Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Beeld blijft hangen
BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2010 16:05 

Zit voor de gein op Ziggo.nl te kijken. Ik vraag mij eigenlijk af wat ik nog bij KPN doe. Met onmiddelijke ingang voor dezelfde prijs een hele zooi HD kanalen en nog razender dan het "razendsnelle" internet van KPN. Ik denk dat ik maar eens een ernstige overweging ga maken... :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2010 16:15 

Yep, mensen in Ziggo, Caiway of Caiway-related gebieden zijn spekkoper met flink wat keuzemogelijkheden.

Mensen in gebieden waar een KPN- en UPC-oligopoly heerst hebben het nakijken....

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2010 16:47 

Ik heb Ziggo inmiddels benadert of ze voor ontevreden KPN klanten wat willen doen. Ik heb maanden zitten wachten op de omschakeling naar VDSL om daarmee HD kanalen te kunnen ontvangen. Maar daar wordt nog helemaal niet over gerept bij KPN. Het aanbod en de internet snelheden zijn een lachertje in vergelijking met Ziggo. Voor €66,50 per maand heb je alle kanalen, ook BBC, veel meer interactieve diensten als ooit gemist en net gemist, ook Sci-Fi en 13th Street, ook Car Channel, ook Engelse taal voor Eurosport, ook alle HD kanalen, ook Fim1, ook analoog, telefoon en 50dl/5ul internet verbinding. Extra kosten zijn wel de HD tuner (€149).

Ik weet dat dit offtopic is en helemaal niet over KPN meer gaat, maar ik ben zoals je merkt de houding van dit voormalige staatsbedrijf een beetje zat aan het worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2010 16:56 

Qua snelheid kan UPC helaas nog niet aan dat maandbedrag tippen (wordt dan ong. 30/3), verder komen de voordelen aardig overeen met dat Ziggo pakketje.

Nee.... die verhoging van de ADSL snelheid bij KPN is overigens ook een aardige wassen neus, als je het mij vraagt. Ik zou van 8 mbit naar 16 moeten gaan, maar dat is al precies de snelheid waar mijn modem op ingetraind is om iTV mogelijk te maken.

Mensen die iTV hebben zullen in de praktijk vanaf het "extra" abonnement dus nauwelijks profiteren van enige snelheidsverhoging. Nee, de rek is er nu wel zo'n beetje uit.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2010 16:57 
Site Admin

giant2000, denk dat je het rekensommetje van 66,50 nog maar eens opnieuw moet maken. niet alle door jou genoemde punten zitten in dit bedrag :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2010 17:31 

jwagenaar schreef:
giant2000, denk dat je het rekensommetje van 66,50 nog maar eens opnieuw moet maken. niet alle door jou genoemde punten zitten in dit bedrag :wink:

Vul me even aan als ik iets mis...

Aan KPN betaal ik per 1 april Internetplusbellen extra 50,00 + interactieve tv 10,00 + pluspakket 10,00= 70 euro.
Ziggo betaal ik ongeveer hetzelfde 66,50 + 4,95 net gemist maar dan wel veel meer zenders, veel betere en stabiele kwaliteit en wat je noemt echt razendsnel internet.
Helaas wel weer telefoonkosten, maar daar zitten bij mij de kosten niet.

Eenmalige kosten: Interactieve HD ontvanger 149 en verzendkosten 9,50 misschien? Bij KPN was ik inderdaad "maar" 100 euro kwijt voor de ontvanger.
Overige diensten:
Net gemist (vergelijkbaar met Programma Gemist) 4,95 per maand, bij KPN in het extra pakket.
TV theek (onbeperkt series kijken) 9,95
Wedstrijd gemist 6,95 eenmalig
On demand (vergelijkbaar met Videoland) maar dan wél met alle laatste releases
Ooit gemist gratis voor kanalen waar je voor hebt geabonneerd, ook series dus!!

Ik vergat nog te zeggen dat gemeten internetsnelheden 3x hoger zijn bij Ziggo en bovendien in bepaalde steden al 120dl/10ul zijn.
Verder kan je via een CI kaart je computer omtoveren tot een complete PVR waarbij je programma's kan bewerken en op DVD of harddisk bewaren zonder kwaliteitsverlies.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010 00:30 
Site Admin

Giant2000 schreef:
Voor €66,50 per maand heb je alle kanalen, ook BBC, veel meer interactieve diensten als ooit gemist en net gemist, ook Sci-Fi en 13th Street, ook Car Channel, ook Engelse taal voor Eurosport, ook alle HD kanalen, ook Fim1, ook analoog, telefoon en 50dl/5ul internet verbinding

het ging mij om deze opmerking. alle hd-kanalen klopt niet; hierin zit wel ned1, ned2, ned3 en eurosport. de rest van de hd-kanalen zit in een ander betaald pakket. Film1 is ook niet in dit bedrag opgenomen evenals Net Gemist.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010 01:29 
Site Admin

Giant2000 schreef:
jwagenaar schreef:

Vul me even aan als ik iets mis...

