Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 01:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 18:16 

keesjan schreef:
Als er voldoende mensen gaan sluit ik mij aan.

Maar hoe je bereik je iedereen en hoeveel mensen vind je voldoende?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 18:21 

Giant2000 schreef:
... iTV heeft 80.000 abonnees, 98% slikt alles, van de rest heeft hooguit een derde een 2e ontvanger. Wat er klagend overrblijft zijn misschien 30 klanten. ...

Interessant ... maar hoe komt het dat jij inzicht hebt in de cijfers ondanks dat kpn daar heel geheimzinnig over is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 19:20 
Site Admin

Dreetje schreef:

Dat is inderdaad de arrogantie van de grote bedrijven. Het enige wat zal helpen veel herrie schoppen en de media opzoeken. Want bedrijven zijn natuurlijk niet zo blij met negatieve publiciteit.

Want het is toch niet meer van deze tijd dat je het maar op één televisie kan aansluiten en dat je voor de rest maar genoegen moet nemen met Digitenne waar je dan ook nog eens huur van de ontvanger moet betalen.
.

@all,

Het is wel zo dat in het begin van iptv er kort en tweede ontvanger is geweest zonder harde schijf. Deze proef is destijds al vrij snel beeindigd, daarna is er gezegd: per aansluiting 1 tuner. daar had kpn zich dan ook aan moeten houden. De periode daarna is er min of meer oogluikend toegelaten dat mensen een 2de tuner erbij gingen aansluiten. dat zal in de meeste gevallen wel goed zijn gegaan, maar in bepaalde gevallen ook weer niet.

Het zou kpn sieren als men de iptv klanten tegemoed zou komen met gratis digitene kastjes, je kunt tot 3 kaarten gratis krijgen, maar daar ben je dan ook wel gelijk 12 euro extra p/m voor kwijt aan de huur en dat vind ik een best bedrag. Wie weet (??) dat dit bericht op de mangement afdeling van kpn te krijgen is, en wie weet komt er een positief geluid van kpn terug om dit leed te verzachten.

gr Marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 19:31 

Berto schreef:
Giant2000 schreef:
... iTV heeft 80.000 abonnees, 98% slikt alles, van de rest heeft hooguit een derde een 2e ontvanger. Wat er klagend overrblijft zijn misschien 30 klanten. ...

Interessant ... maar hoe komt het dat jij inzicht hebt in de cijfers ondanks dat kpn daar heel geheimzinnig over is?

Dit is hypothetisch.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 23:14 

marcel234 schreef:
Dreetje schreef:

Dat is inderdaad de arrogantie van de grote bedrijven. Het enige wat zal helpen veel herrie schoppen en de media opzoeken. Want bedrijven zijn natuurlijk niet zo blij met negatieve publiciteit.

Want het is toch niet meer van deze tijd dat je het maar op één televisie kan aansluiten en dat je voor de rest maar genoegen moet nemen met Digitenne waar je dan ook nog eens huur van de ontvanger moet betalen.
.

@all,

Het is wel zo dat in het begin van iptv er kort en tweede ontvanger is geweest zonder harde schijf. Deze proef is destijds al vrij snel beeindigd, daarna is er gezegd: per aansluiting 1 tuner. daar had kpn zich dan ook aan moeten houden. De periode daarna is er min of meer oogluikend toegelaten dat mensen een 2de tuner erbij gingen aansluiten. dat zal in de meeste gevallen wel goed zijn gegaan, maar in bepaalde gevallen ook weer niet.

Het zou kpn sieren als men de iptv klanten tegemoed zou komen met gratis digitene kastjes, je kunt tot 3 kaarten gratis krijgen, maar daar ben je dan ook wel gelijk 12 euro extra p/m voor kwijt aan de huur en dat vind ik een best bedrag. Wie weet (??) dat dit bericht op de mangement afdeling van kpn te krijgen is, en wie weet komt er een positief geluid van kpn terug om dit leed te verzachten.

gr Marcel234.

