Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 05:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Beeld blijft hangen
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010 13:09 

Giant2000 schreef:
Het is een tijdelijke situatie: voor de zomer worden alle centrales omgezet naar VDSL en dan gaat de snelheid flink toenemen. Op dit moment had m.i. KPN u eigenlijk helemaal geen ITV abonnement mogen verkopen omdat uw aansluiting niet geschikt is.

Even voor de goede orde,kun je dit bericht ook hard maken,resp wat is de bron ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010 13:15 

Ted van der Vleut schreef:
Hallo, hier zijn we weer.

Ik zit volgens hem 2 Km van de centrale en dat is te ver vopor mijn abonnement.
Het enige wat ik kan doen om van deze stilstaande beelden af te komen is om mijn 8 Mb abonnement te verlagen naar 4 Mb.

Dus mensen die 2 Km van de centrale wonen kunnen niet het totaalpakket van 8 Mb of hoger nemen van KPN want dan hebben ze stilstaande beelden.

RAAR DAT KPN HIER NIKS OVER SCHRIJFT IN HUN ADVERTENTIES.

Wordt vervolgd...........

Dit is idd iets waar KPN mi als het gaat om pro-actief commercieel bezig zijn nog iets kan leren.Het is ook zeker niet een op zich zelfstaand iets,want ook dit forum is dit eerder aan de orde geweest.Slordig en ik vraag me dan altijd af wat is het lerende effect of gaat dit de volgende keer nou weer fout ?
Ik denk idd dat er weinig anders op zit om de boel weer om te laten zetten hoe spijtig ook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010 16:02 
Site Admin

Giant2000 schreef:
Het is een tijdelijke situatie: voor de zomer worden alle centrales omgezet naar VDSL en dan gaat de snelheid flink toenemen. Op dit moment had m.i. KPN u eigenlijk helemaal geen ITV abonnement mogen verkopen omdat uw aansluiting niet geschikt is.

Volstrekte onzin. Voor i-tv is 9mb nodig, Indien de dsllijn 12 mb kan bieden is er al en pakket van 3mb down met i-tv mogelijk. Ik denk eerder dat je bedoeld hdtv met kpn, ja kijk, dan heb je vdsl nodig klopt 8)

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010 16:33 

"volstrekte onzin", mag dat ietsje genuanceerder misschien?

Als je aansluiting niet geschikt is voor itv omdat je bijvoorbeeld te ver van de centrale afwoont dan mag KPN je toch geen itv verkopen? Er zal toch eerst een meting verricht moeten worden door KPN voordat je zeker weet dat itv probleemloos te ontvangen is. Lijkt me geen onzin.
Op dit moment is er een tijdelijke situatie want ADSL wordt vervangen door VDSL. Geen onzin.
Alle centrales... ja dat is misschien voor 20% onzin, want slechts 80% van de Nederlandse huishoudens kan deze zomer gebruik maken van itv diensten.

"VDSL is een van de opvolgers van ADSL, waarbij een veel hogere download- en uploadsnelheid mogelijk zijn" bron: Wikipedia

"Internet medio 2010 sneller
KPN gaat de komende maanden zijn bestaande kopernetwerk opwaarderen. Door gebruik te maken van de zogeheten VDSL techniek vanuit de wijkcentrale kan KPN naast sneller internet (voor 50% van de huishoudens in Nederland) ook meer huishoudens bereiken met interactieve televisie diensten (80%), inclusief HD-TV (70%). Naar verwachting is dit al in de zomer van 2010 gereed."
bron: KPN visie gepresenteert op 15 december 2009

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21 jan 2010 14:38 

Bron itv forum KPN

een deel van de klanten heeft vannacht een nieuwe software update gekregen. De rest van de klanten volgt in principe aankomende nacht.

In principe zou deze release de problematiek van de beeld bevriezingen en glitches een stuk moeten verlichten maar niet geheel oplossen. Maar het zou de situatie dus wel een stuk moeten verbeteren.

De software is zoals al eerder gemeld een tijdelijke workaround tot de werkelijke oorzaak van de beeld problemen is aangepakt.

----------------------------------------

Tip reboot de ontvanger vandaag dan komt hij ook direct

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 23 jan 2010 22:53 

Hieronder de post die ik op het internetplus bellen KPN forum heb geplaatst onder de kop Telefoon dood.
Dit omdat ik het onderwerp beter bij dit topic vind thuishoren.
************************************************************************************************************************************
Heden zaterdag 23-01 zowat tot een op dit forum niet toegestane krachtterm gekomen.

Na mijn melding van gisteravond (voorgaande bericht) begon tegen 00:30 uur mijn beeld en geluid op Ned 3 te hikken en soms uit te vallen.
Mijn analoge radio maar aangezet.
Vandaag ging het met ITV herhaaldelijk fout, bevroren beeld en na ca. 20 sec. een in het geel gestelde melding "deze zender is tijdelijk niet beschikbaar" bevroren beeld blijft staan.
Na even overschakelen naar een andere zender en weer terug naar ned 3 is alles weer oke.
Dit is in de loop van zaterdag middag ca. 20 x gebeurd.

Om ca. 20:00 de melding gekregen "Die rot telefoon van jullie doet het eens weer niet" getest en ja hoor zo dood als een pier.
Hierna logging van EB gechecked, geen bijzonderheid.
Reboot gedaan via console toegang.
ITV viel even uit (met zelfde gele melding) kwam snel weer terug even als internet, en de telefoon werkte weer.

