Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 17:06 

Hat valt me op, dat er de laatste tijd nauwelijks activiteit is in deze rubriek...Op zich werkt I-TV dan ook wel ook redelijk (althans bij mij)...
Is er dan echt niets te melden over I-TV? Ik wacht nog steeds op de software update die Teletekst gaat activeren via de receiver. Ook schijnen er problemen te zijn met de streaming, i.h.b. bij FilmDirect...Eind augustus zou er een softwareupdate gaan plaatsvinden...Is daar al iets meer over bekend?
Maar aan de andere kant is geen bericht, misschien wel goed bericht.. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 18:17 
Site Admin

Het is inderdaad momenteel rustig met ip-tv. je kunt dit plaatsen dat het product door de loop der tijd ook wel stabieler is geworden. neemt niet weg dat er nog wel wat bugs openstaan zoas : Dat telextext wat u zelf zegt, het achteruit spoelen bij de nieuwe 1960 loopt te ver door, happeringen, en nog wat kleinere dingen die nog een handje nodig hebben.

Er is jongsleden een nieuwe sw versie uitgegeven die eindigt op 407. wat hierin de verbeter punten zijn is mij onbekend. Het stoort mij dat op het ip-tv forum zelf door de moderator alleen antwoordt wordt geven op de vragen die hij wenst te beantwoorden. Als ik bv vraag wat de verbeter punten zijn in de laatste sw versie blijft het stil. jammer want je werkt met zijn allen mee om punten aan te geven en verwacht dan ook antwoorden op vragen die je stelt.

Als laatste. men ziet graag hd content komen op i-tv, alleen de bandbreedte op het koperlijntje zal nimmer genoeg geven om ook echt hd content aan te kunnen. Pas als glas is uitgerold zal het andere koek worden, maar gezien ik pas verwacht dan in 2012 dan zal voltooid zijn denk ik dat upc/ziggo hierin een troef in handen heeft.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 17:30 

Marcel,

Inderdaad kun je de stilte ook positief uitleggen, door te stellen dat het product stabieler is. Het valt me inderdaad op, dat de laatste week het beeld rustiger is en minder schokt. Hoe kun je trouwens zien welke software versie de receiver heeft?
Laten we hopen dat er wat meer lezers reacties gaan plaatsen over I-TV. Het zou mooi zijn als we te weten komen wat de planning is m.b.t. de sotwareupdates en de beloofde funstionaliteit.
Misschien weet KPN Webcare meer???.... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 17:51 
Site Admin

De laatste software versie eindigt op 407. Ik weet niet wanneer u voor het laatst de tuner helemaal uit heeft gehad anders zeker even doen. Voorheen bij de witte kreatel haalde deze de nieuwe sw versie vanzelf op, maar op 1 of andere rare manier doet de motorola dit niet. Dus even de tuner ana de achterkant uit zetten, na 20 sec weer aan dan weet je zeker dat hij de nieuwe sw ophaalt.

Ik hoop dat webcare eens een im zou kunnen sturen aan pascal die momenteel de moderator is op het i-tv forum. Ik vind dat er best veel onbeantwoorde vragen openstaan en de mod is amper actief. Zonde want het levert voor de lezer én schrijver ene shat aan infomatie op.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2008 07:21 

Ik vind dat er hier bij iptv toch te veel haken en ogen aan kleven t.o.v de kabel.
Wij hebben zelf dig.tv van de kabel en dat bevalt zeer goed en nooit geen problemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2008 14:55 
Site Admin

IK mag mijn opperbaas niet tegenspreken maar maak 1 keer uitzondering :D

Dan heb je geluk henk, want diverse forums staan vol met klachten over digitale televisie van upc. laat ik maar niet beginnen over het ek dat upc in hd kwaliteit uitzond en dat op een debakel is uitgelopen. De mensen hadden amper een ek maar st,st,st beeld als de pest. Ik ervaar hier ip-tv hier thuis als prima maar je ziet en leest dat ook dit product haken en ogen heeft. Ik denk dat je en beetje geluk moet hebben. Waar het bij de 1 perfect werkt, werkt het elders uiterst belabberd.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2008 16:45 

Behoudens enkele kleine bugs is de kwaliteit van KPN's I-TV is in deze regio (Arnhem) goed te noemen...UPC is kwalitatief bij ons om te huilen en door een verouderde infrastructuur van het kabelnetwerk wordt hier geen digitale TV of Chello aangeboden. Er is discussie wie de vernieuwing van dat net moet betalen, gemeente of UPC. Dat wordt dus een oneindige discussie...Voor mij in elk geval de reden om KPN I-TV te nemen.
Sommige zenders hebben wat meer last van zo nu en dan een even haperend beeld dan anderen, maar dat kan ook een andere oorzaak hebben. Mijn bezwaar gaat meer richting de klantenservice KPN, die vaak geen duidelijk antwoord weet te geven en je in het ongewisse laat. Ook administratief is het een onoverzichtelijke brei: ik zit bijvoorbeeld nu al maanden te wachten op een restitutie van een pakketkorting, die ik bij aanschaf van het pakket vai Primafoon zou krijgen. Ook was me drie maanden gratis Planet Voetbal beloofd, maar daar heb ik tot op heden niets van gezien. Incasso's gaan als een trein, maar creditering is een zaak van lange adem en stressbestendigheid..Kortom: heel goed kleine lettertjes lezen dus....
@Marcel234: Is er een manier om te zien welke softwareversie de receiver heeft? Een bepaald scherm, of toetsencombinatie misschien?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2008 16:56 
Site Admin

