Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 11:56 

Ik vind dat jullie je doel voorbij schieten, neem dan geen tv enz. :mrgreen: of laat iemand in de kamer fietsen net als in de oorlog dan kost het geen elektra maar wel veel snacks. :)
Je weet waar aan je begint en klaag dan niet over een paar centen of doe alles de deur uit, ook de wasmachine enz. ik denk dat je je vrouw niet aan de wastobbe krijgt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 12:28 
Site Admin

Giant2000 schreef:
Nee Marcel, flauwe reactie. Dit is een duidelijk signaal naar KPN dat de verplichte tuners in de standby stand veel te veel stroom nemen. Jij als medewerker van KPN zou daar bij de KPN directie wat aan kunnen doen door bijvoorbeeld te kiezen voor energiezuinige tuners (zie UPC) of het verkorten van de opstartprocedure waardoor de tuner 's nachts helemaal uit kan.

Ergens geef ik je gelijk, maar er zijn zoveel apparaten in ons huis die stroom (v)eten, en daar word vaak niet over gepraat. Op jaarbasis kost de mine tuner aan stroom geen honderden euro, maar slechts en euro of wat. Ik begrijp dat somige mensen hier moeite mee hebben, maar ik ga mee met de uitspraak van mijn collega hierboven, dat als we dan toch zo zitten te miemelen, laten we dan ook gelijk de wasdroger, de wasmachine, het koffiezet apparaat eruit gooien, die eerste 2 kosten namelijk pas ECHT veel aan stroom. Zelfs met dure a++ klasse.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 12:37 

Daar ben ik het niet mee eens, Henk. Dat elk apparaat stroom neemt weet je, maar je krijgt er dan ook een geleverde dienst voor terug. Maar een apparaat dat uitstaat maar desalnietemin 40 euro per jaar aan lekstroom neemt vind ik wel erg veel. Dat geld geef ik liever uit aan een lekkere fles whiskey.
Een wasmachine neemt inderdaad veel stroom, maar zodra de was schoon is doe ik hem uit en dan neemt hij 0 watt stroom. Een lamp die ik uit doe als ik naar bed ga neemt 0 euro stroom. Een tv die ik uitdruk neemt geen ene stuiver stroom. Zelfs een Experiabox levert mij de dienst dat ik gebeld kan worden. Maar een KPN ontvanger die uitstaat neemt 18 watt, maar levert geen enkele dienst.
Nou kan je wel zeggen: waar zeur je over, maar ik vind het juist verstandig dat er mensen over energieverspilling na denken, er zitten op dit moment zelfs regeringsleiders in Kopenhagen over te vergaderen. Jij kan je er dan niet druk om maken, dat vind ik jammer, maar weet wel dat er ook zijn die dat wel doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 13:17 

Mooi stukje en ik ben het helemaal met je eens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 14:56 

Giant2000 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, Henk. Dat elk apparaat stroom neemt weet je, maar je krijgt er dan ook een geleverde dienst voor terug. Maar een apparaat dat uitstaat maar desalnietemin 40 euro per jaar aan lekstroom neemt vind ik wel erg veel. Dat geld geef ik liever uit aan een lekkere fles whiskey.
Een wasmachine neemt inderdaad veel stroom, maar zodra de was schoon is doe ik hem uit en dan neemt hij 0 watt stroom. Een lamp die ik uit doe als ik naar bed ga neemt 0 euro stroom. Een tv die ik uitdruk neemt geen ene stuiver stroom. Zelfs een Experiabox levert mij de dienst dat ik gebeld kan worden. Maar een KPN ontvanger die uitstaat neemt 18 watt, maar levert geen enkele dienst.
Nou kan je wel zeggen: waar zeur je over, maar ik vind het juist verstandig dat er mensen over energieverspilling na denken, er zitten op dit moment zelfs regeringsleiders in Kopenhagen over te vergaderen. Jij kan je er dan niet druk om maken, dat vind ik jammer, maar weet wel dat er ook zijn die dat wel doen.

Kijk ik heb mijn leven lang in de energie sektor gewerkt en weet donders goed hoe en wat apparatuur doet en bepaalde apparaten valt niet op te bezuinigen omdat het wel sb moet blijven, het ene gebruikt nu eenmaal wat meer als het andere.
Wat ik er nu mee wil zeggen als men het er niet mee eens is doe dan alles uit huis en vooral geen TV aan want dat is altijd een grote stroom (v)eter geweest en zeker waar de mensen al mee opstaan en mee naar bed gaan net als de pc, en meer van die apparaten enz..

