb adapter en zie dat de transmissie snelheid wisseld tussen 54 en 24 dit hoort toch stabiel te zijn?.

er kunnen verschillende oorzaken aan ten grondslag leggen: andere electrische apparaten in de buurt, spiegels, muren e.d.
probeer eens een andere plek in de kamer of probeer de antennes van de eb eens te verdraaien.
waar is trouwens de eb geplaatst?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 21:40 

Ik woon gelijkvloers (flat) en de box staat aan de linker kant van de kamer in de hoek waar ik mijn vorige opstelling ook had staan.
in de buurt staat een plant er naast een tv kast de antene's heb ik op de meest gunstige manier gezet was wel even prutsen maar ik kwam op horizontaal het beste uit.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]