Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2008 18:33 
Site Admin

Koninklijke KPN NV verhoogt per 1 oktober het abonnementstarief van “Digitenne van KPN”. De abonneetelevisiedienst via de digitale ether (DVB-T) die de populaire Nederlandse commerciele zenders biedt, alsmede erotiek, zal per 1 september 7,50 euro per maand kosten; 55 eurocent per maand meer dan thans het geval is. KPN’s directeur klantencontact Jacob Middeldorp schrijft in een brief aan abonnees dat KPN de gewaardeerde lage prijs ‘graag’ zo wenst te houden. “Maar door stijgende inkoopkosten” verhoogt KPN de prijs ‘iets’. Het huidige tarief is op 1 augustus 2007 van kracht geworden. Daarvoor kostte Digitenne van KPN nog 9,95 euro per maand. Na invoering van het Digitenne-tarief van 6,95 euro per maand zag KPN haar televisieklantenbestand stijgen van 337.000 op 30 juni 2007 naar 620.000 op 30 juni jl. (een heel klein deel hiervan is IPTV/KPN Interactieve TV klant).

Klanten die een DVB-T ontvanger van KPN huren betalen overigens per 1 oktober ook iets meer: voortaan 3,50 euro per maand per ontvanger in plaats van 3 euro per maand.

Ontvangst van de publieke zenders via de digitale ether (DVB-T) blijft ongecodeerd en daarmee kosteloos.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 10:46 

Dat is toch wel een beetje vreemd.
Eerst flink verlagen en dan stapsgewijs weer gaan verhogen.
Gezien de hoeveelheid klanten is het een aardig bedragje per maand.... :wink:

Kabel-TV is nog altijd dubbel zo duur per maand.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 10:50 
Site Admin

Brood, melk, gas en licht, je verzekeringen, benzine wordt ook duurder robért, dat geld ook voor kpn. Ik vind het een acceptabele verhoging die men doorvoert :wink:

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 11:02 

Gelukkung is jouw inkomen ook met bijna 9% omhoog gegaan.... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 11:12 
Site Admin

Nu gaan we koffiedik kijken robért, alles wordt gewoon duurder, welkom in nederland. Ook upc gaat wellicht straks met een paar % omhoog. Zo werkt dat in de wereld. de economie draait gewoon flut en dus mag de burger weer dieper in de knip duiken helaas.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 12:11 

Ik vind 9% niet een "normale" verhoging.

Wat je tegen UPC hebt weet ik niet, jij begint er steeds over, maar die verhogen meestal de prijzen alleen voor nieuwe abonnee's.
Oude contracten blijven gelden tegen de bedragen die je hebt afgesloten tijdens het begin.
Ze voeren dan meestal wel nieuwe abonnementsvormen in dat overstappen naar dat nieuwe rendabeler lijkt.
In dit geval betalen de bestaande abonnee's dus die 6,95 en de nieuwe 7,50.
Dat lijkt mij wel zo netjes.
OK, er is aan het begin van dit jaar een verhoging geweest voor iedereen, dat was geen 9%.
Hoewel, iedereen, mijn 29,95 bleef gewoon 29,95.

Als alles met 9% omhoog gaat wordt het er niet leuker op in Nederland.
Dat fenomeen is al waarneembaar...... :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 17:09 
Site Admin

Beste robért. Ik heb niets tegen upc maar klaarblijkelijk moet jij bijna in ieder bericht hier iets vermelden over upc. Dit board is bedoeld voor ipb mensen en ip-tv. Dat een keer iets wordt vermeld over upc heb ik absoluut geen moeite mee, maar om dat in bijna ieder bericht te doen vind ik ietswat overdreven. Wij van het ipbforum willen gewoon graag in de lijn van ipb blijven, anders had dit forum wel een andere naam gehad, eens?

Nogmaals, bij iedere provider is momenteel wel "wat" en iedere provider zal straks zijn prijzen gaan verhogen. De economie is gewoon slecht en dus moet er extra geld op tafel komen. je gaf het zelf al aan, €7.50 is altijd nog ruim de helft minder als analoge tv van ziggo/upc dus ik vind dat 50 eurocent wel een redelijke verhoging is. Ik maak mij eerder zorgen over €144 euro dat straks bovenop het gas en licht komt, dat zijn verhogingen waar je wat over kan zeggen toch, maar 50 eurocent, waar gaat dit over?

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 17:29 

Beste Marcel,

Lees dit draadje een door aub.
Wie begint er over UPC te praten?
Ik niet hoor....
Ook in een ander draadje vandaag begon je over hoe slecht HD tv wel niet was bij UPC, ik niet.
Krijg eerder de indruk dat jij steeds over UPC begint maar ik ga het niet turven.

Krijg jij liever 9% salarisverhoging of 144 euro per jaar erbij......
Ik dan toch veeeeeel liever die 9%
Dit forum gaat niet over gas en licht dacht ik zo.

Wil je dat ik verdwijn van dit forum, zeg het en ik ben verdwenen.
Wel met een bittere nasmaak maar dat verdwijnt wel weer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 17:36 
Site Admin

Ik heb die woorden over verdwijnen niet in mijn mond robért, je bent een gerespecteerd lid! ik heb het hier ook niet alleen over dit topic maar over ALLE topics waarin jij reageert. we hebben het hier zelf nog over gehad in het modshoekje. Wij vinden het TOTAAL niet erg als er wat gezegd wordt over andere providers, dat hoort erbij (ter vergelijking) het wordt andere koek (lees mededeling topic`s kpn/planet/hetnet) als er een soort van babbelbox ontstaat waarin alleen nog maar vergelijkingen worden gemaakt met andere providers. Het gaat dus niet alleen over upc, ook over ziggo, telfort, tele2 enzo enzo.

