Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 13:33 

Hallo,

Na een tip van een ander forumlid heb ik onlangs de Logitech Harmony 525 Remote Control aangeschaft. Bij sommigen wellicht bekend van de tv-reclame. Zelf ben ik er inmiddels in geslaagd om behalve het merendeel van de iTV navigatie, nu ook de teletekst via deze AB te kunnen gebruiken, zodat ik voor die functie nu niet meer hoef te grijpen naar de originele AB van mijn tv...
Zonder nu dit product te wilen promoten, is het misschien handig als andere Harmony gebruikers hier hun ervaringen en vragen delen voor wat betreft de instellingen...?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 13:42 

Goed plan ... :)

Ik heb onlangs ook zo'n ding gekocht/gekregen en ben redelijk positief.
Helaas is mijn TV wat aan de oude kant en is wat onhandig met het kiezen van de juiste ingang.
Ik heb maar 3 ingangen op de TV en toch schakelt deze zo nu en dan naar de verkeerde ingang bij het activeren van een functie.

Dit ligt dus volledig aan de TV en niet aan de Harmony.

Het gemak van slechts één AB voor alle apparaten is natuurlijk bewezen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 23:10 
Site Admin

In en grijs verleden heb ik ook zo`n harmony gehad, echter, ik was er weer minder happy mee omdat ik niet alle toetsen goed kon configureren, Mijn airco`s herkende die helemaal niet (alleen aan/uit) en mijn jvc set was helemaal niet te doen om goed te krijgen. Ik had hem via de makro dus had 30 dagen de tijd om het goed werkend te krijgen maar helaas.

Dus...op dag 29 weer terug gebracht en weer de oude afstanden tevoorschijn gehaald. Verder vond ik het en bloedmooi apparaat en voor diegene die het wél goed hebben gekregen heel top want als je alles goed kan instellen (wat mij dus niet lukte :roll: ) een zéér mooi tooltje!

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 01:11 

Airco????
Kan dat er ook mee?
Wist ik niet eens.
OK, ik heb geen airco maar kijk er wel van op.

Niet lachen, mijn Boretti afzuigkap heeft wel een IR-ontvanger maar er hoort geen AB bij.
Zou ik die ook eens proberen? Lijkt me wel grappig als dat werkt.
OK, een afzuigkap met afstandsbediening slaat nergens op maar als het kan moet het werken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 08:45 

Ik heb hem zelf ook, en hij bediend zelfs 5 app. tegelijk zonder moeite of fouten alle knoppen van de app. zitten er in als je per app. bekijkt of bediend.
Kan je een app. niet cofigureren, meld het aan Logitech en binnen 1dag hebben zij je software aangepast en het app. in je config. bijgewerkt met alles wat het nieuwe app. zou meten kunnen. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2008 12:20 

Mijn oude Sony-TV heeft moeite om naar een bepaalde ingang te schakelen als het apparaat wat daar zit nog niet goed "aan" is zeg maar.
Dus eerst dat apparaat aanschakelen en dan even wachten alvorens de TV aan te schakelen werkt redelijk maar niet 100%.
Als het wel goed gaat dan is het prima, gaat het niet goed dan zoek ik me blind om het wel goed te krijgen.

De helpdesk doet het goed, lees ik veel vaker, maar het is echt mijn eer te na om ze te bellen.....
Ik laat me toch niet kisten door een ding met knopjes.... 8)

De oplossing "koop een nieuwe TV" doe ik dan nog liever..... en dan meteen een full-HD plasma geval natuurlijk!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008 00:50 

Robèrt,
Als niet het juiste kanaal is gekozen dan druk je op het knopje "help".
Er verschijnt nu een soortje dialoog: "is het probleem nu opgelost"?
druk op "nee".
Dan komt de tekst "staat de TV aan"?
Klik op "ja".
Staat de setupbox aan?
Klik op JA (of wat er ook maar aan moet staan om op een bepaalde ingang ext1 ext2 ext3 uit te komen)
Staat de TV nu ingesteld op "ext1"?
(zoniet) druk op "nee".
Staat de tv nu ingesteld op "ext1"?

Zo gaat het door tot het moment dat alles goed staat ingesteld.

Meestal (tenminste bij mij) gaat het mis als iemand de oude AB van de TV heeft gebruikt.
De harmonie is dan z'n laatste instelling kwijt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008 01:30 

Dat kan ik inderdaad allemaal doorlopen maar de volgende keer gaat het weer fout....
Die TV wil gewoon niet in één keer naar de juiste ingang schakelen.

Heb het opgegeven maar niet voor altijd hoor.

