Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Beeld blijft hangen
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 11:00 

Sinds dat ik de nieuwe tuner heb staat het beeld dagelijks, 1 x per dag stil het geluid speelt echter wel door. Zodra ik even naar een andere zender zap en weer terug is dit weer verholpen. Wat kan ik hieraan doen?

Met vriendelijke dank
Rose

Profiel  

Berichttitel: Re: Beeld blijft hangen
BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 11:10 
Site Admin

Hier zijn al diverse meldingen over geweest op dit forum. Ik denk dat deze klacht al bekend is bij kpn. De vraag is even wat kpn er aan gaat doen(?) Voor zover ik weet heeft kpn nog geen nieuwe firmware versie op de rol staan.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 14:54 

Allereerst iedereen een gezond 2010.

Ook ik heb last van het blijven hangen van de beelden met itv.
Het geluid gaat gewoon door maar het beeld freezed voor 1 sec. en gaat daarna weer gewoon verder.
Soms slaat het beeld helemaal vast en dan moet ik een andere zender kiezen om weer bewegende beelden te krijgen.

Na 7 keer aan de telefoon te hebben gehangen zijn ze er nu ei ndelijk achter waar de fout ligt.
In de centrale waar mijn ADSL-aansluiting zit begint de ellende.
De kabel naar mijn huis is prima maar wat er in de centrale binnenkomt van KPN is niet in orde.
Het schijnt zo te zijn dat het binnenkomende signaal niet goed genoeg geschikt is voor itv (bandbreedte en/of snelheid dat weet ik niet).

Er wordt nu een prio hoog melding gemaakt en ik hoop dat over een paar dagen het probleem verholpen is.
Wel jammer dat KPN altijd eerst de fout bij de klant probeert te zoeken i.p.v. bij hun zelf eens te kijken.

Misschien dat jullie hiermee wat kunnen doen.

Mvg, Ted.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 17:46 

Ted van der Vleut schreef:
Allereerst iedereen een gezond 2010.

Ook ik heb last van het blijven hangen van de beelden met itv.
Het geluid gaat gewoon door maar het beeld freezed voor 1 sec. en gaat daarna weer gewoon verder.
Soms slaat het beeld helemaal vast en dan moet ik een andere zender kiezen om weer bewegende beelden te krijgen.

Na 7 keer aan de telefoon te hebben gehangen zijn ze er nu ei ndelijk achter waar de fout ligt.
In de centrale waar mijn ADSL-aansluiting zit begint de ellende.
De kabel naar mijn huis is prima maar wat er in de centrale binnenkomt van KPN is niet in orde.
Het schijnt zo te zijn dat het binnenkomende signaal niet goed genoeg geschikt is voor itv (bandbreedte en/of snelheid dat weet ik niet).

Er wordt nu een prio hoog melding gemaakt en ik hoop dat over een paar dagen het probleem verholpen is.
Wel jammer dat KPN altijd eerst de fout bij de klant probeert te zoeken i.p.v. bij hun zelf eens te kijken.

Misschien dat jullie hiermee wat kunnen doen.

Mvg, Ted.

Wel goed van je dat je dit hebt gemeld. Hopelijk begrijpen ze dat dit bij meerdere het geval is.
Bedankt

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2010 11:04 

Naast heen en weer zappen kan je ook de << (terugspoelen) gebruiken en meteen de > (afspelen). Dit gaat sneller en je mist niks van je programma.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2010 17:03 

Nieuwjaars avond zat ut om ca: 23:00 helemaal vast.
Na power-cycle ITV doos nog steeds error 12
Telefoon en internet werten gewoon.
Reboot vanaf de lap, via console ingang eb (SIEMENS) geen verandering.
Na dat ik mezelf van de bank naar de meterkast had weten te bewegen en een power-cycle op de EB had geforceerd begon de ITV box weer aan zijn 10 minuten duren herintegratie.
Het resultaat was overweldigend maar wel !!!!!!!!!!!
Zoals een oud KPN topman (Ben Verwaaien) destijds in zijn TQM periode al zij "UT moet UT gewoon doen"

een voorspoedig en TV rijk 2010 toegewenst.

