Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 apr 2010 16:42 

WOW. Dit is inderdaad erg slecht!!!!! Ik had dit zeker niet gepikt. Maar ja, wat moet je..... Zeker als terug gaan naar je 'favoriete' kabelaar ook geen optie is....

Als ik jou was zou ik wel een navenant deel van de volgende factuur gaan storneren :evil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 21:28 

Sinds vanavond 19.00 uur heb ik weer internet, telefoon en ITV. Ik werd gebeld door KPN met de mededeling dat ik tijdelijk was teruggezet op de oude gegevens (ADSL). Woensdag of donderdag zou de nieuwe lijn (VDSL) worden opgeleverd, maar vanwege een softwarebug dienen de nieuwe lijngegevens handmatig te worden ingevoerd, begrijp ik. Ik wacht vol spanning af. Ik heb dus nog geen HDTV.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 03 mei 2010 13:46 

Hallo,

We houden dit topic in de gaten. Op de helpdesk komen deze meldingen ook binnen met het aanvragen van HDTV.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 10:46 

Dinsdagmiddag (4 mei) was er weer een reset op afstand van het modem. Na deze reset werkte de telefoon niet, internet en ITV wel. Helpdesk gebeld. Ik moest geduld hebben tot woensdag 5 mei, want dan zou de VDSL lijn worden opgeleverd. Gisteren werd ik inderdaad gebeld met het verzoek om mijn modem te resetten. Daarna deed alles het weer behalve de op 5 april bestelde HDTV. Vanmorgen werd ik weer gebeld of alles in orde was en gaf aan dat ik nog steeds geen HDTV had. Men had de indruk dat het een orderprobleem was en hoe lang het ging duren wist hij niet. Als ik het over een week nog niet heb ga ik maar weer bellen.......................

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2010 22:38 

Hoofdzaak is dat men zelf ook pro-actief bezig is.Mocht het te lang duren dan zou ik je adviseren eea via KPNWebcare vlot te trekken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010 21:44 

Sinds vandaag zijn de HD kanalen toegevoegd. 5 april besteld en sinds 28 april voortdurend moeilijkheden met de verbinding, modem (TG789) en haperingen in beeld en geluid. Ik heb de indruk dat ze er nog mee bezig zijn en anders ga ik de klantenservice weer over een paar dagen bellen. Overigens moet ik die toch bellen om ondermeer mijn mobiele gesprekskosten met de klantenservice terug te vragen, wat wel al is toegezegd. Het omzetten van mijn lijn van ADSL naar VDSL is in ieder geval niet gemakkelijk gegaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 21:34 

Als er geen haperingen zijn ben je dan wel tevreden met de geleverde kwaliteit ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2010 22:43 

Als ik daar ook ff op mag antwoorden (uiteraard spreek ik voor mezelf):

De HD kwaliteit is best aardig. Of het net zo mooi is als bij UPC of Ziggo waag ik te betwijfelen (heb wel eens een Ned. 1 HD rip van "rail away" gezien die Ziggo als bron had en die was nog wel wat scherper), maar voor een 8 mbit stream is het niet verkeerd.

Het enige jammere is dat KPN de 1960 standaard op 720p instelt. Nou is dat natuurlijk begrijpelijk omdat er nog zat mensen zullen zijn met een HD-ready tv, maar het HD beeld is dan gewoon ronduit belabberd (nauwelijks beter dan de gewone zenders).

Als je via het "geheime" menu de ontvanger op 1080i zet is het alleszins acceptabel en heeft het duidelijk een verbetering, mits er ook een HD programma wordt uitgezonden. Zelfs niet-hd beeld lijkt echter ook scherper te zijn (ergo, de upscalers bij Technicolor/de omroep zelf doen hun werk net nog weer ietsje beter dan de al erg goede encoders van KPN zelf bij Standard definition beeld).

Het zou in ieder geval voor de beleving van de mensen met een 1080i tv goed zijn als er een makkelijk bereikbare optie kwam om het beeld op 1080i te zetten. Het is me namelijk ook opgevallen dat ook de standaard zenders bij 1080i output veeeeeel scherper beeld geven. Het aloude argument van "ja maar voor bewegende beelden is 720p beter" gaat niet op, want het is bij de bron al interlaced. En de de-interlacer in de 1960 maakt er een potje van als je ziet hoe mooi het interlaced signaal binnen komt.

Om kort te gaan:
* HD is acceptabel en voegt zeker iets toe, mits ontvanger op 1080i (overigens geeft 1080i ook bij de standaard zenders een veel scherper beeld dan 720p)
* HD moet geintegreerd worden in het zender bouquet. Dus niet een 7xx nummer hoeven ingeven, maar gewoon bij "1" (voor ned. 1) of "4" (rtl4) de best beschikbare stream pakken

Ben benieuwd naar de bevindingen van Petra :).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2010 10:59 

Ik sluit me aan bij de reactie van eversteegt. Ik heb meerdere malen geprobeerd om te kijken op 720p (= advies KPN), maar telkens weer terug gegaan naar 1080i omdat het beeld daarin gewoon veel scherper is bij mijn TV.

Mogelijk dat het bij andere TV's anders is, maar je kan het beste beide instellingen een tijdje proberen en dan je eigen conclusies trekken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2010 15:12 

Nu een aantal dagen gekeken naar HDTV en ik ben heel tevreden. Beeld en geluidshaperingen zijn inmiddels verdwenen mede door een nieuwe 1960, die ik gistermorgen (18 mei) heb ontvangen. Maandagmiddag om een uur of 4 werd ik gebeld door een medewerker van KPN over de levering van HDTV. Ik kwam er toen ook over te spreken, dat een week of zes geleden de meeste programma's op de harde schijf waren verdwenen. Hij stelde toen voor een nieuwe te sturen en die werd dinsdagmorgen om een uur of 10 door TNT geleverd. Zeer snelle service! De oude werd tegelijkertijd weer meegenomen. Mijn vertrouwen in KPN is weer toegenomen. Maar bedenk wel: vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 jun 2010 22:52 

Ik heb dus al 10 keer geprobeerd HDTV aan te vragen. Heb itv, vdsl, extra pakket, modem traint nu op 17 mbit in. Tja. Waarom kan het dan niet he? Ik denk dat onze centrale nog niet officieel in de postcodecheck op vdsl staat. Want de medewerkers bij kpn snappen d'r nix van. Tijdens opvoeren staat er gewoon simpel op het scherm HDTV niet mogelijk en kunnen ze het niet overrulen. Balen. Heb UPC met HDTV opgezegd. Ging er eigenlijk vanuit dat ik dit bij kpn kon krijgen. Wat kan nu echt de oorzaak zijn?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 09:40 

Dat is hier dus ook zo, Saav. Ik heb nu VDSL aangevraagt (heb het zoveelste modem inmiddels gekregen, nu weer zo'n rare zuil die ik maar in de kast heb gepropt) maar HD is niet mogelijk. Overigens heb ik wel eerst Premium moeten nemen om VDSL te kunnen krijgen. Als ik HD kan krijgen wil ik ook weer terug naar Extra.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 jun 2010 21:08 

Ik heb HD via koper i.c.m. met het extra abbo. ben tevreden over de kwaliteit

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]