Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 19:06 

Eindelijk heb ik de spullen ontvangen.
Gelijk de boel aangesloten en jawel de eerste storing. Kabel was niet goed, met mijn computerkabel ging het dus wel goed. De bijgeleverde kabel deed het dus niet, thanks to KPN?

Mijn tv heeft 2 scart aansluiting die we ook gebruiken nl voor de versterker en DVD. Voorlopig heb ik die van de DVD eruitgehaald zodat ik deze kan gebruiken voor de tuner. Hoe kan ik dit oplossen om toch gebruik te kunnen maken van mijn DVD? Ik heb ook gelezen dat er gebruik gemaakt kan worden van S-VIDEO maar dan heb je wel verlies van kwaliteit.

Is er niet iets te verkrijgen als een dubbel scart aansluiting zodat ik de scartaansluiting kan gebruiken zowel voor de DVD als de Tuner?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 20:00 
Site Admin

hoi rose.

Ik had al in een eerdere posting gezegt dat de bijgeleverde ethernetkabel van kpn zelf van goedkope kwaliteit is. maar goed, en ander kabeltje hoeft per definitie niet de kop te kosten.

Op je tweede vraag: ik zag laatst bij de makro en setje liggen waarmee je op 1 scart ingang meerdere apparaten kon aansluiten. wellicht bied dit en uitkomst?

Groet Marcel.,

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 21:04 

Ik moest ook gelijk aan je denken toen ik problemen kreeg met die kabel. Slechte kwaliteit.
Ondertussen is het andere probleem opgelost wat betreft de scartkabel. Dvd kabel via de kpn tuner aangesloten. Ook mijn home sinema is nu aangesloten. pff wat een gedoe :D
Ik merk wel dat mijn versterker in de war raakt. Als ik bijvoorbeeld eerst naar de radio luister via IPTV (mijn versterker zette ik ook op tuner) en later ging ik terug naar TV dan klopt het geluid niet meer als ik mijn versterker op TV zet. Wanneer ik deze weer op tuner zet (radio) dan loopt alles weer goed. Volgens mij moet ik helemaal niet meer aan mijn versterker zitten en alles via de IPTV tuner regelen, niet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 21:08 
Site Admin

klopt, de meeste bedieningsfuncties gaan vanaf nu via de tuner :wink:

Wat vind je trouwens van de beeldkwaliteit en van de gebruiksvriendelijkheid?

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 21:20 

Hoiii Marcel,

Beeld kwaliteit is super!!!
Dus ik moet mijn tunerversterker gewoon maar op een kanaal laten staan, bijvoord tv of tuner en via IPTVtuner alles regelen?
Verder is het een beetje lastig als ik bijvoorbeeld een video wil afspelen. Ik moet dan eerst de tv uit en aanzetten of heb jij een betere suggestie?

Morgen maar even een echte kabel kopen

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 21:30 
Site Admin

Uit je verhaal begrijp ik dat jullie tv 2 scart aansluitingen heeft. Dan ben je natuurlijk beperkter als dat je bv en tv hebt met 3 of aansluitiningen. Maar in mijn hoofd zou ik het volgende doen: itv tuner natuurlijk rechtstreeks op scartingang 1 van je tv. vanuit de i-tv tuner zou ik de beroemde rood en witte tulpstekkertjes naar de versteker trekken, dan heb je het geluid van de tv (of radio) over je versterker heen.

dan heb je in je tv nog in scart over en daar zou ik dan de video instoppen. Is dit een sugestie?

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 21:40 

marcel234 schreef:
Uit je verhaal begrijp ik dat jullie tv 2 scart aansluitingen heeft. Dan ben je natuurlijk beperkter als dat je bv en tv hebt met 3 of aansluitiningen. Maar in mijn hoofd zou ik het volgende doen: itv tuner natuurlijk rechtstreeks op scartingang 1 van je tv. vanuit de i-tv tuner zou ik de beroemde rood en witte tulpstekkertjes naar de versteker trekken, dan heb je het geluid van de tv (of radio) over je versterker heen.

dan heb je in je tv nog in scart over en daar zou ik dan de video instoppen. Is dit een sugestie?

Ik heb nu itv tuner naar tv
itv tuner naar versterker met rood/wit stekker
tv naar versterker (scart met aan het einde rood/wit stekker)
video naar itv tuner

maar jou suggestie is
itv tuner naar tv
itv tuner naar versterker met rood/wit stekker (heb ik ook dus)
als laatste TV naar video

Dus ik moet de kabel van de tv naar tunerversterker (scart naar tunerversterker eruit )halen?
Toen ik deze kabel nog niet van tv naar versterker had lopen liep het geluid niet syngroom. Nu dus wel.