Dat kan je simpel achterhalen lexibel:

Ga het menu in van je tuner. Klik op instellingen, en voer je pincode in. Als je in de instellingen zit klik dan op de groende knop van je afstandsbediening. Dan zie je het softwareversie nummer (is nu eindigend op 407) mac adres enzo enzo.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2008 20:59 

Ik heb de volgende vraag aan jullie, als niet IPTV gebruiker doe ik regelmatig de postcode check bij KPN al maandenlang overigens, en krijg steeds een HELAAS..... melding, ik ben er inmiddels achtergekomen dat de centrale hier in Nieuw Vennep geupgrade zou zijn naar ADSL2+, heb ook een postcode check gedaan bij TELE2 en daar krijg ik wel een positief bericht, ik heb al twee keer een email gestuurd aan KPN maar krijg hier geen antwoord op. Kan iemand mij zeggen, het liefst die mijnheer van KPN, wat nu echt de status is van IPTV in deze regio, ik lees over het algemeen positieve berichten over IPTV en wil het ook dolgraag aanschaffen, internetplusbellen en digitenne heb ik al en een andere provider is niet echt een optie voor mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2008 22:19 
Site Admin

Het antwoord van peter den daas zal niet eerder komen dan maandag gezien webcare naar mijn idee in het weekend nie aanwezig is. Zelf zou ik zeggen: neem eens TEL contact op met kpn en leg het verhaal uit. E-mails willen nog wel eens onbeantwoordt blijven bij kpn helaas.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 10:53 

marcel234 schreef:
IK mag mijn opperbaas niet tegenspreken maar maak 1 keer uitzondering :D

Dan heb je geluk henk, want diverse forums staan vol met klachten over digitale televisie van upc. laat ik maar niet beginnen over het ek dat upc in hd kwaliteit uitzond en dat op een debakel is uitgelopen. De mensen hadden amper een ek maar st,st,st beeld als de pest. Ik ervaar hier ip-tv hier thuis als prima maar je ziet en leest dat ook dit product haken en ogen heeft. Ik denk dat je en beetje geluk moet hebben. Waar het bij de 1 perfect werkt, werkt het elders uiterst belabberd.

Groet Marcel.

Het EK was juist wel de moeite waard heb ik vernomen.... :wink:
Tour de Frans was ook goed.
Nu zijn de OS niet geweldig, weinig feed in HD, maar dit ligt aan de NOS.
Nu zijn er grote problemen met HDTV van UPC, een bepaalde copieer-bescherming (HDCP?) is aangezet en nu hebben vele geen beeld meer.

Ik heb "gewoon" digitale TV van UPC en het bevalt mij uitstekend.
Het beeld is perfect en het interactieve gedeelte werkt prima.
Ik begrijp dat UPC wel een interactief deel heeft, zoals OnDemand en UitzendingGemist, maar dat Ziggo dit niet heeft?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 17:07 

marcel234 schreef:
Het antwoord van peter den daas zal niet eerder komen dan maandag gezien webcare naar mijn idee in het weekend nie aanwezig is. Zelf zou ik zeggen: neem eens TEL contact op met kpn en leg het verhaal uit. E-mails willen nog wel eens onbeantwoordt blijven bij kpn helaas.

Groet marcel.

Hallo Marcel,

Ik heb de volgende specificaties van mijn Speedtouch 780:

Koppelingsinformatie

Actief: 4 dagen, 23:18:06

Modulatie: G.992.5 annex B

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 10.251

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 904,26 / 2,92

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 22,0 / 35,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,5 / 8,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 84 / 9.292

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 249 / 7.041

Hieruit mag ik toch afleiden gezien die modulatie dat de centrale ADSL2+ geschikt is? Vraag is dan of de snelheid wel toereikend is natuurlijk, ik heb vanmiddag nog even gebeld met KPN maar daar word ik niets wijzer van.

--------------------------------------------------------------------------------

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 19:28 
Site Admin

U heeft ds nog geen iptv maar staat ingetraind op ruim 10mb zie ik. Als ik dan erbij opga tellen dat er nog 9 mb bij moet voor iptv zit ik op 19mb dat u nodig zou hebben. Lijkt mij stug dat een adsl2+ centrale dat kan aanbieden, ja of u moet naast de centrale wonen :mrgreen:

Verder zien de specs er goed uit, niks mis mee. In mijn optiek zou het wel moeten kunnen alleen dan zal bij het kijken én! opnemen tegelijk wel wat van uw bandbreedte wegvallen. Dat heb ik ook namelijk :wink:

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 23:22 

Marcel bedankt voor je antwoord, ik ben zelf ook die mening toegedaan maar breng dat die mensen bij KPN maar eens aan hun verstand, no way dus, ik hoop wat dat betreft de heer den Daas misschien nog iets voor mij kan betekenen, ik vind het jammer dat men mij niet meer informatie kan geven maar goed het is niet anders, geduld is een schone zaak zeg ik dan maar.

Gerrit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 aug 2008 00:04 
Site Admin

Ik had gehoopt dat webcare vandaag hier aanwezig zou zijn, maar helaas. Wie weet morgen? Wacht, ik kunt hem natuurlijk ook een pb sturen via zijn account!

Groet marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]