Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 17:39 

Binnenkort krijg ik de IPTV ontvanger die ik in samenwerking met IPTV abonnement voor 100 euro heb besteld. Ik had al eerder interesse in IPTV maar ik heb gewacht totdat er een nieuwe ontvanger uitkwam met een HDMI aansluiting. Nu is KPN overgestapt op de Motorola 1960 die een HDMI aansluiting heeft. Of is de kans nog steeds aanwezig dat ik de oude Kreatel met alleen SCART krijg? Dat hoop ik niet omdat ik juist het abonnement heb afgesloten om de Motorola 1960. Maar mijn vraag gaat juist over de HDMI aansluiting die op de Motorola zit. Is de Motorola direct via deze aansluiting te gebruiken? Of moet ik eerst alle stappen doorlopen via de SCART aansluiting? Ik heb zelfs de gebruikers handleiding gedownload. In Bijlage B staat het volgende bij stap c' Pak de HDMI‑kabel en verbind de tv‑ontvanger via het aansluitpunt [HDMI] met je 
 tv‑toestel (zie figuur 55). Vervolgens stel je de tv‑ontvanger in op deze HDMI‑signalen'. Maar ik vind dit vreemd omdat de TV-ontvanger uit staat of verwijst het laatste deel van deze zin op punt d t/m l ?  Dus heeft er iemand al ervaring mee om de Motorola direct via HDMI aan te sluiten zonder gebruikt te maken van de SCART? Ik stel deze vraag namelijk omdat het niet makkelijk is om met de bekabeling te rommelen vanwege het gebrek aan ruimte.

alvast bedank

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 21:18 

Uiteraard krijg je de Motorola 1960 STB. Je moet wel eerst de STB met een scart kabel aansluiten om via instellingen de STB op HDMI te zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 21:24 

Bedankt Marcel.
Dan wacht ik nog met het weg halen van de SCART kabel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 14:52 

Eh....Je weet toch wel dat je voor het ontvangen van Teletekst-pagina's nog steeds de SCART moet blijven gebruiken? Dit omdat Teletekst alleen via de TV werkt en niet via de ontvanger..M.a.w. je hebt naast de HDMI ook de SCART-aansluiting nodig..
(Of is dit euvel inmiddels -eindelijk- opgelost?)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 20:53 

Teletekst kan je ook met een HDMI kabel zien. Het is alleen dat je via de afstandbediening van jouw televisie Teletekst oproept, dit kan nog niet met de afstandsbediening van de iTV STB.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009 21:52 

Marcel schreef:
Teletekst kan je ook met een HDMI kabel zien. Het is alleen dat je via de afstandbediening van jouw televisie Teletekst oproept, dit kan nog niet met de afstandsbediening van de iTV STB.

Teletekst wordt niet via HDMI doorgegeven. Dus als je hem alleen aansluit via HDMI heb je geen teletekst.

Wordt volgens de Kpn opgelost in de volgende update maar wanneer die komt durf ik niet te zeggen. Want elke keer stellen ze de update uit de prutsers van de Kpn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 09:48 

Hallo,

Er is ook een update die komt voor Interactieve TV, echter zit het probleem van HDMI en teletekst er dit keer niet bij. In de toekomst meer hierover.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 12:07 

KPNwebcare2 schreef:
Hallo,

Er is ook een update die komt voor Interactieve TV, echter zit het probleem van HDMI en teletekst er dit keer niet bij. In de toekomst meer hierover.

Dat verbaasd mij wel omdat op het ITV van Kpn zelf wel wordt geroepen dat het in de volgende update zit.

Kunt u mij misschien vertellen wat er dan wel in zit als dat mogelijk is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 12:11 

Teletekst over HDMI is niet mogelijk dacht ik altijd totdat ik vanmorgen iets las over een schotelontvanger (van Philips) die het toch maar mooi wel kon.

