Giant2000 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, Henk. Dat elk apparaat stroom neemt weet je, maar je krijgt er dan ook een geleverde dienst voor terug. Maar een apparaat dat uitstaat maar desalnietemin 40 euro per jaar aan lekstroom neemt vind ik wel erg veel. Dat geld geef ik liever uit aan een lekkere fles whiskey.
Een wasmachine neemt inderdaad veel stroom, maar zodra de was schoon is doe ik hem uit en dan neemt hij 0 watt stroom. Een lamp die ik uit doe als ik naar bed ga neemt 0 euro stroom. Een tv die ik uitdruk neemt geen ene stuiver stroom. Zelfs een Experiabox levert mij de dienst dat ik gebeld kan worden. Maar een KPN ontvanger die uitstaat neemt 18 watt, maar levert geen enkele dienst.
Nou kan je wel zeggen: waar zeur je over, maar ik vind het juist verstandig dat er mensen over energieverspilling na denken, er zitten op dit moment zelfs regeringsleiders in Kopenhagen over te vergaderen. Jij kan je er dan niet druk om maken, dat vind ik jammer, maar weet wel dat er ook zijn die dat wel doen.
Kijk ik heb mijn leven lang in de energie sektor gewerkt en weet donders goed hoe en wat apparatuur doet en bepaalde apparaten valt niet op te bezuinigen omdat het wel sb moet blijven, het ene gebruikt nu eenmaal wat meer als het andere.
Wat ik er nu mee wil zeggen als men het er niet mee eens is doe dan alles uit huis en vooral geen TV aan want dat is altijd een grote stroom (v)eter geweest en zeker waar de mensen al mee opstaan en mee naar bed gaan net als de pc, en meer van die apparaten enz..
Dat men voor het stok paardje miljeu is tegen woordig moet ieder voor zich zelf weten wat men er mee doet, Maar om nu een trein er voor te laten rijden naar Kopenhagen wat kost dat wel niet aan energie, hier voor hadden ze ook hele volksstammen kunnen laten eten, denk men hier dan wel eens aan? niet dus want als men weer terug is met de trein duikt men weer vlug in de auto naar huis want dit stond toch nog bij het station, snap je nu dat je alles maar met een korrel zout moet nemen?