Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 08:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 12:06 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
MediaMall, een internettelevisiebedrijf waarvan KPN voor 51 procent eigenaar is, gaat met Rabobank experimenteren met personaliseerbare televisie in Sittard-Geleen. Ook sportclubs, beginnende muziekbands en het MKB kunnen goedkoop een eigen digitaal tv-kanaal lanceren.
Begin volgend jaar gaat MediaMall zijn diensten landelijk uitrollen, als onderdeel van KPN's IPTV-product Mine. "De gebruikersinterface op het beeldscherm is de sleutel tot succes", aldus MediaMalls directeur Strategie Rogier van den Heuvel

Duizend huishoudens in Sittard-Geleen krijgen de komende weken een digitale decoder van MediaMall. Het kastje moet het boegbeeld worden van KPN's televisiestrategie omdat het kijkers in staat stelt de functie van tv-producent op zich te nemen.

Op 15 september beginnen de Limburgse proeven die een half jaar zullen duren. MediaMall hield reeds op kleine schaal, met 100 set-top boxen, proeven in Roermond en vergroot nu de schaal. Daarbij zullen nieuwe decoders worden gebruikt, van het merk Createl, en zal de nieuw ontwikkelde Elektronische Programmagids (EPG) worden gepresenteerd. Een extern bedrijf hield twee bruikbaarheidsproeven met panels om de 'oude' interface te testen. De resultaten van de testen leidden tot de nieuwe EPG.

KPN is voor 51 procent eigenaar van MediaMall, het Limburgse Stream Group bedacht de technologie en heeft 49 procent van de aandelen. MediaMall is gevestigd in Amsterdam en heeft nu 19 man in dienst. Een belangrijke taak van de werknemers is partners op lokaal en nationaal niveau te vinden om gezamenlijk tv-kanalen te ontwikkelen. OpTV heet dat concept; iedereen kan een eigen tv-zender beginnen. Een slimme EPG moet ervoor zorgen dat digitale tv-kijkers tv-beelden uit hun eigen stad te zien krijgen, aangevuld met reguliere nationale tv.

Rabobank is de eerste nationale partner van MediaMall. Kijkers kunnen op een apart kanaal bankzaken verrichten zoals ze gewend zijn met internetbankieren. Het tv-kanaal is niet bedoeld als vervanging van de internetbank, maar als aanvulling. Bovendien zal Rabobank sportbeelden gaan uitzenden van de paarden-, fiets- en hockeyteams die de bank sponsort. "En het wordt mogelijk vanuit je huiskamer te videobellen met de bank", zegt directeur Strategie Rogier van den Heuvel van MediaMall in een vraaggesprek met Emerce.

"We maken geen standaard broadcast televisie. Maar de beelden die onze kijkers of partners zelf maken, verschijnen wel in de interface van onze EPG. Ze zullen worden geïntegreerd met de normale tv-beelden. Op termijn kunnen kijkers beoordelingen geven aan de beelden", met een cijfer of sterren "en beschrijvende reacties achterlaten." MediaMalls diensten zijn servergebaseerd. Daardoor is het betrekkelijk eenvoudig voor kijkers en vrienden en bekenden kijktips door te sturen.

Van den Heuvel: "Er zullen drie contentlagen zijn: nationaal, lokaal en persoonlijk. In het persoonlijk deel kun je je eigen films uploaden, en desgewenst delen met bekenden. Anderen zien die films niet. In het persoonlijke gedeelte zit ook een kalender en adresboek. Op basis van het adresboek kun je zien of er bekenden online zijn. Zo ja, dan kun je met ze communiceren, via e-mail of VoIP".

MediaMall is ook bezig met de ontwikkeling van een muziekkanaal. In eerste instantie zal dat geen MTV- of TMF-concurrent zijn, maar eerder een "bandjesplatform. Muziekbands kunnen hun clips online zetten. Als ze goed genoeg zijn", wat kan blijken uit de beoordelingen en commentaar "kun je dat nationaal trekken. Bijvoorbeeld ook door ze in aanmerking te laten komen voor een platencontract of te promoten op de radio." Zoals veel andere ideeën is het bandjesplatform nog een idee op papier.

Vooralsnog richten de werknemers van MediaMall zich op het aangaan van samenwerkingsverbanden met het lokale en nationale bedrijfsleven. Van den Heuvel: "Maar ook kerken en sportclubs. Zij kunnen bijvoorbeeld iedere week een eigen tv-journaal over de clubverrichtingen samenstellen.

Begin 2007 gaat MediaMall zijn producten en diensten landelijk uitrollen, zo is de verwachting. Het bedrijf zal zelfstandig de markt bewerken, maar OpTV zal ook als onderdeel van KPN's digitale tv-aanbod Mine op de markt komen.

De KPN-dochter zegt gesprekken te hebben gevoerd met verscheidene exploitanten van sociale netwerken in Nederland.


Bron:Emerce


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling