Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wi-Fi icm experiabox
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 15:12 

Hallo,

Goed forum dit. Erg veel info. Maar het volgende kon ik nog niet vinden. Ik wil een laptop met ingebouwde wi-fi ontvanger verbinding laten maken met de experiabox. Alleen wanneer ik deze laptop laat zoeken kan hij geen verbinding vinden. Althans niet die van de experiabox. Kan deze afgescherm zijn? Zo ja hoe los ik dit op? Of is er een andere manier hoe ik deze laptop kan verbinden met de experiabox. Ik heb de juiste codes wel bij de hand. De laptop draait gewoon onder XP SP 2. Het is een nieuwe Packard Bell R1936.

Alvast bedankt.

Groet,

Henri

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 15:25 
Site Admin

jouw vraag is, wellicht onder een iets andere noemer, zeker diverse malen behandeld, maar dat terzijde. :wink:
standaard staat in de webinterface van de eb het zgn ssid uit. dit is via de webinterface (tijdelijk) aan te zetten.
zoals vaker vermeldt kunnen laptops vaak niet alle kanalen bereiken. in dit soort gevallen wordt het kanaal vastgezet; let even op eventueel gebruikte kanalen in de buurt.
hierna kan met de wpa sleutel de verbinding worden gemaakt. daarna is het verstandig in de webinterface de ssid weer uit te zetten.
let bij het maken van de verbinding er wel op dat als je gebruik maakt van de software van de netwerkkaart de service windows zero configuration wordt uitgezet (zie verder in dit onderdeel van het forum).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 15:47 

Hallo,

Het SSID broadcoast staat bij mij wel op aan. (is dit verstandig uit te zetten? Zo ja kan ik dit zonder problemen doen? Dus niet dat ik dat doe en ik geen verbinding meer kan maken met de EB?) Dus dan is de kans groot dat zoals je al zei de laptop niet alle kanalen kan bereiken. (hier heb ik idd wel wat over gelezen op het forum) Dan zet ik de EB dus bv vast op 4. Hoe kan ik checken of andere gebruikers in de buurt dit kanaal niet gebruiken?

Groet,

Henri

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 16:39 
Site Admin

het ssid wordt meestal tijdelijk even aangezet om het maken van de verbinding te vergemakkelijken. voor een betere beveiliging is het verstandig dit later weer uit te zetten en heeft geen consequenties voor de verbindingen.
op het moment dat je via de software verbinding maakt, zie je vanzelf eventuele andere netwerken in de buurt en daar kan je dan zien welk kanaal gebruikt wordt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 okt 2006 22:57 

We gaan het proberen. Bedankt en misschien tot later.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]