Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 10 apr 2025 08:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2007 12:28 

Ik wil met mijn laptop wireless verbinding maken met de experiabox (grijs) maar het lukt mij niet de laptop ziet de experiabox wel maar kan geen verbinding maken. experiabox staat op kanaal 8, WZC staat op automatisch. Wie kan mij helpen ben zelf niet zo thuis in deze materie ik maakte eerst gebruik van de Siemens Gigaset dat was oke, maar ik wil nu wireless.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2007 14:05 

als je op verbinding maken druk met de WZC dan zou hij je moeten vragen om de "netwerksleutel". als hij dit niet doet ondersteunt hij geen WPA. dan zou ik het instellen op WEP. je kan het kanaal ook op iets anders zetten misschien dat het stoort met de buren het signaal

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 jun 2007 15:36 

macho schreef:
als je op verbinding maken druk met de WZC dan zou hij je moeten vragen om de "netwerksleutel". als hij dit niet doet ondersteunt hij geen WPA. dan zou ik het instellen op WEP. je kan het kanaal ook op iets anders zetten misschien dat het stoort met de buren het signaal

Ja dit klopt er wordt gevraagd om een netwerksleutel maar als ik deze invoer dan werkt het nog niet, ik gebruik de sleutel die bij de experiabox hoort aangeleverd door kpn planet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2007 20:20 

Al geprobeerd nadat de Siemens EB op WEP is gezet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jun 2007 15:48 

controleer je key eens met het geen onder op je box staat

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 15:58 

de brief met installatie gegevens staan een wpa sleutel. deze is alleen goed voor de siemens EB.

voor de ST moet je onder op de EB kijken, in de brief is namelijk niet de goede.

je kan ook altijd de code zelf eerst in een kladblok verzinnen dan plakken in de web interface en dan ook plakken in je WZC. dan weet je zeker dat het de goede is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2007 16:13 

dit verhaal kom je tegen op mijnkpn
benje planet abbonee ga dan naar mijn gegevens in klik dan links bovenaan op beheer cockpit dan ga je naar mijnkpn hier kan je wiffi instellingen controleren en instellen

Meer info

De vooraf ingestelde zogeheten Service Set identifier (SSid) staat op een sticker op de onderkant van uw Experia Box. Dit is de naam van uw draadloze thuisnetwerk. Voor ieder apparaat dat u draadloos op uw netwerk aansluit, moet u deze naam opgeven.
U kunt deze SSid hier wijzigen. Wanneer u de SSid wijzigt, moet u rekening houden met de volgende voorwaarden: de nieuwe naam moet bestaan uit minimaal 6 en maximaal 32 tekens, en mag alleen bestaan uit cijfers, letters, streepje ("-") en underscore ("_"). Grote of kleine letters zijn beide toegestaan. Bovendien moet u voor ieder apparaat dat u op uw draadloze thuisnetwerk heeft aangesloten, ook de oude naam wijzigen in de nieuwe naam.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 20:49 

HORNY schreef:
controleer je key eens met het geen onder op je box staat

er staan drie verschillende keys op de sticker onder de EB
wanmac:*******
wlanmac:******
lanmac:*******

moet ik eentje van deze gebruiken voor de instellingen op mijn laptop?

Laatst bijgewerkt door Firefighter op do 21 jun 2007 20:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 20:49 

macho schreef:
de brief met installatie gegevens staan een wpa sleutel. deze is alleen goed voor de siemens EB.

voor de ST moet je onder op de EB kijken, in de brief is namelijk niet de goede.

je kan ook altijd de code zelf eerst in een kladblok verzinnen dan plakken in de web interface en dan ook plakken in je WZC. dan weet je zeker dat het de goede is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 jun 2007 21:55 

Firefighter schreef:
macho schreef:

Alleen bij een zwarte SpeedTouch EB staat de WPA-code onderop het modem. Als je een zilverkleurige Siemens modem hebt gebruik je de WPA-code uit de brief. Je hebt een Siemens EB dus staat er geen WPA-code onderop het modem en moet je de WPA-code uit de brief gebruiken of een nieuwe aanmaken(wijzigen) via beheer cockpit of bij "Mijn KPN". Hier kan je de EB ook op WEP encryptie instellen. Via 192.168.2.1 kan je ook deze instellingen wijzigen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]