Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Motorola
BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 09:10 

De motorola werkt bij mij niet correct doet zijn eigen zin.
Dagelijks heeft hij 20 tot 30 hick-ups het beeld van de TV staat 2 a 3 sec. stil (bevroren beeld).
Maar dit is nog niets bij wat de recorder doet.
Deze werkt bij opname soms wel soms niet.
Ik controleer altijd via de tv gids of er een rode stip achter het op te nemen programma staat.
Ik ben bang dat hij wel opneemt maar niet bij de opgenome programma's weer geeft zodoende kan ik hem ook niet van de harde schijf afhalen.
Maandag had ik een programma van 1 uur ingebracht, inplaats van 1 uur nam hij 6 uur op.
Gisteren nam ik weer 2 programma's op hij moest om half elf stoppen om kwart over elf was hij nog aan het opnemen.
Ik heb gebrobeerd de opname te stoppen via de klein groene knop (reageert niet) toen ben ik gegaan naar opnames gepland (gaf aan 0 opnames gepland) terwijl hij opnam, het programma om hem te verwijderen was ook niet zichtbaar (gepland 0).
Ik heb gekeken bij opgenomen programma, de 2 programma,s staan er niet bij, maar volgens mij wel op de de harde schijf opgenomen kan ik dus ook niet verwijderen.
Op het laatst heb ik de grote groene knop ingedrukt op dat moment ging de motorola zich recetten.
Ik heb hem tot slot via de aan uit schakelaar maar uitgezet ik weet dat het niet mag maar ik was het zat.
Een half jaar geleden had ik ook een klacht met de harde schijf de teksten bleven hangen, het opgenome programma gooide hij er wel uit.
Gebeld met KPN ik moest een koude start maken (op dit moment zou ik niet meer weten hoe dat moet).

Ik neem aan dat de Motorola zo niet hoort te werken!!!!!! :mrgreen:
Met vriendelijke groet, J.B.

Profiel  

Berichttitel: Re: Motorola
BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 12:37 

Heb je al contact gehad met de helpdesk?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 13:38 

Deze ronde heb ik nog geen contact gehad met de help desk.
Ik schat jullie kennis hoger in dan de helpdesk
Daar krijg soms iemand (niet altijd) aan de lijn, die ik nog meer kan vertellen.

Met vriendelijke groet. J.B.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 18:02 

Traint het modem wel op de juiste downloadsnelheid in en hoeveel dB is de ruismarge?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2009 19:41 

Gegevens speedtouch 780.
Internet overgeboekte gegevens
verz/ontv.
MB/GB 389.51/8.03
dsl/verbinding
bandbreedte
Kbps/Kbps 265/10.565
Overgebrachte gegevens
verz./ontv.
MB/GB 365.67/98.66
Speed test uitgevoerd download 1288 KBPS
Upload 137KBPS.
Nogmaals speed test uitgevoerd download 169.3 KByte/sec Upload 13.3 KByte/sec connection naar server 171.0 Comn/min
Speedometer geeft aan 500KBps.

Met vriendelijke groet J.B.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 11:20 

De upload en download zijn te laag, dit zou minimaal 1.024/12.300 moeten zijn. Heb je nog geen telefonie problemen? Wat is de signaal/ruismarge?
Plaats het modem bij het ISRA-punt, gebruik geen flatcable en kijk dan of de up- en downloadwaarde verbeteren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 16:19 

Het modem staat bij het ISRA-punt ik gebruik de KPN kabeltjes een grijze van isra-punt naar de modem een grijze van de modem naar de motorola (alle twee ronde kabeltjes) en de witte kabel van de motorola naar de TV.
Ik heb geen probleem met de telefoon.
Mijn vraag aan U hoe en waar kan ik het signaal/ruismarge bekijken is dat via een site op de computer.
De te lage down/upload snelheid moet ik dat met de kpn aankaarten?
Recht onder in het scherm geeft hij 54,0 mbps de ene keer signaalsterkte goed soms geeft hij slecht aan maar het gebeurt ook dat de verbinding plots weg valt, maar dat is 4/5 keer per maand dus dat valt mee.
Ik heb 1 keer inplaats van tv schermpje een soort zendmastje gezien ,ik weet niet wat dat inhoud (recht onder in het scherm)
Met vriendelijke groet. J.B.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 07:22 

boelsums0547 schreef:
Mijn vraag aan U hoe en waar kan ik het signaal/ruismarge bekijken is dat via een site op de computer.
De te lage down/upload snelheid moet ik dat met de kpn aankaarten?

Inloggen in de ST780>breedbandverbinding aanklikken>Details aanklikken. Bel de helpdesk met de mededeling lage up- en downloadsnelheid. Zij doen dan een lijnmeting en sturen, als de meetwaarden niet goed zijn, een monteur aan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]