Ik hoop dat je kunt begrijpen dat wij in de lijn willen blijven van internetplusbellen, als wij als mods dit niet zouden handhaven hebben we straks alleen nog een forum waarim met loopt te keuvelen over andere providers dat en niets minder is wat wij willen voorkomen. Ik/wij als mods hope op je begrip.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 21:52 
Site Admin

graag wil ik deze laatste discussie kunnen beeindigen :wink:
robert, ik vind het terecht dat moderator marcel234 een opmerking maakt over het veelvuldig gebruiken van ervaringen van providers door diverse leden waaronder ook jezelf.
dat je goede ervaringen hebt met je huidige provider is natuurlijk prima, maar (en dat geldt in het algemeen voor het forum) elkaar "bestoken" van + en - ervaringen lijkt mij niet een juiste bijdrage aan het forum.
zoals aangegeven betreft het hier het ipb forum voor de produkten kpn en het net (planet is nu onderdeel van kpn). voor andere providers zijn andere forums opgericht.
als jij door de opmerkingen je genoodzaakt voelt om met dit forum te stoppen, is dat natuurlijk een keuze van jezelf en niet iets wat door forumbeheer wordt aangegeven c.q. gewenst. zoals marcel234 al aangaf ben je al geruime tijd lid van ons forum en levert zeer regelmatig je bijdrages.
tot slot hoop ik hiermee de discussie weer terug te krijgen naar de oorsprong van het ontstaan van dit forum: gebruikers en toekomstige gebruikers te ondersteunen bij hun vragen c.q. problemen ten aanzien van ipb van kpn en het net.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 01:00 

Fijn om te zeggen dat je respect voor iemand hebt en hem dan publiekelijk af te branden.
Door nota bene zelf over UPC te beginnen en het mij dan in mijn schoenen te schuiven lijkt me redelijk onzinnig.

Als jullie als moderatoren dit al eerder besproken hadden was het een hele klein moeite dit mij vie een PB kenbaar te maken.
Nu lees ik regelmatig dat een moderator UPC af zit te branden terwijl dit niet altijd terecht is.
Vanmorgen nog even het EK in HD afbranden, is pertinent onjuist.

OK, ik al gerust wel een iets vertellen over UPC maar wel in context met het probleem in een draadje.
Blijkbaar mag dit niet meer, begin er dan ook zelf niet iedere keer over.
Deal or no deal?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 01:11 
Site Admin

Wij kunnen niet altijd voorkomen dat we het woordje "ziggo, upc, tele2 enzo" in ons moet moeten nemen (ter vergelijking) het gaat erom dat we alleen in de lijn van ipb willen blijven. Ik had het weliswaar misschien ook in een pb kunnen doen maar heb voor deze weg gekozen. Ik doe het niet om iemand af te branden, zeker niet als het een gerespecteerd lid is. Alleen we kunnen het ook wel eens oneens zijn met elkaar en moeten dat dan op een volwassen manier zien op te lossen toch?

Nogmaals, ik heb aangegeven in een mededeling dat we deze lijn willen gaan volgen, ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dit leest, maar het is dan wel mijn plicht om eventueel aan te geven dat we dit liever niet willen. Ik "brand"" ook niet upc of welke andere provider af! iedereen heeft zo zijn eigen troubels. Voor vrijwel iedere provider is er een forum en denk dat het ook niet gepast zou zijn als ik op het upc forum iedere keer ipb erbij haal, terecht zou dan die mod tegen mij mogen zeggen "luister, dit is het upc forum en niet ipb graag on-topic blijven".

Ik hoop nogmaals dat ik met deze ietswat wijdere uitleg meer duidelijkheid hebt kunnen scheppen.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 01:20 

Ik blijf toch van mening dat 9% prijsverhoging pittig is, ook al is het maar 55 cent.... :wink:

En ook dat op de KPN site Digitenne nog staat voor 6,95.
Een klein sterretje met "binnenkort 7,50" was ook beter geweest maar misschien komt dat nog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 01:30 
Site Admin

Er zal in deze weken/maanden wel een mailing de deur uitgaan via papier of e-mail met een duidelijkere aankondiging van deze verhoging. Ik verwacht dat de afname van nieuwe digitenne klanten er verder niet zal door stagneren. Digitenne is super stabiel, goedkoop en een goed alternatief voor analoge kabel.

Aan het begin van 2009 zullen de cijfers wel weer tevoorschijn komen hoeveel klanten digitenne heeft gewonnen, óf verloren :?:

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 04:54 

Robert, gewoon hier blijven hoor !!!!!
Schrijven en lezen is soms een moeilijk te bevatten iets. Je mist oogcontact, lichaamstaal en stemintonatie.
Daardoor kan soms de lezer iets anders lezen dan de schrijver bedoeld had te schrijven.

Evengoed is een prijsverhoging van 0,55 euro toch maar mooi 9%, en da's een fikse verhoging.
Ook gaat de huur van het kastje nog eens met 50 cent omhoog.
Buiten dat maak ik me er verder niet druk over, want wij wonen nog op 1 van die witte vlekken op de wereldkaart waar diditenne niet eens te ontvangen is.
En als het wél te ontvangen was dan nam ik het nóg niet, want zeg nu zelf: een abbo op de kabel (in dit geval DELTA) voor 13 euro in de maand. Daar kan ik xxtig tv's en radio's op aansluiten, die elk onafhankelijk van elkaar elke willekeurige zender kunnen gebruiken en óók nog eens (via een zelfgekocht kastje, maar verder gratis)digitaal kunnen kijken en dat zelfs in HD !!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]