Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: HD via koper beschikbaar
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 15:46 

Volgens de website zijn de HD zenders vanaf heden beschikbaar voor koper klanten. Kan webcare hier wat meer over vertellen? Geld dit nu al voor alle klanten, hoe te bestellen, heb ik een nieuw modem nodig... we horen niks maar zien wel allerlei meldingen op de website, maar als je HD wild activeren doet Mijn Info het niet en mensen die het telefoonnummer bellen komen ook niet veel verder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 15:56 

Gisteravond 21.45 uur heb ik HDTV besteld via telefoonnummer 010-266 09 05. De volgende email heb ik even later van KPN ontvangen:

U hebt bij ons een aanvraag gedaan voor het activeren van een dienst bij uw abonnement. Wij hebben deze aanvraag ontvangen en verwerkt. Vanaf vandaag kunt u deze nieuwe dienst gebruiken. Voor de volledigheid hebben wij uw gegevens hieronder op een rij gezet.

Abonnementsgegevens
Abonnement: InternetPlusBellen Extra en Interactieve TV €60,00

Pakketoptie Optieprijs Contractduur
HDTV Pakket
HD tv-pakket € 10,00 Deze optie heeft een contractduur van 1 maand(en) met een opzegtermijn van een maand. Daarna kunt u de dienst naar wens uitzetten.

Snelheid van uw abonnement
Om optimaal gebruik te maken van uw nieuwe abonnement hebt u een nieuwe KPN Experia Box nodig. Deze ontvangt u binnen 17 werkdagen, samen met een eenvoudige handleiding. Hierin staat stap-voor-stap beschreven hoe u InternetPlusBellen en Interactieve TV installeert.

Let op!
Om te blijven Internetten is het belangrijk het nieuwe modem voor te installeren. Op zal uw snelheid omgezet worden. Hierdoor wordt uw internetverbinding verbroken. Door uw Experia Box te resetten herstelt u de verbinding. Het resetten wordt beschreven in de handleiding die u bij de Experia Box ontvangt.

Wilt u toch liever een monteur inschakelen, belt u dan na ontvangst van de KPN Experia Box met de KlantenService. Onze medewerkers kunnen u informeren over de eventuele kosten en een afspraak maken met een monteur.

Het modem dat u van ons ontvangt (de Experia Box) hebt u voor de duur van uw abonnement in bruikleen.

Experia Box terugsturen
Uw oude Experia Box werkt niet op uw nieuwe aansluiting. De Experia Box is eigendom van KPN en dient u aan ons terug te sturen. Wij recyclen deze apparatuur op milieuvriendelijke wijze. U kunt deze kosteloos verzenden naar:

KPN, Antwoordnummer 10090, 2260 VB Leidschendam

Vragen?
Als u nog vragen hebt dan kunt u deze via www.kpn.com stellen. Spreekt u liever een van onze medewerkers van de KlantenService, belt u dan telefoonnummer 0900-0244 (€ 0,10 per minuut). De KlantenService is elke dag bereikbaar van 08.00 tot 22.00 uur.

Met vriendelijke groet,
KPN
Unquote

De email is niet glashelder, maar ik wacht maar even af wat er gaat gebeuren

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 08:49 

Nou ik heb gebeld en kreeg ene Karin aan de lijn.
Er is een storing waardoor ze het niet kon regelen voor me, maar dat zou eenvoudig via Mijn KPN kunnen. Ik kan zoeken wat ik wil maar zou niet weten hoe het moet. Wat een rot-site is dat zeg!
Verder beweerde ze dat ik géén nieuw modem nodig heb en het is voor iedereen beschikbaar die nu ook itv heeft... dus... :?
Ik ga eens kijken of ik het via de tv kan bestellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 12:28 

In mijn bovenstaande email staat, dat de bestelde dienst zijnde HDTV direct beschikbaar zou zijn. Maar tot nu toe zie ik in de EPG geen toegevoegde kanalen. Daarnet met de helpdesk gebeld, maar die weten nog helemaal van niets over HDTV. Zijn nog niet geïnformeerd door KPN. Dus de ontvangen email van KPN teruggestuurd met de vraag hoe zit het met het toevoegen van HD kanalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 14:40 
Site Admin

Petra schreef:
In mijn bovenstaande email staat, dat de bestelde dienst zijnde HDTV direct beschikbaar zou zijn. Maar tot nu toe zie ik in de EPG geen toegevoegde kanalen. Daarnet met de helpdesk gebeld, maar die weten nog helemaal van niets over HDTV. Zijn nog niet geïnformeerd door KPN. Dus de ontvangen email van KPN teruggestuurd met de vraag hoe zit het met het toevoegen van HD kanalen.

Heb je voor de zekerheid de stb even opnieuw opgestart?

Gr. marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 15:04 

marcel234 schreef:
Petra schreef:

Gr. marcel234.

Ja dat had ik gedaan.
Maar op site van KPN staat nu het volgende:
Heb je al Interactieve Televisie?
Bestel dan het HD Pakket door te bellen naar 010 - 266 09 05.
De levertijd van het HD Pakket is 15 werkdagen.

Dus afwachten maar..............................

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 20:16 

marcel234 schreef:
Petra schreef:

Gr. marcel234.

Nou Marcel, ik weet niet wat KPN nog in petto heeft, je hebt me nog even in twijvel gebracht, maar op mijn adres is geen HD beschikbaar en het komt er ook niet volgens KPN. 1 juli is mijn contract voorbij en dan zit ik weer bij Ziggo. Kpn Introduceert met veel bombarie HD en niemand kan het voorlopig bestellen :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 23:06 
Site Admin

Petra schreef:

Dus afwachten maar..............................

