KPNwebcare2 schreef:
Deze eisen moeten worden voldaan.
-Plaats vrij in Centrale
-ADSL2 verbinding
-Maximale afstand 2.20 KM van HVD.
-Minimale snelheid haalbaar van 13,67 MB/s.
Wordt dus één van deze eisen niet gehaald dan wordt er afgezien van het leveren van ITV.
Hallo,
Ik heb sinds gisteren ITV, voorheen had ik een IPB 8mb verbinding, met een Siemens Experiabox (die zilvere)
Toen ik ITV heb aangevraagd bij de KPN shop hier in de buurt is mij verteld dat ik een nieuwe Experiabox zou ontvangen, omdat de Siemens niet geheel geschikt zou zijn voor ITV.
Nu heb ik inmiddels alles ontvangen, maar geen nieuwe modem. Na het aansluiten van de Motorola ontvanger kreeg ik geen netwerkverbinding met deze ontvanger. Bij de servicedesk konden ze niks voor mij betekenen, ze konden alleen zeggen dat de Motorola op poort 3 moet, maar dat zat hij al. En dat ik de modem een keer aan en uit moest zetten, (ook dit had ik al enkele malen gedaan).
Wel konden ze me melden dat er een landelijke storing was (dit was op 29-12-2009), en dat het misschien daaraan zou liggen. Na wat zoeken op het internet heb ik besloten om mijn modem eens een harde reset te geven, en ja nu had ik signaal. Het installeren ging verder goed, het duurt even maar oke dat kan.
Nu ging ik de instellingen in mijn modem weer terugzetten. Maar na het veranderen van het standaard wachtwoord van de modem had ik opnieuw geen signaal meer. Wachtwoord weer teruggezet en ja hoor signaal weer terug.
Overigens was het signaal van het begin af aan schokkerig, het beeld/geluid bleef continue hangen, en de modem is de eerste paar uren wel 5 a 10 keer automatisch gereset (heb dit modem al zeker 2 jaar heeft hij nog nooit uit zichzelf gedaan). Ook merkte ik dat mijn internet verbinding beduidend trager is geworden (speedtest geeft 4 a 5 mb bij ingeschakelde ITV ontvanger, 8 zodra ik deze weer uitzet)
Dus ik besloot om de volgende dag (vandaag) maar te gaan bellen met de servicedesk, omdat ik bang was dat het toch aan de modem zou liggen.
Vanmorgen vol goede moed de TV weer aangezet, dacht nog misschien kwam het door die storing gisteren.. Heel even beeld gehad, en vervolgens weer geen signaal. Toen ik daarop de servicedesk wilde bellen bleek dat ik ook geen telefoon meer had. Kreeg continue een ingesprektoon.
Vervolgens maar met mijn GSM gebeld, de mevrouw kon mij niet helpen, is een 2e lijns incident voor aangemaakt. Later vandaag zat ik in de instellingen van mijn modem te kijken, en toen zag ik dat er bij de VOIP proxy settings geen telefoonnummer meer ingesteld stond. Ik weer met servicedesk gebeld om te vragen of dat misschien het probleem was, en ja hoor toen had ik ineens binnen een minuut weer telefoon.
De TV deed het inmiddels ook weer, dit is waarschijnlijk toeval geweest. Maar ik zat nog steeds met het trage internet.
Ik zat toch aan de telefoon met de mevrouw van de servicedesk, dus gelijk maar even navraag gedaan. Volgens haar klopte alles, zitten wij 2,8km van de centrale verwijderd, en is er hierdoor een maximale verbinding van ongeveer 9 mb.
Mijn zus woont hier om de hoek, heeft ook sinds gisteren hetzelfde pakket, alleen dan wel met een nieuwe modem (terwijl die ook de Siemens had), en daar werkt alles feilloos. Maar die zaten volgens de mevrouw dan ook op een andere centrale, ruim 1 km dichterbij, maar ons daarheen overplaatsen is niet mogelijk.
Nu ben ik iemand die zelf graag op onderzoek uitgaat, en ik vond dan ook deze post van u. Hierin schrijft u dat er minimaal 13,67 Mb/s gehaald zou moeten worden, met een maximale afstand van 2,2km, 2 voorwaarden waar wij dus absoluut niet aan voldoen.
Mijn inziens is dat ik het nooit geleverd had mogen krijgen, en dat KPN nu dus niet kan voldoen aan de voorwaarden zoals mij genoemd toen ik ITV afsloot. De mevrouw van de servicedesk kon verder niks voor mij doen, maar wilde mij wel doorverbinden met de opzegservice, omdat ook zei vond dat er niet aan de voorwaarden kon worden voldaan.
Ik heb hiermee ingestemd, aangezien ik juist ongeveer een jaar geleden van 3mb naar 8mb ben gegaan, omdat ik sneller internet wil, en nu dus met ITV dat niet weer wil verliezen terwijl ik er wel voor blijf betalen.
Toen werd ik 20 minuten in de wacht gezet, en vervolgens werd de verbinding verbroken. Ik heb weer de telefoon gepakt (inmiddels bijna 1,5 uur vandaag aan de telefoon gehangen met de servicedesk a 10cent per minuut), en ditmaal direct gekozen voor de opzegservice.
Deze mevrouw melde mij, niet zo vriendelijk, dat zei vond dat KPN aan alle voorwaarden voldoet, dat ik dan ook geen enkel recht heb om mijn contract terugtezetten naar IPB 8mb, als dit mij niet beviel moest ik maar schriftelijk een klacht indienen.
Ook meldde ze mij dat mijn wettelijke bedenktijd van 7 dagen inmiddels was verlopen (het heeft alles bij elkaar 2,5 week geduurt voor ik de ontvanger binnen had).
Bij het afsluiten in de KPN shop hebben ze mij nooit verteld dat ITV ten kosten kan gaan van de 8mb internet, dan had ik het zeker niet afgesloten namelijk.
Nu dan eindelijk mijn vraag, ik had het nooit mogen krijgen, het voldoet niet aan de voorwaarden, dan kan het toch niet zo zijn dat ik er binnen 24 uur na levering niet meer van af kan????
Ik hoop op een antwoord.
mvg,
Anton