Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: di 10 nov 2009 14:08 

Hier is geen merkbaar verschil te zien van deze actie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10 nov 2009 16:54 

en weer een dag voorbij, zonder iets te horen van de KPN...........

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 10 nov 2009 17:33 

Kan de kpnwebcare mij eens vertellen waarom je geen tv kunt krijgen op adsl en adsl2 en wel op adsl2+

Denk dat een hoop mensen graag tv willen hebben.

Gaat dit nu veranderen nu KPN omgaat naar MPEG4.

Ik zit hier op 8mb en weet dat ik hier max 12,5 mb kan kriigen (Volgens Monteur KPN dus zit hiet op een adsl2.

Hoop dat hier veranderingen inkomt en dus de vraag is hier al iets over bekend.
KPNwebcare2 schreef:
MPEG4

Vandaag zijn er 3 kanalen overgezet naar MPEG4.

Het gaat om Nederland 3, RTL4 en RTL5.

Wanneer deze kanalen naar tevredenheid zijn omgezet, zullen de overige MPEG2 kanalen ook snel omgezet worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 16:21 

Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 (zonder plus) is dit maximaal 12 Mbit/s. De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale, de kwaliteit van het koper en de demping. Ook is van belang dat de modem zo dicht mogelijk op het IS/RA-punt (telefoonaansluiting in de woning) zit, en dat er vanuit het IS/RA-punt geen vertakkingen aanwezig zijn. Dit zorgt namelijk voor ‘echo's’ op de lijn waardoor de kwaliteit van het ADSL2+ signaal dermate achteruit gaat. Dit is onder andere funest voor een VoIP verbinding (telefonie).

Waarom ADSL2+ met iTV?
Omdat er speciaal bandbreedte wordt ingevuld door de streams van Interactieve TV ( ongeveer 8Mb/s voor 2 streams ).

Dus theoretische rekensommetje:

ADSL(2) is 12Mb/s - 8Mb/s = 4Mb/s
ADSL2+ is 24Mb/s - 8Mb/s = 16Mb/s

Neem aan dat het duidelijk is dat we dan overgaan naar ADSL2+ en niet naar een ADSL(2) verbinding.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 18:10 

even een update; ben vanochtend (na weer een melding van mijn kant) toch eindelijk teruggebeld door de KPN, op dit moment loopt een 6uurs-meting en ik hoor dus straks weer meer...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 22:15 

Hallo Webcare

Als ik het dan zo lees zou ik dus Interactieve TV kunnen krijgen.

In de centrale komt die 12 mb dus binnen (verteld door een kpn monteur die mijn lijn heeft omgezet)

Afstand centrale is 250 meter (is ook gemeten door de zelfde monteur)

Probleem zou dan nu zijn dat ik nu dus adsl extra heb 8mb want 12 - 8 is 4 daar Interactieve TV 8mb nodig heeft

kom ik dus 4 tekort.

Dus ik zou moeten over stappen naar ipb basis is 3 mb dan blijft er 9 mb over dan zou het dus kunnen.

Als ik hier mee Interactieve TV zou kunnen krijgen wil ik dus best wel over stappen naar ipb basis 3mb.

Of denk nu te makelijk hoop dat Webcare hier even een reactie op wil geven.

Alvast bedankt

KPNwebcare2 schreef:
Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 (zonder plus) is dit maximaal 12 Mbit/s. De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale, de kwaliteit van het koper en de demping. Ook is van belang dat de modem zo dicht mogelijk op het IS/RA-punt (telefoonaansluiting in de woning) zit, en dat er vanuit het IS/RA-punt geen vertakkingen aanwezig zijn. Dit zorgt namelijk voor ‘echo's’ op de lijn waardoor de kwaliteit van het ADSL2+ signaal dermate achteruit gaat. Dit is onder andere funest voor een VoIP verbinding (telefonie).

Waarom ADSL2+ met iTV?
Omdat er speciaal bandbreedte wordt ingevuld door de streams van Interactieve TV ( ongeveer 8Mb/s voor 2 streams ).

Dus theoretische rekensommetje:

ADSL(2) is 12Mb/s - 8Mb/s = 4Mb/s
ADSL2+ is 24Mb/s - 8Mb/s = 16Mb/s

Neem aan dat het duidelijk is dat we dan overgaan naar ADSL2+ en niet naar een ADSL(2) verbinding.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 nov 2009 10:26 

Beste Ratka,

Ik zou zeggen bezint eer ge begint.

Dit zeg ik omdat ik al 10 maanden bezig ben om itv toe te voegen aan mijn ipb abonnement.
In die 10 maanden is mijn abonnement al zo'n 8 maal omgezet, telkens van ipb basis naar ipb extra en een maand later weer terug. En iedere keer krijg ik na zo'n aanvraag een telefoontje dat itv niet leverbaar is. Let wel de meeste van deze aanvragen werden steeds door mensen van kpn doorgevoerd elke keer werd dan verteld itv kan wel bij een basis abonnement maar niet bij ipb extra.
De keer daarop werd verteld het kan niet bij basis maar wel bij extra en zo gaat het nu al 10 maanden.