Precies :( hou je ons nog op de hoogte als het gelevert is? wat de kwaliteit enz is :shock: :D

Gr Marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 09:34 

Citaat:
Nou Marcel, ik weet niet wat KPN nog in petto heeft, je hebt me nog even in twijvel gebracht, maar op mijn adres is geen HD beschikbaar en het komt er ook niet volgens KPN. 1 juli is mijn contract voorbij en dan zit ik weer bij Ziggo. Kpn Introduceert met veel bombarie HD en niemand kan het voorlopig bestellen :(

Ik heb zojuist mijn internet abonnement terug gezet, want ook bij mij is HD niet beschikbaar. En ik ben er niet om de winstcijfers van de KPN omhoog te jagen. Ik wil best betalen voor Premium en HDTV, maar dan moet dat wel geleverd worden. Gevolg is iig wel dat ik minder snel een postief advies over iTV zal uitbrengen naar geïnteresseerden en dat ik ze eerder zal verwijzen naar IPTV-diensten van een andere aanbieder. Die kan wel HDTV leveren waar ik woon.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 10:04 

Je bedoelt Tele2. Hoe kan dat nou, het gaat over hetzelfde Graham Bell lijntje?? Misschien kiest KPN wel voor betrouwbaarheid en kwaliteit... maar iedereen die nu iTV heeft kent de ervaringen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 11:19 

Giant2000 schreef:
Je bedoelt Tele2. Hoe kan dat nou, het gaat over hetzelfde Graham Bell lijntje??
Het gaat deels over dezelfde lijn:

Dat is volgens mij alleen nog maar het laatste deel (van wijkcentrale naar ISRA-punt). De rest lijkt in eigen beheer:

Tele2 schreef:
Tele2 heeft voorlopig bewust voor vdsl gekozen. "We hebben in 2005 ons netwerk voor meer dan 90 procent verglaasd", licht de directeur toe. "We hebben glasvezel tot in onze wijkcentrales en vanaf de wijkcentrale loopt er een koperdraadje naar de huizen. Door onze centrales geschikt te maken voor vdsl2 kunnen we nu relatief eenvoudig sneller internet aanbieden."

Bron: Tweakers.net

Giant2000 schreef:
Misschien kiest KPN wel voor betrouwbaarheid en kwaliteit... maar iedereen die nu iTV heeft kent de ervaringen.

Af en toe heb ik de hoop, tegen beter weten in, dat de KPN eens een keer het voortouw neemt. Ik ben helaas veroordeeld tot IPTV als ik HDTV wil, en dan is de keuze beperkt. Wil je extra zenders, dan blijft er nog maar één over. Echte marktwerking noemen ze dat in Den Haag e.o.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 11:54 

Hmm, grappig. Net een postcode check gedaan en het is beschikbaar bij mij. Behoorlijk goedkoper en HD zenders beschikbaar. Jammer dat het overige zenderaanbod behoorlijk mager is t.o.v. KPN. Maar als ze dit nog gaan uitbreiden... even in de gaten houden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010 09:45 

Giant2000 schreef:
Hmm, grappig. Net een postcode check gedaan en het is beschikbaar bij mij. Behoorlijk goedkoper en HD zenders beschikbaar. Jammer dat het overige zenderaanbod behoorlijk mager is t.o.v. KPN. Maar als ze dit nog gaan uitbreiden... even in de gaten houden.

Ik zou daar niet te veel hoop op vestigen. Drie jaar geleden toen ik de keuze tussen ITV, Tele2 en UPC moest maken heb ik het pakket van Tele2 ook onder de loep genomen. In al die jaren is het pakket nauwelijks veranderd...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 20:07 

@thofstee: Het product van Tele2 is anders de laatste tijd flink veranderd hoor, met o.a. een nieuwe settopbox.

Mijn HD bevindingen (weliswaar op glasvezel, maar -helaas- hetzelfde qua ervaring als op koper):

viewtopic.php?f=14&t=3529#p28946

Belangrijkste conclusie is dat ik teleurgesteld ben. I.t.t. "vroeger" via Glasvezel is de HD kwaliteit nu nauwelijks beter dan bij de standaard SD zenders. De bandbreedte is zo laag dat je heavy artefacting krijgt bij veel bewegingen. Schandalig, KPN, om hier 10 eur. per maand extra voor te vragen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 apr 2010 15:17 

5 april jl. HDTV besteld. Begin vorige week het nieuwe modem TG 789 binnen gekregen. Hij deed het prima. Sinds gistermorgen heb ik geen internet, telefoon en ITV meer. Dit schijnt verband te houden met mijn aanvraag van HDTV. Ik ben/word op vdsl gezet, maar het kan wel tot 5 mei duren dat het het weer doet. Ik heb de KS drie keer gebeld, maar zij kunnen ook weinig doen. Ik word er wel lichtelijk onpasselijk van. Gelukkig heb ik nog mijn iPhone waarmee dit verhaal is verzonden. Vandaag ontving ik weer een nieuwe TG 789, omdat de vorige wat problemen had met de reset knop. Weer de KS gebeld, want met ook met het nieuwe modem krijg ik foutcode 2000 zijnde verbinding van KPN en modem werkt correct  maar mijn lijngegevens zijn nog niet bekend in de systemen van KPN. Moet geduld hebben tot 5 mei. Ik heb het extra abonnement 
Ben hier niet echt blij mee!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]