Als ik een scart ingang voor meerdere apparaten koop en de video wel direct naar de versterker laat lopen kan ik dan wel beter switchen?

Pff ingewikkeld, he :shock:

bedankt
Rose

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 22:04 
Site Admin

nou! ingewikkeld allemaal :mrgreen:

Maar waarom heb jij tv naar versteker dat snap ik even niet. Het gaat er lijkt mij om dat het geluid van i-tv op je home cinema is te horen? en dus hoef je alleen maar van de itv tuner met de tulpstekker naar de tuner/versterker tegaan. Het geluid van je video ligt anders, omdat die i-tv tuner alleen maar een uitgang is en er geen ingang is kan je lijkt mij geluid van je v...oh wacht hakkel even in. je kan natuurlijk geluid van je video (mits dat erop zit) met en rood witte tulp naar nog en vrije uitgang van je versterker laten lopen?

Is dit wat je bedoelde?

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 22:06 
Site Admin

ik heb nu itv tuner naar tv
itv tuner naar versterker met rood/wit stekker
tv naar versterker (scart met aan het einde rood/wit stekker)
video naar itv tuner

wat in het rood hebt aangekleurt waarom heb je dat gedaan als je i-tv tuner al naar je versterker toe loopt? kun je mij dat uitleggen?.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 22:21 

dat had ik dus gedaan omdat het geluid niet synchroon liep. Nadat ik tv naar versterker liet lopen liep het geluid wel goed. Dus vandaar.
In deze situatie is het alleen zo als ik een dvd wil draaien dan moet ik eerst de tv uitzetten zodat ik de video kan bekijken. Op een of andere manier kan ik niet die switch maken. Dat kan natuurlijk zijn omdat ik een kabel mis van TV direct naar video of misschien niet?

Nog gekker is
We kijken nu tv en als ik mijn tuner/tv op Tv zet ivm homecinema dan hoor ik de tv en een engelse zender er door heen??? Als de Tuner/versterker op radio gezet wordt dan is geluid wel goed. Snap jij dat nog?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 22:28 
Site Admin

Dat is wel heel wazig, ik heb mijn i-tv tuner ook rechtstreeks op de versterker staan maar hier loopt het goed, let op! soms gebeurt het wel eens dat het geluid vanuit de i-tv tuner niet syncroon wil lopen. Ik adviseer altijd even de i-tv tuner opnieuw op te starten. Het MOET mogelijk zonder tussenkomst van de tv het geliud direct op de versterker te zetten.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 22:37 

Aha,
nou ik heb die kabel eruit gehaald, tv naar versterker en nu de scart van tv naar video.

EN YESSS, JE HEBT GELIJK!! Het geluid loop synchroon en als ik de dvd aanzet spring ie netjes over naar dvd.
Heel Heel veel dank Marcel :!:

Nu moet ik me alleen nog even verdiepen in die afstandbedieningen want ik heb er nu 4 pffff
Groetjes
Rose

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2008 23:24 
Site Admin

Top! blij dat ik je beetje helpende hand hebt kunnen bieden :P

Dat probleem met alllllllll die afstanden heb ik ook hoor, heb wel eens een hele dure digitale gekochtvan philips maar daar was geen land mee te bezeilen. Er zijn hele luxe digitale afstandsbedieningen die al jou 4 over kunnen nemen zodat je er maar 1 nodig hebt. Deze zijn helaas bloedje duur (300 euro) dus ik rommel nog even door in mijn afstands-oerwoud :mrgreen:

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 apr 2008 21:52 

Vannacht had ik de iptvtuner op stand-by gezet. De volgende morgen lukte het met niet meer om iptv te ontvangen. Toe ik de tuner uit en aanzette lukte dit weer.
Wat is het beste als jeniet meer IPTV kijkt, stand-by laten of helemaal afsluiten?
Rose

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2008 02:40 
Site Admin

Het is de bedoeling dat de tuner gwoon op standbey gezet wordt en de volgende dag gewoon weer hoort te werken. Het kan natuurlijk en incident zijn maar als dit vaker voorkomt kan je het beste de helpdesk bellen om te vragen waardoor dit komt.

1-2-3 weet ik niet zo gauw de reden waarom de tuner geen singaal meer gaf, kan natuurlijk zijn dat de experia een nieuwe update heeft gehad, of misschien de tuner iets heeft geladen waardoor de verbinding is weg gevallen.

Nogmaals, kijk het even aan, maar als die dit vaker blijft doen zeker even bellen met kpn.

Groet Marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]