Het is makkelijker dan je denkt alleen het is digitaal dus je hebt er een ontvanger voor nodig of een TV met ingebouwde DVB-T tuner en die komen er steeds meer.
Als je een TV met ingebouwde tuner hebt hang je aan de coax ingang een antenne al dan niet een buiten antenne je hebt verschillende aktief en passief met aktief moet er 5V op de antenne staan TV 's leveren dat vaak niet dan heb je dus nog een power inserter nodig die de 5V voor de voeding kan leveren.
Bij ontvangers die kunnen allemaal de 5V leveren een FTA ontvanger heb je genoeg aan voor de drie publieke en je regiozender wil je meer dan heb je een ontvanger nodig die de conax codering aan kan dat zijn de KPN ontvangers.
Als je alleen de publieke wil kijk eens op veilingsites naar een FTA ontvanger of het wereldwijde ebay en dan zoeken in Duitsland daar is alles FTA dus daar staan er duizenden aangeboden onder de 50 euro ben je zeker klaar.
Waarom je niet door de postcode check komt is me een raadsel Almere heeft een zendmast staan zend niet erg sterk uit maar je zit tussen Hilversum 15 kw en Lelystad 20 kw in dus ontvangst moet je gewoon hebben.
http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/digitenne-kpntv.htmlVolgens mij kun je bij je plaatselijke Primafoon ook gewoon een pakket halen en dat mag je een maand proberen, het pakket is dacht ik gratis maar als je het houd zit je aan een jaarabo vast 6.95 is te doen maar je betaalt al voor de kabel.