PQ

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 14:14 

Ook hier blijft het beeld regelmatig hangen en na het heen en weer kiezen van een kanaal werkt ales weer.
Dit gebeurd de laatste 2 maanden steeds vaker.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 14:30 

"UPDATE van mijn storing"

De Voorgeschiedenis:

Sinds begin november 2009 heb ik iTV van KPN.
Vanaf het begin heb ik, met tussenpozen, stil staand beeld wat heel irritant is.
Ondertussen heb ik hierover 7 keer aan de telefoon gehangen en mijn probleem elke keer weer uitgelegd.
Op oudjaarsdag is er een monteur bij mij thuis wezen kijken en die heeft geconstateerd dat de fout in de centrale ligt van mijn aansluiting in mijn wijk.
Hierover is contact geweest door de monteur met KPN Amsterdam en die zeiden ook dat de monteur hierover gelijk had. Zij hebben er een prio HOOG storing van gemaakt.

De stand van zaken:

Vandaag, 05 januari is er een monteur bij mij aan huis geweest en die heeft mij medegedeeld dat het nog wel een week kan duren eer het probleem word verholpen.
Er schijnt maar 1 monteur bij KPN te werken die mijn aansluiting in de centrale kan omzetten op een ander contactpunt zodat het probleem verholpen wordt.
Dit moet gebeuren met meetapparatuur (die alleen zeker die monteur kan bedienen).

Jullie begrijpen misschien wel dat ik hier schijtziek van word en ik verwacht dan ook een gepaste oplossing van KPN omdat zij nog steeds GEEN goed product kunnen leveren zoals beschreven in diverse advertenties.
Als er geen regeling komt dan zie ik mij genoodzaakt om mijn maand-abonnementskosten van iTV in mindering te gaan brengen totdat het probleem verholpen is.

Wordt vervolgd !!!!!!!!!!!!!!!!

Ted.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 19:50 
Site Admin

Daar heeft u ook recht op(!), kpn is, wat coulance regelingen betreft, ook zeker niet moeilijk. Ik zou willen adviseren te wachten tot het probleem is verholpen en dán en voorstel te doen. Ik ben bijna voor 99.9% ervan overtuigd dat u deze dan ook krijgt ook.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2010 22:20 

Ik had gehoopt dat ik met mijn nieuwe tuner beter kwaliteit zou krijgen. Helaas staat het beeld om de 5 minuten even vast.
Het gaat nu wel vervelen. Is dit nu bij iedereen zo?

Ro

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2010 00:02 

Ted.

Probleem met stilstaand beeld is sinds de laatste software-update van de STB ontstaan en zal dan ook met een nieuwe software-update verholpen moeten worden. Veel abonnee's met de 1960 STB hebben er last van.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2010 07:42 

Marcel schreef:

Ted.

Probleem met stilstaand beeld is sinds de laatste software-update van de STB ontstaan en zal dan ook met een nieuwe software-update verholpen moeten worden. Veel abonnee's met de 1960 STB hebben er last van.

Dus het helpt niet als de kPN dit gaat verhelpen via een centrale bij ons in de buurt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2010 11:28 

Het zal helaas wachten worden op de nieuwe software-update (vrees ik).

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2010 11:58 

Maarten schreef:
Het zal helaas wachten worden op de nieuwe software-update (vrees ik).

Klopt
Ik heb zojuist KPN gebeld en het probleem is bekend, alleen weten zie niet per wanneer de nieuwe software aangeboden wordt. Toch vreemd want vele hebben hier last van. Zo raak je wel je klanten kwijt lijkt mij.

Het is nu echt om de paar minuten dat het beeld even blijft hangen. Is dit bij jullie ook zo erg?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2010 15:49 

Niet om de paar minuten, maar wel enkele keren per dag.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]