Aan KPN betaal ik per 1 april Internetplusbellen extra 50,00 + interactieve tv 10,00 + pluspakket 10,00= 70 euro.
Ziggo betaal ik ongeveer hetzelfde 66,50 + 4,95 net gemist maar dan wel veel meer zenders, veel betere en stabiele kwaliteit en wat je noemt echt razendsnel internet.
Helaas wel weer telefoonkosten, maar daar zitten bij mij de kosten niet.

Eenmalige kosten: Interactieve HD ontvanger 149 en verzendkosten 9,50 misschien? Bij KPN was ik inderdaad "maar" 100 euro kwijt voor de ontvanger.
Overige diensten:
Net gemist (vergelijkbaar met Programma Gemist) 4,95 per maand, bij KPN in het extra pakket.
TV theek (onbeperkt series kijken) 9,95
Wedstrijd gemist 6,95 eenmalig
On demand (vergelijkbaar met Videoland) maar dan wél met alle laatste releases
Ooit gemist gratis voor kanalen waar je voor hebt geabonneerd, ook series dus!!

Ik vergat nog te zeggen dat gemeten internetsnelheden 3x hoger zijn bij Ziggo en bovendien in bepaalde steden al 120dl/10ul zijn.
Verder kan je via een CI kaart je computer omtoveren tot een complete PVR waarbij je programma's kan bewerken en op DVD of harddisk bewaren zonder kwaliteitsverlies.

Ik qoute even je hele bericht om er goed op te kunnen reageren.

Ik ben dus klant van Ziggo en kan je alvast vertellen dat indien je niet woont in en grote stad dan kan je die razendsnelle 120mb wel vergeten. Ik woon in er dus buiten en de geluiden zijn dat we pas eind volgend jaar keer aan de beurt zijn. Uit pure protest heb ik mijn abbo verlaagd van extra naar plus.

2- vergeet niet dat je bij Ziggo geen harddiskrecorder krijgt! tot op en maand geleden kreeg je nog de Cisco (waar heel veel problemen mee zijn) nu krijg je en en samsung zonder harddisk en daar mag je nog vrolijk 150 euro voor betalen ook. Bij kpn kost dit momenteel 49.00 euro maar dan heb je wel een pvr met harddisk.

3- Uitzending gemist, 1 werkelijk groot drama :evil: waar het bij kpn overzichtelijk en duidelijk in elkaar zit is het bij zaggo niet om aan te kijken, ze gooien alle programma's door elkaar in 1 dag en dan mag je als klant door 50 programma's heen scrollen om je gezochte uitzending te vinden. daarbij, veel programma's worden gewoon niet getoond terwijl bij kpn uitzendingen soms 2 uur later alweer via uitzending gemist beschikbaar was. Ik heb al eerder gezegd: bij kpn is uitzending gemist 10 keer beter dan bij Ziggo!

4- Tv-theek, heel simpel: bagger :evil:

5- Ooit gemist: nou wat interessant, freshe prince of bell air van 20 jaar terug. Staat vol met ouwe rommel en niks van deze tijd.

Nu ik lees dat Kpn ook komt met hogere up en down snelhede en hd-tv wellicht ook beschikbaar word is de kans groot dat ik terug stap op Kpn. Ik wil je adviseren goed na te denken om zo`n stap naar en kabelaar te doen, want t'is bij zaggo ook echt niet rozegeur en manneschijn.

Groet Marcel

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010 10:30 

@Marcel: Uitzending gemist van KPN is anders ook niet zo geweldig hoor.

* In de eerste plaats natuurlijk de ondoenlijke traagheid

* Ook bij KPN moet je door ellenlange lijsten scrollen want je kan maar op het hoogste niveau 1 keer filteren: Dus of op dag, of op omroep, of op zender. Samen met de traagheid van de box is dit een ramp.

* Soms verschijnen programma's er helemaal NIET in (de openingsceremonie van de OS nooit terug kunnen vinden, sommige andere programma's zoals de medische programma's om 19:30 op Ned. 1 verschijnen ook regelmatig niet).