Na ca 30 sec. werkende ITV viel deze uit dit maar zwart met gele tekst.
Na 3 minuten wachten nog geen verandering, ITV ontvanger power cycle gegeven en om 20:08 werkte het weer goed.

Niet lang hoor!
Om 20:12 weer het gehik en gekraak.
20:15 weer een bevroren beeld met gele tekst, geprobeerd om te zip/zappen zelfs de remote werkte niet.

NU live verslag:
20:18 ITV begint vanzelf weer, met nog 20 sec de gele tekst.
Daarna gaat het weer, het weerpraatje begint nu en het wordt morgen ..kr graden met in het no.....krkrkrkr kans op .....krkrkrk.

Ik hoop dat KPN hier nu eens een goede oplossing voor kan aan dragen.
Deze kwaliteit is nu niet bepaald iets om geld voor te vragen,

Ik denk tot morgen,
groeten PQ

*********************************************************************************************************************************************88

En ik kon niet wachten tot morgen.

Na ca. 30 minuten begint de elende opnieuw.
Heb nu zelfs de software van de ITV verwijderd,en opnieuw laten ophalen
Alles gaat ca. 10 minuten goed en dan begint de elende opnieuw.
Er is niet meer op een normale manier naar TV te kijken.

Ik heb nog tot 27/1 signaal van ziggo, dus maar het analoge touwtje weer in de tv gestopt en kan dus tocht naar een te volgen tv programma kijken ondanks de slechte kwaliteit.

Wat opvalt is dat er sinds dat er een bericht rondzingt over nieuwe software (workarround) voor die moterola doos, het gebruikers gemak en volgen van TV programma's aanzienlijk verminderd is.

Is het niet mogelijk om Moterola nu eens een keer goede software te laten maken.

Misschien toch tot morgen.

PQ

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2010 15:33 

Hallo, nu 14:30 zondagmiddag.
Telefoon doet het nog steeds evenals het internet.
En geheel tegen de verwachting in ITV werkt perfect.

Dus tot nu toe alleen maar een positief geluid.

wacht met smart op vanavond (als iedereen weer zijn TV aanzet).
Mijn vermoeden is dat het alleen maar te maken heeft met een backbone probleem (we blijven zuinig).

prettige zondag,
PQ

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2010 15:38 

Hallo,

Gisteravond, (zondag 24-10) was het compleet nada.
Geen te volgen beeld,zelfs de radio was aan het hikken.
Tot 2 x maal de ITV een power cycle gegeven, wederom nada.
om 21:45 EB spontaan gerestart, resultaat helzelfde, telefoon oke, inetrnet oke tv (toch maar weer naar ziggo, analoog)
om ca. 23:30 (Nederland gaat slapen) radio oke ITV oke, eigenlijk niks meer om over te klagen.
Dus ik heb ITV om naar perfecte radio en TV te kunnen kijken als de rest van Nederland zich voorbereid op een nieuwe werkdag (slaapt).

KPN, "een backbone probleem" ofwel meer klanten dan capacieteit???????

Vrgt, PQ

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010 15:47 

Hallo,
Vanmorgen door een meelevende buurvrouw uit bed gebeld (deurbel) omdat de telefoon het weer eens niet deed.
Om ons te troosten bracht ze 2 stukjes gebak voor bij de koffie, omdat van KPN geen medeleven te verwachten is.
Zonder verder te checken de EB maar een power cycle gegeven waarna alles weer werkte.
Gisteravond (maandag)werkte alles weer zoals het in het boekje staat, goed dus.

Heeft KPN geen prof. middelen om mijn aansluiting te monitoren ?
In mijn 40 jarige loopbaan bij het staatsbedrijf en daarna de koningklijke was er altijd wel een mogelijkheid om dit soort problemen op te sporen.

gr PQ

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010 16:27 

PairQ schreef:
Heeft KPN geen prof. middelen om mijn aansluiting te monitoren ?

Ja, dat hebben wij wel. Maar die moet vanuit de Helpdesk aangestuurd worden, waardoor de ServiceDeskmedewerkers een Netwerkanalyse kan uitvoeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010 16:52 

En voor die helpdesk mag ik dan zeker weer betalen!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010 17:13 

PairQ schreef:
En voor die helpdesk mag ik dan zeker weer betalen!!!

Als u het probleem opgelost wil hebben dan zou ik bellen.

Maar als u zoveel bezwaar maakt tegen de helpdesk en de kosten daarvan en u gaat toch telefoneren, laat dat dan de KPN Helpdesk medewerker dit dan ook weten en ze maken dan een gepaste coulance voor u aan. Dus de kosten hoeft de reden niet te zijn om niet te bellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010 17:46 

oke.

Ik wacht tot het weer mis gaat en dan zal ik een poging bij de helpdesk wagen.

Dank voor Uw reactie..

PQ

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010 22:16 

PairQ schreef:
oke.

Ik wacht tot het weer mis gaat en dan zal ik een poging bij de helpdesk wagen.

Dank voor Uw reactie..

PQ

Ik zou niet wachten tot een volgende keer maar gewoon contact op nemen want op termijn komt er wellicht alleen maar ergernis naar boven. :?:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010 12:52 

Helaas, ondanks de software update had ik gisteren tijdens het NOS journaal toch ook weer een vastloper van het beeld. Verder hetzelfde stramien: Even weg zappen en weer terug loste het probleem op.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]