marcel234 schreef:
@dreetje:
ik denk dat jij de spijker nog wel eens op zijn kop kan tikken, zal uitleggen waarom.
na aanleiding van jou bericht heb ik wat testjes gedaan. Is wat uitgebreid maar hoop dat hij te snappen valt. Ik heb het 8-12mb pakket ipb met i-tv. Ik weet dat als ik 1 tuner aanzet op bv rtl4 dat ik ruim op de 10mb zit.tenslotte: 14.4mb min 4mb per stream= 10.5mb dus dat klopt wel. Als ik een 2de tuner aanzet op bv sbs6 dan zakt de snelheid terug naar 6mb. weer zelfde verhaal: 14.4mb min 2 keer een stream van 4mb= 6mb wat je overhoudt.
Nu de testjes: als ik 1 tuner zet op ned1 en de andere op bv sbs zit ik ruim op 7mb(!) dus feitelijk zou jij gelijk kunnen hebben dat ned1 op mpeg4 staat te draaien. Ik dacht: als ik dan 1 tuner op ned1 zet en de andere op canvas zou ik dus makkelijk op die 10mb uit kunnen komen omdat mpeg4 maar 2mb per stream gebruikt, immers: 2+2=4, ik heb 14.5mb tot mijn beschikking dus moet ik makkelijk weer op die 10mb kunnen komen.
Nu komt de cleu: als ik 1 tuner zet op ned1 en de andere tuner op 22 (canvas) en dan een snelheid test dan zakt de snelheid test helemaal terug naar 200kbp/s
, ik dacht nog, ligt aan de snelheid test, dus nog en paar keer gedaan en ook geprobeerd via bv bbned 100mb test maar telkens hetzelfde, snelheid begint hoog maar zakt heel nel terug naar 200kbp/s, ik snap er geen hol van. Op 1 of andere gekke manier stoort ned1 in combinatie met canvas (of andersom) ik snap er geen hol van maar kom er nog wel achter waardoor dit komt. Wordt vervolgd.
Groet Marcel.
Hoi Marcel,
Ik moet zeggen ik heb ook even de test gedaan. Maar hier valt de snelheid niet zo terug als bij jou. Als ik de ene op Ned1 zet en de andere op Canvas hou ik nog zo'n 6,5 mb over. En als ik dan de ene tuner uitzet met Canvas loopt de download weer op tot ruim 10 mb.
Dat jij nu uitgaat van 2 mb per Mpeg4 stream dat hoeft natuurlijk niet. Het zou ook zo kunnen dat ze een mpeg4 stream in 3 mb of 4 mb doorsturen zou alleen maar ten goede komen aan de beeldkwaliteit.
Maar ik ben er van overtuigd dat deze zenders anders worden uitgezonden dan andere zenders ook omdat deze zenders geven problemen geven met opnames en volgens mij gaat het dan om de Kreatel/Motorola 1760. En volgens mij valt de duitse Rtl ook in het rijtje van van Ned1, Vrt & Canvas