Dat Digitenne lijkt leuk, maar het is voor iTV een graatmager alternatief: het programmapakket haalt het niet bij het aanbod van iTV, om over de beeldkwaliteit maar te zwijgen. Anderzijds is het wel weer betrouwbaarder dan iTV, d ... En hoewel het abonnement in combinatie met iTV nog gratis is, zou het mij niets verbazen als op enig moment wordt besloten, dat Digitenne-abonnementen icm met iTV alleen nog gratis met een huurtuner ...

Het zou kpn sieren om klanten die aantoonbaar een tweede ontvanger in gebruik hadden, ruimschoots te compenseren en zij die om deze reden hun abonnement wensen te beëindigen, hieraan mee te werken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 09:04 

Berto schreef:
.... en zij die om deze reden hun abonnement wensen te beëindigen, hieraan mee te werken.

Dat hebben ze gedaan, je kon vóór 1 april van het contract af.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 13:02 

Dat heb ik dan ook gedaan. IPB en met IPTV opgezegt dmv overstap naar Ziggo. Wel erg jammer als Mine/IPTV kijker van het eerste uur. Eigenlijk was ik een zeer tevreden gebruiker en zou een overstap niet aan de orde geweest zijn als de tweede tuner niet geblokkeerd werd.

Mijn voornaamste reden is het niet meer kunnen gebruiken van de tweede tuner. Met een digitenne kastje heb je niet hetzelfde zender aanbod. Ik vind het erg vervelend om niet dezelfde zenders in de slaapkamer en de huiskamer te kunnen kijken.
De tweede reden is dat ik al een tijd vond dat de upstream van de internet verbinding (1mb) te laag is. Mijn nieuwe abonnement is 3mb en dat is toch echt een groot verschil.
Overstap ging echt voorspoedig. Binnen 3 werkdagen het pakketje binnen en een werkend tv signaal. Nog eens 3 werkdagen later werkte internet en bellen ook (zoals in de bevestigingsbrief stond).

KPN is met mij een trouwe internet/iptv klant kwijt door deze actie.

Arthur

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 17:53 

Giant2000 schreef:
Berto schreef:
.... en zij die om deze reden hun abonnement wensen te beëindigen, hieraan mee te werken.

Dat hebben ze gedaan, je kon vóór 1 april van het contract af.

De reden dat je vóór 1 april kon opzeggen was vanwege een aanpassing in de algemene voorwaarden en heeft helemaal niets met de tweede ontvanger te maken.

Verder is de brief waarin het blokkeren van de tweede ontvanger is aangekondigd door mij pas op 27 maart ontvangen. Bovendien kan iedereen die al wat langer geabonneerd is op iTV weten dat aangekondigde verbeteringen vaker niet dan wel op het gecommuniceerde tijdstip daadwerkelijk gerealiseerd worden. Het wil kpn ondanks talloze toezeggingen in al de jaren dat zij zich op de iptv-markt begeven maar niet lukken een stabiel platform te realiseren. Een beetje zuur is het te constateren dat een verslechtering in is een paar dagen is ingevoerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 apr 2010 15:43 

Maar als je meer dan een jaar abonnee bent dan kan je daarna maandelijks opzeggen dus dat maakt dan toch niet meer uit voor jou?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010 20:18 

Giant2000 schreef:
Maar als je meer dan een jaar abonnee bent dan kan je daarna maandelijks opzeggen dus dat maakt dan toch niet meer uit voor jou?

Inderdaad, ik had per maand kunnen opzeggen, maar dat geldt dus niet voor elke abonnee. Sterker nog: ik had per 1 mei opgezegd, maar een klacht en verzoek tot compensatie van de tweede ontvanger is door kpn netjes afgehandeld: geen direct antwoord maar gewoon de stekker eruit: kpn heeft zélf opgezegd. Blijkbaar wil kpn alleen aansluiten en door klagende abonnees simpelweg af te sluiten, krik je de klanttevredenheid makkelijk op...