Als er één schaap over de dam is volgen er meer... :wink:

Er komt vast eens een update die het wel mogelijk maakt.
Aan de andere kant, teletekst kijk ik zelden meer via de TV omdat het per internet net zo gemakkelijk gaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 14:13 

Teletekst gaat inderdaad net so simpel via Internet, maar wij gebruiken nog wel eens de ondertiteling via Teletekst...Helaas is dat met iTV geen succes wegens de vertraging die hierbij optreedt.
Jammer dat de Teletekst-functie toch zo'n ondergeschoven kind blijft bij iTV. Vanaf de eerste folder stond te lezen dat deze functie binnenkort leverbaar zou zijn, maar helaas stond er geen jaartal bij... :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2009 21:41 

Was ik inderdaad vergeten, ondertiteling gaat natuurlijk niet via het internet.
Dan moet teletekst wel gewoon werken, maar het kan bij andere apparaten wel.
Ik ga er van uit dat KPN het ooit ook wel voor elkaar kan krijgen toch?

Misschien staat het niet hoog op het lijstje?
Omdat je net als ik al snel denkt dat het niet zo'n nut/zin heeft, en dat is niet terecht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 mei 2009 00:18 

Inmiddels heb ik de geheel zwarte Motorola 1960 binnen en heb het direct aangesloten op mijn tv.
Wat blijkt, de Motorola 1960 kan zonder SCART worden aangesloten en direct via HDMI worden ingesteld.
Hier kwam ik achter toen ik de stappen ging volgen om het apparaat aan te sluiten via HDMI en iets te snel ging.
Mijn tv stond al afgesteld op HDMI en op moment dat ik op het 'menu' drukte bij het eerste * bij koud opstarten, verscheen het video menu op het HDMI kanaal.
Voor de zekerheid heb ik dit gecheckt met de 'AV' toets van mijn tv afstandsbediening.
De STB heb ik op 720P gezet omdat ik Sony Bravia HD ready 32" 100 Hrz tv heb, heeft het weinig zin om het op 1080i te zetten.
Ik heb overigens wel de SCART laten zitten voor de Teletekst functie.
Hierna was ik verrast over de beeldkwaliteit, strak en scherp en zeer kleurig. Ik had eerste digitenne op deze tv en daar was ik al tevreden over.
Digitenne was bij mij goed omdat er weinig tot geen storende factoren in mijn buurt zijn en hiervoor had ik gewoon analoge kabel.
Ik ben 1 negatief ding tegengekomen tijdens het installeren, het niet goed reageren op de afstandsbediening.
Gelukkig kon ik dit forum en de forum van kpn zelf raadplegen, waardoor ik ook de oorzaak weet.
De lichtsensor van mijn tv verstoord het infrarood signaal van IPB afstandsbediening, gelukkig reageert de IPB na een aantal minuten wel goed op de afstandsbediening.
Al met al ben ik tot nu toe een zeer tevreden gebruiker. Hopelijk blijft dit zo.
Nog 1 vraagje, worden nieuwe firmware updates automatisch binnengehaald wanneer die beschikbaar komen, of moet de STB uit en aan gezet worden met de schakelaar op de achterzijde?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 mei 2009 12:39 

Hallo,

Leuk verhaal wat u hebt geschreven. De firmware wordt altijd automatisch ingeladen. Maar het kan ook handmatig mocht u niet de laatste versie hebben. Dat kan ook via "menu" in de koude start van uw TV-ontvanger.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 mei 2009 16:19 

Dreetje schreef:
KPNwebcare2 schreef:
Hallo,

Dat verbaasd mij wel omdat op het ITV van Kpn zelf wel wordt geroepen dat het in de volgende update zit.

Kunt u mij misschien vertellen wat er dan wel in zit als dat mogelijk is?

Hallo,

Mijn excuses, ik heb het verkeerd geformuleerd. Dit kan ik u zeggen:

KPN is continue bezig met verbeteringen voor interactieve televisie. Op basis van uitgebreid klantonderzoek en aan de hand van reacties op dit forum hebben we de speerpunten bepaald voor de komende releases. Zo hebben de reactiesnelheid van de tuner, het vastlopen van de tuner, teletekst via iTV-afstandsbediening, manueel opnemen en series opnemen onze eerste aandacht. Zodra de dienstenverbetering beschikbaar zijn, informeren we onze klanten hierover.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 08:34 

Die genoemde aanpassingen zien er goed uit!

Series opnemen, series linking, kan bij mijn STB sinds enige tijd ook (ik zit bij een concurrent) en dat is een hele leuke feature!
Zo mis je echt geen aflevering van je favoriete serie. Simpel iets misschien maar het is echt handig!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]