Webcare heeft veel gedaan maar kon uiteindelijk denk ik ook niet doordringen tot die regionen die nodig zijn om een fout in het systeem te herstellen, klantenservice schijnt een soort autocue naast het scherm te hebben waar ze een vast riedeltje van opdreunen. Technische dienst is er van overtuigd dat itv op mijn postcode leverbaar is, maar ergens bij de dames van orderverwerking schijnt er een vinkje vast te zitten op een invoerveld of een vakje grijs te zijn als ze de order in willen voeren.

Over ADSL of ADSL2 of ADSL2+ is bij mij nooit gesproken ook webcare heeft aangegeven dat volgens hun metingen itv geleverd kan worden, hun zeggen zelf ook in een mail dat er ergens een fout in het systeem zit.

Probeer dus eerst om er achter te komen of werkelijk kan wat je wil, en ga niet alleen uit van de postcode check.
Die geeft bij mij en bij de meeste medewerkers van kpn aan dat geleverd kan worden, maar altijd schijnt er één computer te zijn die aangeeft dat het niet kan. Kortom een lijdensweg die ik niemand gun.

Voor de goede orde, onze buren zelfde postcode hebben al meer dan een jaar ipb+itv zitten 1 meter verder van de centrale, wie het weet mag het zeggen.

Groet,

B.J.Stijf

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 nov 2009 10:50 

en ik zit ondertussen nog steeds te wachten op het terugbellen van KPN......

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 nov 2009 14:58 

KPNwebcare2 schreef:
MPEG4

Wanneer deze kanalen naar tevredenheid zijn omgezet, zullen de overige MPEG2 kanalen ook snel omgezet worden.

Ik ga er vanavond eens even op letten! Ik meende dinsdagavond wel op 1 van de zenders te zien (maar weet niet meer welke) dat het beeld merkbaar verbeterd was, maar dat kan ook placebo effect geweest zijn met de actie van dinsdagnacht in m'n achterhoofd :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 nov 2009 15:19 

Radka2 schreef:
Dus ik zou moeten over stappen naar ipb basis is 3 mb dan blijft er 9 mb over dan zou het dus kunnen.
Als ik hier mee Interactieve TV zou kunnen krijgen wil ik dus best wel over stappen naar ipb basis 3mb.

Het wordt aangeraden wanneer uw lijn niet wordt gehaald om te downgraden.
Het hoeft niet altijd een fout te zijn in een Postcode Check. Het aanvragen moet goedgekeurd worden door onze leverstraat. Wordt de order niet geaccepteerd op grond van het niet halen van de gestelde eisen óf er is geen plaats meer in de Hoofdverdeler dan kunt u dus geen Interactieve TV aanvragen.
Ook is het mogelijk dat een buurman 2 jaar al ITV heeft. Dan kan het voorkomen dat de minimum eisen anders waren dan dat het nu is. Dan kan het gebeuren dat uw buurman wel ITV heeft en u het niet kan krijgen op grond van de minimum gestelde eisen nu.
Het kan dan ook voorkomen dat u Interactieve TV hebt gehad en het daarna door de eisen niet meer aan te vragen is.
Er hangen dus veel factoren af om ITV te kunnen krijgen.

Deze eisen moeten worden voldaan.
-Plaats vrij in Centrale
-ADSL2 verbinding
-Maximale afstand 2.20 KM van HVD.
-Minimale snelheid haalbaar van 13,67 MB/s.

Wordt dus één van deze eisen niet gehaald dan wordt er afgezien van het leveren van ITV.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 nov 2009 16:17 

Altijd lastig te begrijpen wat nou die 2,2 km van de centrale betekend. Is dat op postcodeniveau, of hemelsbreed gemeten, of op google maps niveau...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 nov 2009 18:08 

Dan zou toch niemand Iptv kunnen krijgen op adsl2 want zie je eigen post hier boven. ADSL(2) is 12Mb/s - 8Mb/s = 4Mb/

Dit lukt dan nooit
-Plaats vrij in Centrale
-ADSL2 verbinding

Daarbij komt dat ik genoeg mensen ken met iptv waarvan de modem niet verder intraind dan 11mb (hetnet)

Dan maar even een vraag nu alles op mpeg4 word gezet word de waarde van 13,67 MB/s dan ook bijgesteld

Of worden alle centales toch nog een keer aan gepakt en worden die dan nog naar adsl2+ gezet.

Zoja geld dit dan ook voor buiten gebieden en op welk termijn.

Daar ik hier in een buitengebied zit en volgens kpn monteur het maximale zou kunnen krijgen daar de lijn goed
is en de afstand naar de centrale maar 250 meter is

Hoop nog even op een antwoord.

