Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 11:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 08:28 
Offline

Geregistreerd: vr 09 nov 2007 10:58
Berichten: 12
Sinds eergisteren hapert mijn vast schijf. Vooral als ik een opname versneld afspeel, is de kans groot dat hij vastloopt. Ik moet de ontvanger dan opnieuw opstarten en al 4x moest ik zelfs de harde schijf formatteren voordat dit lukte. Klinkt niet goed he?
Hoe zit het eigenlijk met de garantie (ik hem hem nog geen 2 maanden)?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 10:51 
Offline

Geregistreerd: do 09 nov 2006 22:38
Berichten: 73
Gewoon bellen en je zal waarschijnlijk een nieuwe ontvanger opgestuurd krijgen.

_________________
Planet IPB + Mine


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 23:49 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Kpn is heel soepel met het versturen van een nieuwe tuner, misschien wel iets tè! soepel. want soms mankeert er iets dat totaal niets met je stb te maken heeft, maar kpn stuurt je vrolijk weer een nieuwe op :D

Dus kwestie even de foon pakken, bel 08000407 optie 1 optie 2, dan melden wat er verkeert gaat en binnen 5 werkdagen staat de tnt vrolijk voor de deur met een nieuwe stb :wink:


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 08:40 
Offline

Geregistreerd: vr 09 nov 2007 10:58
Berichten: 12
Ik heb jullie advies opgevolgd en inderdaad er werd mij meteen een nieuwe tuner aangeboden. Opgelost. :)


Hij (ITV) hapert trouwens wel regelmatig de laatste dagen, hoop maar dat dit tijdelijke ongemakken zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 18:28 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
netsurfer schreef:
Hij (ITV) hapert trouwens wel regelmatig de laatste dagen, hoop maar dat dit tijdelijke ongemakken zijn.


Is bekend, lees dit maar even:

viewtopic.php?t=2594

Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 20:02 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
netsurfer schreef:
Ik heb jullie advies opgevolgd en inderdaad er werd mij meteen een nieuwe tuner aangeboden. Opgelost. :)
Hij (ITV) hapert trouwens wel regelmatig de laatste dagen, hoop maar dat dit tijdelijke ongemakken zijn.


ITV zou niet mogen haperen!
Is je signaal tot de ExperiaBox wel goed genoeg? Wat is de lengte van de kabel vanaf de hoofdaansluiting tot de ExperiaBox? Deze mag maar 3 meter zijn.
Splitter verwijderen en als het dan nog niet goed is, gewoon weer met de Helpdesk bellen. Je betaald voor een product en dit zou moeten werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 20:20 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Dit heeft ook niks te maken met de bekabeling of experiabox. Dit heeft te maken dat op de servers waarvanuit i-tv wordt verstuurt een storing zit.

Het is al aan de gang vanaf 26 december en kpn is druk doende dit probleem op te lossen. Het is wel al verbetert gezien bij een hoop mensen er al geen haperingen meer zijn. Toch zijn er individiuele mensen die toch nog last van haperingen hebben, hieraan wordt gewerkt.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2008 08:42 
Offline

Geregistreerd: vr 09 nov 2007 10:58
Berichten: 12
Goed om te weten Marcel, bedankt voor de info.
Gisterenavond deed hij het trouwens weer geweldig (ga je pas beseffen nadat je weet dat dit niet vanzelfsprekend is ;) ).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 13:53 
Offline

Geregistreerd: di 16 okt 2007 19:03
Berichten: 35
Himelap schreef:
netsurfer schreef:
Ik heb jullie advies opgevolgd en inderdaad er werd mij meteen een nieuwe tuner aangeboden. Opgelost. :)
Hij (ITV) hapert trouwens wel regelmatig de laatste dagen, hoop maar dat dit tijdelijke ongemakken zijn.


ITV zou niet mogen haperen!
Is je signaal tot de ExperiaBox wel goed genoeg? Wat is de lengte van de kabel vanaf de hoofdaansluiting tot de ExperiaBox? Deze mag maar 3 meter zijn.
Splitter verwijderen en als het dan nog niet goed is, gewoon weer met de Helpdesk bellen. Je betaald voor een product en dit zou moeten werken!


Van aansluitpunt naar modem is bij mij 11 meter en het werkt goed! Zou dus niks uit mogen maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 02:21 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Over die afstand van het israpunt naar de experia zijn de mededelingen verdeelt. De 1 zegt tot max 1 meter dat is het beste, en de ander zegt weer tot 20 meter.

Naar mijn gevoel maakt het niet zoveel uit hoeveel meter je gebruikt maar ergens dat staven kan ik niet.


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 08:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
marcel234 schreef:
Over die afstand van het israpunt naar de experia zijn de mededelingen verdeelt. De 1 zegt tot max 1 meter dat is het beste, en de ander zegt weer tot 20 meter.

Naar mijn gevoel maakt het niet zoveel uit hoeveel meter je gebruikt maar ergens dat staven kan ik niet.


Groet marcel.

Denk dan wel aan de ader dikte.
Als het modem verder weg staat van het Israpunt doe dan meerdere vrije aders samenvoegen vanaf het israpunt naar het modem, dan maakt de afstand niet zoveel meer uit, ik heb er 20 meter tussen zitten geen problemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 19:26 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
De lengte van de kabel heeft wel degelijk invloed. Maar dat niet alleen!
Ook de binnenkant van de kabel is belangrijk.
Denk maar eens aan netwerkkabels. Je kunt bijv. met CAT3 kabels niet de snelheden halen als met CAT5 kabels.
Dit heeft o.a te maken met signaal verlies. Maar ook met het verstoren van elkaars signaal.
De beste kabels zijn STP (Shielded Twited Pair) CAT5 of hoger. Deze zijn beschermd tegen invloeden van buitenaf (shielded). En bovendien zo gevlochten (twisted pair) dat het signaalverlies minimaal is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 20:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Elk type verbinding heeft zijn eigen type kabel.

Waarom je voor IPB cat-5 moet gebruiken begrijp ik niet, de kabel van de centrale naar je huis is het ook niet.
Norm-88 kabel is denk ik de beste kabel tot aan de EB, daarna niet meer natuurlijk.

Ik had 15 meter plat bouwmarkt-kabel naar mijn EB liggen, prima verbinding.
Toch eens vervangen door 15 meter Cat-5, verbinding was waardeloos en de helft van de snelheid was weg.
Meteen weer terug naar het platte snoertje en alles was weer prima.... 8)
Kabels leggen is/was mijn vak dus ik vertrouw wel dat ik Cat-5 kabels kan maken.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 21:52 
Offline

Geregistreerd: zo 06 jan 2008 01:44
Berichten: 23
Dit is een veel gemaakte reactie van (ex) monteurs.
Vergeet niet dat Internet Plus Bellen een VoIP ( Voice Over Internet Protocol) dienst is.
Dit heeft dus niets te maken met het oude analoge signaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 01:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Maar de eerste 1350 meter bij mijn aansluiting is toch ook geen cat-5?
Dan hoeft de laatste 1,2 of 10 meter het ook niet te zijn?

Maar goede kabels zijn wel belangrijk!

Na mijn overstap naar kabel internet alle antenne-kabels vervangen door goede kabels en dat was zeer goed te zien.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling