Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 09:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 11:54 

DEN HAAG - Het moderne televisiekijken is nog niet volmaakt. De meeste platte televisieschermen kunnen nog niet tippen aan de traditionele beeldbuizen, aan decoders kleven nog allerlei nadelen en digitale televisie kan zelfs een achteruitgang betekenen, blijkt uit donderdag gepubliceerd onderzoek van de Consumentenbond.

"Laat je niet gek maken", is het advies van de Consumentenbond aan mensen die met het oog op het WK Voetbal komende zomer willen overstappen op nieuwe manieren van televisie kijken. Aanbieders moeten kopers ook wijzen op de onmogelijkheden, stellen de onderzoekers.

De Consumentenbond vraagt zich af of de voordelen opwegen tegen de nadelen. De meeste onderzochte decoders scoren een onvoldoende. Zappen gaat traag en het energiegebruik is zelfs in standby enorm.

Ook de meeste platte tv's krijgen geen goed oordeel. Het geluid en beeld van het gros van de nieuwe schermen (plasma of LCD) blijven achter bij de beeldbuis. Uit het onderzoek onder de aanbieders van digitale televisie blijkt dat de bandbreedte en dus de kwaliteit verschillen.

Bovendien kan wisselen tussen aanbieders lastig zijn door lange contractsduur en opzegtermijn. Als voordelen noemt de Consumentenbond een haarscherp beeld, de digitale televisiegids, een groot aanbod zenders en het filmaanbod.

Bron:Nu

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 12:14 
Erelid

Kan het hier niet mee eens zijn , waarom niet.

Heb nu twee maanden een LCD scherm van het merk Sharp, dit schem is speciaal ontwikkeld voor de Europeese markt . Deze TV in combinatie van Digitale tv van KPN is gewoon perfect. Daar kan dus echt geen gewone tv aan tippen.

Wat de Consumentbond is moet doen, de kwaliteit van de diverse Kabelboeren zoals Casema enz eens onder de loep nemen want daar zitten de echte problemen. Heb hier jaren op een slecht beeld zitten kijken van Casema en ben blij dat ik van die zooi af ben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 12:45 
Site Admin

de werkzaamheden van consumentenbond zou zich inderdaad eens op de genoemde leveranciers moeten storten.
ik wil wel even onderscheid maken tussen het product digitaal tv van kpn nu en het binnenkort (?) te leveren product iptv. voor dat laatste verwacht ik nog wel wat problemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 apr 2006 12:58 

Zappen gaat bij mij al traag met mijn Plasma tv. Ik ben hier al aan gewend, maar het moet niet nog trager worden.

Zit nu nog bij UPC, binnenkort draadloze digitale tv van KPN. :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 09:50 

Willy schreef:
Kan het hier niet mee eens zijn , waarom niet.

Heb nu twee maanden een LCD scherm van het merk Sharp, dit schem is speciaal ontwikkeld voor de Europeese markt . Deze TV in combinatie van Digitale tv van KPN is gewoon perfect. Daar kan dus echt geen gewone tv aan tippen.

Wat de Consumentbond is moet doen, de kwaliteit van de diverse Kabelboeren zoals Casema enz eens onder de loep nemen want daar zitten de echte problemen. Heb hier jaren op een slecht beeld zitten kijken van Casema en ben blij dat ik van die zooi af ben.

Bedoel je daarmee dat je perfect beeld hebt op je scherm?
Volgens mij zit je bij KPN TV naar een blokjesbrij te kijken wat goed te zien is als er zwemmen of een autorally met veel zand te zien is. :?

sorry, doe mij maar een satellietbox....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 10:25 
Erelid

Citaat:
Volgens mij zit je bij KPN TV naar een blokjesbrij te kijken wat goed te zien is als er zwemmen of een autorally met veel zand te zien is.
Bij deze nodig ik jou uit bij mij thuis te komen kijken naar Digtale tv van KPN via de ether, absoluut geen blokje brij. Heb je dat zelf ondervonden of van horen zeggen of gelezen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2006 00:58 
Blokjes is natuurlijk ook gewoon onzin. je krijgt bij alle smaken digitale TV blokjes als je te weinig signaal hebt (ik heb zelf een schotel staan). Het is dus niet helemaal waar dat het een kwestie van of goed of helemaal geen beeld is. Als je wel blokjes hebt, dan moet je proberen het signaal op te krikken door de antenne naar elders te verplaatsen. Zal bij een schotel met (i.h.a.) vrij zicht op de staliiet minder vaak aan de orde zijn, dat weer wel.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2006 09:54 

Willy schreef:
Citaat:
Volgens mij zit je bij KPN TV naar een blokjesbrij te kijken wat goed te zien is als er zwemmen of een autorally met veel zand te zien is.
Bij deze nodig ik jou uit bij mij thuis te komen kijken naar Digtale tv van KPN via de ether, absoluut geen blokje brij. Heb je dat zelf ondervonden of van horen zeggen of gelezen :wink:

Ik ga op je aanbod in Willy, staat dan de koffie klaar?
Lekker bellen/foeteren over KPN en consorten....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]