Geheel onverwachts zei mijn vriendin vanmiddag "schat er is en pakket bezorgt!” en ja hoor...daar was die dan...eindelijk het lang verwachte mine-pakket!
ik liet er natuurlijk geen gras over groeien en maakte het gelijk open. alles was nieuw dus heb het eerst en uurtje op kamer temperatuur laten komen
er was echter 1 probleem, de activatie brief die had ik nog niet, dus als de donder om 16.00 uur de mphd van mine gebeld en die belde mij terug om eerst te verifiëren of wij het wel echt waren. tenslotte...pakket kan ook elders bezorgt zijn dus ik begreep dit wel. daarna zonder problemen mijn account nummer en password gekregen.
De hd medewerker zei direct dat hij aan de lijn bleef om mij bij te staan bij het aanmelden. Dit niet onterecht want er zitten toch 4 handelingen in waarbij je de helpdesk nodig hebt. Bij het aansluiten kreeg ik gelijk foutcode 21. Ik had gelijk zoiets van "ohoh" maar dat was gelukkig niet zo. De hd medewerker legde mij uit dat ik eerst de eb en harde reset moest geven. (in de tussentijd contact via mobiel omdat huistelefoon niet mogelijk was) daarna was er BEELD! Toen startte de mine-box nog 2 keer opnieuw op om vermoedelijk nieuwe software op te halen. Daarna draaide het geheel als en zonnetje.
Nu dan de langverwachte revieuw
Beeld: perfect, geen blokken en vind mooier beeld als casema digitaal. het zappen gaat redelijk snel, alhoewel, je moet niet te snl zappen want dan draait die en beetje door. als je het normaal doet en met beleid gaat het prima.
Geluid: ook prima, maar dit is bij de meeste digitale aanbieders wel zo, geen echt onderscheid kunnen vinden.
Menu:prettig en overzichtelijk. Alles staat goed en duidelijk aangegeven. Minpuntje is dat je beetje ingewikkeld van zender naar zender gids kan surfen maar misschien zit hier nog wel en aanpassing voor. Tenslotte, ik heb het ook nog maar kort in huis.
Ik heb nog even gekeken in het pakket, maar de toegezegde draadloze modem zat er niet bij, vermoedelijk omdat het alleen bedraad kan worden aangesloten. ik heb hiervoor en monteur besteld die 3 januari in de ochtend het geheel netjes komt weg werken.
Voor de rest ben ik ultiem tevreden! Nu nog en flinke schadevergoeding voor geleden schade van het bellen en dergelijke dan ben ik weer voor jaren KPN klant
Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust!
Groet Marcel.