Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 maart 2008 17:57 
Site Admin

Voor vele was het lang wachten, maar eindelijk is bekend welke stb kpn heeft gekozen om ook in hdtv te gaan. Het wordt de kreatel 1960 welke een mooie vormgeving heeft. onderstaande foto is een voorbeeld(!) in werkelijkheid zal de nieuwe stb wit worden met op de bovendeksel het logo van interactieve tv.

Het is nog niet bekend wanneer deze nieuwe stb zal gaan uit rollen, maar de verwachting ligt rond mei/juni. eventuele aanvullende nieuwtjes zal ik hier in dit topic vermelden.

Groet Marcel.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 maart 2008 21:36 

HDTV krijgt vast een nieiwe impuls vanwege het EK.

Bij UPC zitten de klanten te "schreeuwen" om een HDTV box mét harddisk erin.
Dat wil maar niet lukken blijkbaar maar met het naderende EK gaat het wel van komen....

Probleem met HDTV van KPN is zeker de afstand van de abonnee totaan de centrale?
Je moet een aardige bitrate halen om HDTV weer te kunnen geven denk ik.
Of valt het wel mee?

Ik heb, helaas, geen HD-televisie.
Ik ben erg benieuwd of het beeld nu echt veel beter is dan een gewone TV.

Nogmaals, bij UPC is het aantal kanalen wat in HD beschikbaar is nogal laag.
En vooral op de sportkanalen zijn nogal wat klachten, het voetbalveld is helemaal niet zo mooi als je zou verwachten.

Hoe dan ook, ik blijf het wel prachtige techniek vinden.
Ik heb steeds meer zin om in ieder geval eens een groot plat scherm te kopen..... :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 maart 2008 22:13 
Site Admin

Normale tv`s met een beeldbuis is bijna niet meer te krijgen. Sony bv maak alleen nog maar platte televisie`s en ook philips doet daar aan mee. Het verschil tussen een gewone tv en plasma (of lcd) is dat het rustiger kijken is en geen uitstraling meer heeft.

Hd-tv is nog een stapje verder dan digitaal kijken. ik heb zelf een dvd recorder die hdmi on board heeft, het beeld is messcherp en super helder. ieder vouwtje iedere detail is tot in perfectie zichtbaar. Daarom heb ik maaaanden lopen zeuren op het i-tv forum van kpn dat ze eens echt moesten opschieten met hd-tv.

Nu kpn zijn streams aan het omzetten is van mpeg2 naar mpeg4 komen er meer mogelijkheden. Mpeg4 neemt stukken minder bandbreedte in beslag. Hoe nu hd-tv aan sturen? voor hd-tv heb je +-8mb nodig, dus in theorie moeten ze 1 stream in hd kwaliteit moeten kunnen aanbieden. weliswaar zal opnemen dan wel moeilijk worden maar gezien de bandbreedte straks groter zal worden als vdsl in de wijkkasten zal worden toegepast is de sky the limit :wink:

Het opende bericht is erg vers, het is niet zo dat binnen nu een 2 weken deze nieuwe stb`s verkrijgbaar zullen zijn. Ik verwacht dat per juni/juli ze gaan uitrollen. Volgens de mod van het i-tv forum eerst aan nieuwe abbonees, mar hij sluit zeker niet uit dat ook bestaande klanten los deze kast kunnen bemachtigen. Mag het hopen anders wordt ik pas ECHT pist :twisted: :D :D

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 02 maart 2008 01:38 

Ik kan helaas niet zelf in de winkels kijken voor zo'n HD-tv....

Maar als ik via kieskeurig of zo wat uitzoek dan "giert" het wel van de TV's zeg....
Wat een gigantisch aanbod van soorten en merken.

Ik heb twee Samsung breedbeeld monitoren met perfect beeld dus ik dacht dat een TV dan ook wel goed zo zijn.
Vrouwtje op pad gestuurd om te kijken maar ze vond het niks, Sony en/of Panasonic vond ze mooi.

Maar ja, ik wil wel eerst goed kijken voordat ik iets aanschaf.

Ik ben er echt benieuwd naar, en zeker naar HD uitzendingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 00:27 

Het wordt geen kreatel! Maar een motorola. Met HDMI en HD-ondersteuning. Kleur = Zwart.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 01:45 
Site Admin

Wat a.nooiens zegt klopt, plus ik durf ook niet te zeggen of de release datum van de nieuwe hdtv speler ook echt de 31ste zal zijn. Ik verwacht zelf namelijk later. We zullen zien!

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 10:07 

marcel234 schreef:
Wat a.nooiens zegt klopt, plus ik durf ook niet te zeggen of de release datum van de nieuwe hdtv speler ook echt de 31ste zal zijn. Ik verwacht zelf namelijk later. We zullen zien!

Groet Marcel.

Mocht de datum na de 31ste Maart zijn dan laat ik het weten. Ik heb in ieder geval de 31ste doorgekregen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 10:47 

UPC komt ook met een nieuwe HDTV-DVR.
Heb me opgegeven als proef-konijn maar zal vast niet mee mogen doen in de pilot.

Leuk dat er voor grote sportevenementen een drang komt om deze dingen op de markt te zetten.
Ben wel benieuwd naar de werking van deze apparaten, of alles goed en prettig werkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 11:18 

Kan je de nieuwe decoder dan zo omruilen voor een nieuwe ?
Ik heb vorige week i-tv besteld.
Maar ik heb wel oren naar de nieuwe decoder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 18:58 

picardo schreef:
Kan je de nieuwe decoder dan zo omruilen voor een nieuwe ?
Ik heb vorige week i-tv besteld.
Maar ik heb wel oren naar de nieuwe decoder.

Nee, alleen bestellingen na 31 maart zullen voorzien worden van een nieuwe decoder. Wat je kunt doen is je huidige order anuleren en opnieuw bestellen na 31 maart.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 19:36 

De huidige abbo's kunnen toch wel zo'n nieuwe decoder krijgen (kopen ) .Anders is het echt waanzin.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 maart 2008 23:58 
Site Admin

Dat mogen we gaan hopen, de protesten zullen niet van de lucht zijn als ze deze nieuwe stb aan nieuwe klanten gana uitdelen en de bestaande klanten geen mogelijkheden krijgen hem zo aan te schaffen.

Voor alsnog ishet even afwachten wat er gaat gebeuren. de 31ste ( en daarna) gaan we bezien hoe de zaken er voor staan.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28 maart 2008 12:43 

picardo schreef:
De huidige abbo's kunnen toch wel zo'n nieuwe decoder krijgen (kopen ) .Anders is het echt waanzin.

Hierover heb ik nog geen signalen, maar mocht ik meer te weten komen, of jullie eerder dan mij... deel het dan mee ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 31 maart 2008 15:06 

Vandaag de dag van de waarheid ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2008 18:12 

Nou sinds vandaag ook itv.
Via pof aangelegd ,,,
Beeldkwaliteit is uitstekend.

Nu wachten op meer info over de hdbox...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]