Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: activeren itv
BerichtGeplaatst: di 29 dec 2009 21:07 

Goeden avond,

Na op de kop af 11 maanden kreeg ik gisteren het pakket voor itv (had al ipb).
Vandaag kwam de brief met het abonnement nummer en de pincode.

Alles aangesloten en het spul ging draaien, bij het scherm waar je het abonnement nummer, pincode enz. in moet vullen het abonnement nummer ingevuld en geactiveerd, maar direct daarna krijg ik een scherm met daarin
"fout abonnement nummer, probeer opnieuw"
Alles nog weer nagekeken opnieuw geprobeerd maar dezelfde melding dus geen fout code.

Kan het zijn dat er één á twee dagen overheen gaat voor je daadwerkelijk kunt activeren?
Of moet ik gelijk aan de bel trekken.
Ik heb dus volgens het boekje opnieuw het modem even uitgezet en daarna de procedure herhaald.

Groet.

B.J.Stijf

Profiel  

Berichttitel: Re: activeren itv
BerichtGeplaatst: di 29 dec 2009 21:49 

Bij mij gebeurde ook zoiets.
Activeren: dan gebeurde er niets meer, 10 minuten gewacht.
Hierna de ontvanger uitgeschakeld (knopje achterzijde) 10 seconden gewacht en weer ingeschakeld.

En zowaar toen werkte het gewoon, laden software, laden EPG en vervolgens naar NED 1.

Nog even bij mijn info gekeken en het abn nr. was correct ingevuld.

Groeten,

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2009 00:55 
Site Admin

bjstijf schreef:
Goeden avond,

Na op de kop af 11 maanden kreeg ik gisteren het pakket voor itv (had al ipb).
Vandaag kwam de brief met het abonnement nummer en de pincode.

Alles aangesloten en het spul ging draaien, bij het scherm waar je het abonnement nummer, pincode enz. in moet vullen het abonnement nummer ingevuld en geactiveerd, maar direct daarna krijg ik een scherm met daarin
"fout abonnement nummer, probeer opnieuw"
Alles nog weer nagekeken opnieuw geprobeerd maar dezelfde melding dus geen fout code.

Kan het zijn dat er één á twee dagen overheen gaat voor je daadwerkelijk kunt activeren?
Ik heb dus volgens het boekje opnieuw het modem even uitgezet en daarna de procedure herhaald.

Groet.

B.J.Stijf

Het nummer bestaat uit een aantal cijfers. als je ze bij elkaar optelt zul je zien dat niet alle vakjes vol zijn. je moet beginnen met 000 todat je met de rest van de nummers alle vakjes kan volmaken. Heeft u dit gedaan dan even kpn bellen het zou kunnen zijn dat er iets met het abboneenummer ana de hand is, of intern nog niet geactiveerd is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2009 18:19 

bjstijf schreef:

Het is de bedoeling dat KPN de IPB en iTV randapparatuur pas verstuurd als de account gereed is. Helaas gebeurt het steeds vaker dat een een account blijft hangen in het administratie proces.

Het beste is om de helpdesk te bellen. Zij kunnen zien of alles goed staat en eventueel een ticket aanmaken voor een expertteam.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2009 20:59 

Ik heb trouwens al 2 maal bij verschillende 1960 ontvangers gehad dat deze na het opstarten om de het abonnement nummer en de pincode gingen vragen terwijl ze al gewoon aangemeld zijn. Hiervoor is wel een oplossing zonder maar iets in te vullen ontvanger uitschakelen via achterzijde en daarna opnieuw starten. Resultaat de ontvanger start normaal op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2009 21:09 

Goeden avond,

Vanmiddag opnieuw een poging gedaan en alles nogmaals ingevuld.
Daarna liep gelijk de procedure door met als resultaat dat ik na zo'n 30 sec. ned. 1 in beeld had.
Ook de andere zenders bleken te functioneren.
De aanmelding is dus afhankelijk van het moment dat kpn de procedure afrond.
Iets later kreeg ik een mail dat ik vanaf dat moment itv kon gebruiken, het zou misschien zinvol zijn deze gang van zaken duidelijker mee te geven in de brief met de gegevens, je weet dan dat je vanaf dat moment misschien nog een dag moet wachten alvorens de codes in te vullen. (maar als je zoals ik geduld hebt gehad vanaf 29 jan. is dit peanuts).

Bedankt voor het meedenken en sluit het maar af.

Groet,

B.J. Stijf.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]