KPNwebcare2 schreef:
Radka2 schreef:

Het wordt aangeraden wanneer uw lijn niet wordt gehaald om te downgraden.
Het hoeft niet altijd een fout te zijn in een Postcode Check. Het aanvragen moet goedgekeurd worden door onze leverstraat. Wordt de order niet geaccepteerd op grond van het niet halen van de gestelde eisen óf er is geen plaats meer in de Hoofdverdeler dan kunt u dus geen Interactieve TV aanvragen.
Ook is het mogelijk dat een buurman 2 jaar al ITV heeft. Dan kan het voorkomen dat de minimum eisen anders waren dan dat het nu is. Dan kan het gebeuren dat uw buurman wel ITV heeft en u het niet kan krijgen op grond van de minimum gestelde eisen nu.
Het kan dan ook voorkomen dat u Interactieve TV hebt gehad en het daarna door de eisen niet meer aan te vragen is.
Er hangen dus veel factoren af om ITV te kunnen krijgen.

-Plaats vrij in Centrale
-ADSL2 verbinding

Wordt dus één van deze eisen niet gehaald dan wordt er afgezien van het leveren van ITV.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2009 09:53 

Giant2000 schreef:
Altijd lastig te begrijpen wat nou die 2,2 km van de centrale betekend. Is dat op postcodeniveau, of hemelsbreed gemeten, of op google maps niveau...

Nee, er wordt gemeten hoe lang de kabel is die vanaf de centrale naar u huis loopt. Dus het kan zijn, zoals ook bij mij thuis, dat je 500 meter van de centrale woont maar dat de kabel 4,5 KM lang is.

Radka2 schreef:
Dan zou toch niemand Iptv kunnen krijgen op adsl2 want zie je eigen post hier boven. ADSL(2) is 12Mb/s - 8Mb/s = 4Mb/

Daarom zetten we de lijn over naar ADSL2+ met een abonnement van Interactieve TV ( mits er plaats is ). Dit maakt het dus wel mogelijk. ( nb. De getallen van berekening kunnen verschillen omdat het een 'theoretische' waarde is ).
En daarom zijn we mede MPEG4 aan het testen/uitrollen, omdat dit dus ook minder bandbreedte kost. Maar mag natuurlijk niet ten koste van kwaliteit gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2009 15:02 

OK... Ik heb gisteravond even gekeken op Nederland 3. Maar ik ben nog niet zo 'impressed'....

Ik heb wel het idee dat het iets beter geworden is dan tijdens de eerste poging van mpeg4 en het is ook beter dan het mpeg2 signaal 'nieuwe stijl' (zo noem ik het maar) waar de andere zenders nog op zitten.

Maar het is nog steeds NIET van het niveau van voor september, waar ik nog steeds opnames van heb op de harddisk. Die waren namelijk vrijwel blokvrij en, hoewel minder, zie ik bij het nieuwe mpeg4 testsignaal nog steeds (kleine) blokjes.....

En zeker voor wat betreft de (dure) glasvezelaanbiedingen van KPN kan ik me nog steeds voorstellen dat mensen die van Ziggo of UPC digitale tv komen heel teleurgesteld zouden zijn.

Begrijp me goed: Voor het (extra) bedrag dat je op ADSL betaalt voor iTV is het nog nieteens zo slecht en zou ik het zelfs een ieder aanraden die om wat voor reden dan ook geen kabel wil, maar positioneer het dan ook als budget-oplossing voor ADSL tov. de kabel, maar niet als hoogwaardig aanbod op glasvezel....

KPNwebcare2 schreef:
MPEG4

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 nov 2009 15:13 

Goede middag,

De uitleg van Stef is mij nu duidelijk maar waarom moet je eerst 10 maanden actie ondernemen zonder dat er ook maar iemand van kpn dit eens duidelijk uitlegt.
Al die maanden is er niemand bij de klantenservice die ook maar één keer gerept heeft over ADSL2 of ADSL2+ of wat dan ook.
Laat staan dat je daar op gewezen wordt.

Ook na de laatste malen werd steeds gezegd we gaan u downgraden, of upgraden en dan komt het voor elkaar.

Waarom niet precies aan de klant uitgelegd hoe het precies zit, en wanneer en onder welke condities het wel zou kunnen.
Je moet eerst voor een kapitaal bellen naar klantenservice (achterblijvend met nog meer ergernis) en daar vervolgens een smoes aan horen.

Stef is maanden voor mij bezig geweest iets wat ik zeer waardeer laat dat duidelijk wezen maar al die tijd heb ik niet het bovenstaand verhaal gehoord van ADSL2 of ADSL2+ had ik dat geweten dan had ik me erbij neergelegd.
Ik hoop niet dat iemand mij kwalijk neemt dat ik dat toch wel vreemd vind.
10 Maanden ben ik van het kastje naar de muur gestuurd, zonder de echte reden te weten waarom ik geen itv kon krijgen dat vind ik een slechte zaak.

En hoe dring ik nu door tot de juiste regionen bij kpn om te informeren over ADSL2 of ADSL2+ dat lukt nooit bij de klantenservice.

Groet,

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]