Andere apparaten gaad gewoon goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2008 02:55 

Het zal géén geldig excuus zijn om een nieuwe TV te kopen denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 dec 2008 12:44 

vankooten schreef:
Het zal géén geldig excuus zijn om een nieuwe TV te kopen denk ik.

Of wachten op de kerstman :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 dec 2008 16:21 

Hallo allemaal,

Ik heb mijn Harmony 525 nu redelijk geconfigureerd. Ikkrijg alleen de kleurenknoppen van de originele witte KPN/Motorola afstandsbediening niet goed naar de Harmony (dus rood, geel, blauw en groen). Het laten "leren" als gekleurde Teletekst knoppen werkt bijkbaar niet...
Weet iemand hoe je die m.b.v. de software ook op de Harmony de juiste actie kunt laten uitvoeren?
bvd

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 08:38 

Robèrt schreef:
Dat kan ik inderdaad allemaal doorlopen maar de volgende keer gaat het weer fout....
Die TV wil gewoon niet in één keer naar de juiste ingang schakelen.

Heb het opgegeven maar niet voor altijd hoor.

Andere apparaten gaad gewoon goed.

Probeer eens een tijds vertraging er in te zetten, dit is ook in te stellen en even proberen.
Ik bij sommige app. ook een vertraging gezet anders gaat het niet. Hij schakeld bij mij als alles bij moet 5 app. tegelijk en dat gaat goed zonder problemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 08:46 

Lexibel schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb mijn Harmony 525 nu redelijk geconfigureerd. Ikkrijg alleen de kleurenknoppen van de originele witte KPN/Motorola afstandsbediening niet goed naar de Harmony (dus rood, geel, blauw en groen). Het laten "leren" als gekleurde Teletekst knoppen werkt bijkbaar niet...
Weet iemand hoe je die m.b.v. de software ook op de Harmony de juiste actie kunt laten uitvoeren?
bvd

Je gaat naar leren daarna naar aangepast en je moet ook als raw leren doen, zo heb ik het ook gedaan met een afwijkende ab. en alles doet het bij mij.

Als het helemaal niet gaat, mail even naar logitech en vraag of ze dit app. in je account willen bijwerken, je krijgt binnen 1á2 dagen bericht dat het bijgewerkt is en dat je de logitech even moet up-loaden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 09:59 

@lexibel,
Zelf kijk ik naar de TV via de Humax 5000 (een HD decoder voor kabel-tv)
Voor dit apparaat worden de gekleurde knoppen standaard gebruikt voor zendergroepen.
Onder de rode knop zitten alle zenders, onder de groene knop de (zelf in te stellen) favorieten, onder de gele de HD zenders en onder de blauwe de meest recent bekeken zenders.
Als ik via de originele AB naar teletekst ga, dan krijgen de kleurknoppen hun teletekstfunctie, Dus rood is nieuws, groen is sport etc etc.
De harmony heb ik "verteld" welke knop ik gebruik om teletekst in te schakelen.
Deze functie wordt zichtbaar op de display.
Als ik op de display teletekst inschakel dan zijn de gekleurde knoppen inderdaad toegewezen aan de teletekst-functie. Daar heb ik zelf niets aan gedaan.
Als teletekst via de display is uitgeschakeld dan werken de gekleurde knoppen op de harmony gewoon als "zendergroep"keuze.
Ik denk dus dat je de harmony alleen moet vertellen welke knop op de originele AB gebruikt wordt om teletekst in- en uit te schakelen.
Deze functie komt dan extra in de display te staan.
Als er een heleboel functie's in de display staan (dus meerdere pagina's) dan kan je de meest gebruikte functie's ook nog eens naar voren halen, zodat je niet steeds door die pagina's hoeft te bladeren.
Je kunt daar ook functie's die je toch nooit gebruikt weghalen, zodat het het aantal pagina's minder wordt.
Ben je helemaal ten einde raad; je kan ook nog bellen.
Heb ik in het begin 'n keer gedaan. Vriendelijke helpdesk, in het nederlands. Loginnaam en pasword van de logitech opgegeven en al pratend heeft de man eea aangepast in mijn configuratie.
Het enige wat ik nog moest doen was mijn AB aansluiten op de computer en de nieuwe configuratie downloaden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2008 16:28 
Site Admin

ben zelf vandaag maar eens alvast de kerstman gaan spelen en de harmony 785 gekocht. na wat stoeien heb ik de functies tv kijken en radio luisteren globaal aan de praat. nu de details nog .. :wink:
lexibel nog bedankt voor het onder de aandacht brengen van dit product :idea:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]