Dat men voor het stok paardje miljeu is tegen woordig moet ieder voor zich zelf weten wat men er mee doet, Maar om nu een trein er voor te laten rijden naar Kopenhagen wat kost dat wel niet aan energie, hier voor hadden ze ook hele volksstammen kunnen laten eten, denk men hier dan wel eens aan? niet dus want als men weer terug is met de trein duikt men weer vlug in de auto naar huis want dit stond toch nog bij het station, snap je nu dat je alles maar met een korrel zout moet nemen? :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 15:50 

Ok Henk, ik begrijp jouw standpunt maar hoop dat je de mijne ook snapt dat 18 Watt voor enkel het in standby staan van dit simpele tunertje wel erg veel is: bijna 160 kWh per jaar en dat is zoveel dat ik van deze verspilling eens per jaar flink dronken kan worden ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 16:28 

@Giant2000: Helemaal mee eens!

De vergelijkingen met de wasmachine e.d. vind ik ook ongelofelijk flauw....

Als ik gewassen heb gaat het trektouwtje uit en is de wasmachine stroomloos. Het moment dat ie stroomtrekt is ie ook met nuttig werk bezig. De wasdroger? 3x raden waarom we er geen hebben.... Het Koffiezetapparaat? Zelfde. Als we weg zijn of slapen is de hele strip waar de waterkoker en het koffiezetapparaat op zitten stroomloos.

Verder zijn al mijn apparaten (deels) uitgezocht op het hebben van een zo laag mogelijke standbyspanning. Zowel de TV, DVD-speler als de home cinema receiver trekke in stand by ONDER de 1 watt aan stroom, of hoogstens 2!!!!

Het kan dus WEL om een apparaat in standby een zo minimaal mogelijke hoeveelheid stroom te laten trekken, OOK als hij zo af en toe verbinding met het netwerk nodig heeft voor updates e.d. (implementeer maar een "pull" mechanisme dat op gezette tijden checkt voor updates, ipv. andersom).

Zelfs UPC bewijst na jaren met hun nieuwe cisco tuners dat het wel degelijk kann.

En het gaat ook niet alleen maar om die 30 euro die het in een jaar kost, maar ook om het principe. Een paar duizend keer 10-14 watt teveel aan standby stroom van alle iTV klanten bij elkaar scheelt wel degelijk ontzettend veel. Ik ben niet tegen het gebruiken van stroom maar wel tegen het verbruiken van stroom terwijl daar geen enkel doel voor is of terwijl het technisch gezien beter kan.

Maar goed, niet iedereen denkt aan onze aarde natuurlijk....... alleen maar aan het "what's in it for me" principe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 17:14 
Site Admin

eversteegt schreef:

Zelfs UPC bewijst na jaren met hun nieuwe cisco tuners dat het wel degelijk kann.

.

Ja oké maar je noemt wel wat op zeg!, Cisco, ik heb er 1 staan van ziggo uit, 1 bonk ellende met dat ding :evil: als ik zou mogen kiezen (keuze heb ik ook maar dat even terzijde) dan liever de stb van kpn.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 18 dec 2009 22:50 

@ Flappie:
Ik wil gewoon zo min mogelijk met allerlei stroom punten werken en dan is een aparte kast met een relais wel de beste oplossing.
Verbruik is ook minimaal.

@ Marcel:
Eigenlijk heeft Giant2000 wel een beetje gelijk.
Want tegenwoordig is het toch helemaal niet meer nodig om apparatuur stand-by te laten staan?
De techniek is al meer dan ver genoeg gevorderd en ook milieu technisch is het ook nog eens verantwoord om de apparaten uit te kunnen schakelen als je ze niet gebruikt.
Dus waarom zou de KPN niet de wijste zijn in plaats van achterin de trein te gaan zitten en af te gaan wachten wat de rest gaat doen?
Men belooft veel maar daar blijft het ook vaak bij heb ik de indruk.
No offens Marcel.
Ook zo ben ik aan glas gekomen.
En nu kan ik op de blaren zitten. :oops:

Maar niet getreurd ik maak er de aan komende 10 maanden maar het beste van en wie weet kan de KPN me overtuigen van mijn ongelijk. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]