hoevenm schreef:
Dag allen,
vanochtend is de monteur langskomen om de Experia box te vervangen. Gedacht werd aan een defecte EB, omdat Mine het niet meer deed (na een maand wel gewerkt te hebben, vanaf begin abonnement).
Wat blijkt. De EB is wel goed, maar de lijn is slecht (lijnmeting is uitgevoerd). Zie hieronder de lijnwaarden.
De monteur zei dat met deze waarden Mine niet op de lijn gezet wordt, omdat de bandbreedte simpelweg te klein is (zo'n 9Mb). Toen ik Mine net kreeg, had ik dik 11Mb op de lijn staan. En volgens de monteur is dat ook de bedoeling. Bellen en "Internetten" gaat zonder problemen (met 3Mb down, IPB Lite).
u heeft bijna dezelfde waarden als ik. alleen de
Er is een melding aangemaakt om het probleem verder te analyseren.
Jammer dus dat er een storing is in de dienstverlening, maar dit kan gebeuren. Ik word een dezer dagen teruggebeld.
Kan iemand mij zeggen, ter info, wat er allemaal aan de hand kan zijn, en wat er gedaan kan worden om de lijn weer op te krikken? Ik heb dus wel op dik 11 Mb gezeten... Zijn onderstaande waarden inderdaad aanleiding om daarin een slechte lijn te zien? met mijn beperkte kennis is de verhouding van de noise margin (8 en 25) niet best...
Groet,
Maarten
Lijnwaarden:
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 9456 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 25 dB (upstream)
Line attenuation: 26 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream
u heeft bijna dezelfde waarden als ik. alleen de download stream erbij opgeteld klopt niet? het lijkt ook wel dat u niet 3 mb heeft maar de 1.5 versie (litle in dit geval) de noise margin zijn hier hetzelfde en mine werkt verder prima. mijn vraag is...zou eens en speedtest willen doen hoeveel download stream u heeft? want nogmaals, het lijkt erop dat ze in stream hebben terug gezet. van het telefonie gedeelte heb ik niet heel veel vestand, maar godzijdank, daar hebben we maarten voor
groet marcel.