Maar goed: de schotel bied voor minder geld zóóveel meer. Om maar een ding te noemen: écht High Definition in plaats van het Half Definition van kpn, áls je dat al kunt krijgen en een zenderaanbod om van te watertanden.

Mijn motto : iTV? Nee!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 14:26 

marcel234 schreef:
@all,

gr Marcel234.

Het klopt inderdaad dat we het gelijk vanaf het begin, ipv oogluikend toekijken, het hadden moeten blokkeren.

De tweede Tuner is geblokkeerd omdat het helaas niet haalbaar is op het koperplatvorm.
Een paar mensen hebben dit wel werkend gekregen, maar met compromis (bijvoorbeeld niet kunnen opnemen en TV kijken tegelijk), en bij velen werkte het niet.
Omdat het dus niet stabiel kan werken op koper heeft KPN dus besloten om alle 2e ontvangers te gaan blokkeren met oog op kwaliteit.
Als we dit niet doen, krijgen we vingerwijzingen. "Waarom mijn buurman wel en ik niet" en ook niet iedereen is het eens met de compromis die je zelf moet maken.

Bekende fouten waren dan, niet kunnen opnemen als 2 STB's aan staan. Of slecht beeld, ruis of glitches. Het niet kunnen halen van de snelheid met internet en verbrekende spraak.
Dit alles heeft te maken met de bandbreedte die te halen is op koper. Ook al ga je over naar VDSL. Dit heeft alleen een positieve invloed tot 2.5 KM.
Dus betekend dat we alleen de mensen tot 2.5KM een 2e STB kan gebruiken. En dat willen wij niet. We trekken 1 lijn dus 1 STB.

Nog een reden waarom we het niet hebben gedaan is het volgende:
Dit zijn de stream verdelingen van Interactieve TV:

1 Single Stream is 3.7 Mb/s
1 Dual Stream is 7.4 Mb/s
1 HD Stream is 8-12 Mb/s**

Reken maar uit hoeveel een 2e STB af snoept van de bandbreedte (deze is altijd gereserveerd op de lijn).
2xSTB = 2x7.4Mb/s
2xSTB verbruikt dus 14.8Mb/s (exclusief HD)

bij stream met HD zal dit dus 14.8+(1x8Mb/s)22.8 Mb/s zijn.
Dus niet haalbaar voor iedere consument op koper.

Ik hoop dat dit verhaal iets duidelijker is waarom wij de 2e Tuner om technische redenen hebben geblokkeerd.

Wijziging:

NEW! ** de gestelde waar de van 1 HD stream is ongeveer 8Mbit.

Laatst bijgewerkt door KPNwebcare2 op wo 28 apr 2010 15:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 15:09 

Duidelijk verhaal, Stef. KPN moet 1 lijn trekken en de tijd dat iTV in de experimentele fase zat is nu voorgoed voorbij... helaas voor ons.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 16:10 

Mensen verder dan 2.5 van centrale konden geen iptv abbo nemen.
Nu men heeft besloten dit wel te doen en is dit een van de gevolgen.
Waarom wisselende bandbreedte bij HD stream ?
Waarom het ene plaatsje glasvezel en de andere niet?
Wetgeving noemt het geloof ik verkregen recht iets langdurig toestaan en ook toelaten via de software en dan ineens weer afnemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 16:58 

Keesjan, dat noemen we marktwerking: waar de meeste vraag naar is wordt het meeste aan verdient. Iets waar we in de westerse samenleving zo enorm veel waarde aan hechten. Ahum...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 17:23 

Eerst heeft men het bv over scheve gezichten bij koper klanten .
Als men zegt bij de buurman wel en bij mij niet ligt het echt niet aan de afstand maar zegt iets over de conditie van het koper netwerk.
Waar ze trouwens ook zelf verantwoordelijk voor zijn.
Waarom de een koper en de ander niet(glasvezel) trek die snelheid dan ook maar gelijk als je geen onderscheid wilt maken.
Men noemt dit window dressing oftewel plooien glad strijken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]