Een echt mooie "programma gemist" dienst is die zoals XMS 'm aanbiedt. Je krijgt in de zoekfunctie een soort sms-achtige interface waarmee je gewoon door X keer op de correspondere cijfertoets te drukken de letter krijgt. Terwijl je bij KPN ook wel een zoekfunctie hebt maar daarbij maar enkele karakters kan opgeven en ook dat scrollen naar de goede letters op het onscreen toetsenbord weer traag is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010 10:45 

Bedankt voor je informatie, Marcel. Ik neem dit mee in mijn overweging over te stappen. Geen PVR vind ik inderdaad wel een gemis. Wat dan wel heel goed kan is mijn PC als videorecorder gaan gebruiken. Er zijn uitstekende videokaarten om HD kanalen PDTV op te slaan (Annysee E30 bijvoorbeeld). Met een eenvoudige mediaplayer (Emtec N200) die je aan de experiabox hangt kan je de bestanden feilloos op tv afspelen. Ik doe dit nu al met Digitenne en werkt ideaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010 11:04 

Idd. Helaas is bij UPC iedere mogelijkheid om een eigen digitale DVR te gebruiken uitgesloten, maar zelfs daar geeft een huis-tuin-en-keuken hddrecorder of tv kaart nog steeds meer mogelijkheden dan de opnamefunctionaliteit van de 1960. Plus de mogelijkheid om die opnames direct te bewaren voor je eigen verzameling. iets wat er bij de 1960 ook nog niet op zit.

Let wel: Ik kraak het KPN product niet ineens nu af ofzo: Tot een paar dagen terug kon ik prima met die beperkingen leven maar het is wel een heel wankele balans tussen "de beperkingen" en "het voordeel dat je voor relatief weinig geld ongelofelijk veel TV krijgt". Echter, als KPN door blijft gaan op deze koers en voor wat betreft de beperkingen blijft door gaan met geen uitzicht op een oplossing geven, dan slaat die balans een keer door. Zeker als aan de voordeel-kant steeds gewicht wordt weg gehaald.

Op dit moment ben ik nog alle opties aan het overwegen, inclusief een mogelijkheid uitzicht op nieuwe glasvezel providers in Almere en ZELFS upc dingt weer mee naar m'n gunst.

Dus @Marcel: waarschuwen voor terug gaan naar de kabel getuigt van goed inzicht, maar is ook heel gevaarlijk: zelf ALS de nadelen die je uit eigen ervaring met Ziggo noemt ook voor Giant2000 gelden: Dan nog steeds zijn er legio voordelen (je eigen PVR hardware gebruiken, de beschikbaarheid van BBC1 en 2, etc.).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010 11:39 

Ik vind het naast de beperkingen van het programmeren het ook nogal een gemis dat je opgenomen programma's niet kan bewaren voor eigen gebruik. Mijn laatste ervaring tijdens de aansluiting van een HDTV nog vers in mijn geheugen (ik ben zo'n 10 programma's kwijtgeraakt, maar ook de ruimte is weg...) leert mij dat de KPN PVR nou niet bepaalt een betrouwbaar medium is om iets voor jaren te bewaren. Kopieren naar een DVD recorder gaat ook maar ten dele op, buiten de lage kwaliteit die je overhoud zorgt de HDCP beveiliging ook geen 100% garantie dat dit ook lukt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010 22:27 
Site Admin

eversteegt schreef:
@Marcel: Uitzending gemist van KPN is anders ook niet zo geweldig hoor.

* In de eerste plaats natuurlijk de ondoenlijke traagheid

* Ook bij KPN moet je door ellenlange lijsten scrollen want je kan maar op het hoogste niveau 1 keer filteren: Dus of op dag, of op omroep, of op zender. Samen met de traagheid van de box is dit een ramp.

* Soms verschijnen programma's er helemaal NIET in (de openingsceremonie van de OS nooit terug kunnen vinden, sommige andere programma's zoals de medische programma's om 19:30 op Ned. 1 verschijnen ook regelmatig niet).

Een echt mooie "programma gemist" dienst is die zoals XMS 'm aanbiedt. Je krijgt in de zoekfunctie een soort sms-achtige interface waarmee je gewoon door X keer op de correspondere cijfertoets te drukken de letter krijgt. Terwijl je bij KPN ook wel een zoekfunctie hebt maar daarbij maar enkele karakters kan opgeven en ook dat scrollen naar de goede letters op het onscreen toetsenbord weer traag is.

Dan is het overduidelijk dat Kpn u niet bevalt. Wij van ipb vragen ons sterk af waarom u nog diensten af neemt van kpn terwijl het toch voor en ieder hier klip en klaar is dat u feitelijk toe bent aan overstappen naar en ander aanbieder. Van mij mag u :wink:

Ik kan hier qua uitzending gemist het verschil maken, als ik van zowel Ziggo en als kpn uitzending gemist naast elkaar zie dan komt ik persoonelijk tot de conclussie dat Kpn hierin toch stukken verder en beter is dan Ziggo. Nogmaals, bij kpn kan je kiezen: b.v bnn en dan zie je per dag wat er geweest is. Bij ziggo staat dat als en ratjetoe dwars door elkaar heen, dus alle publieke omroepen die op dinsdag (als voorbeeld) iets heeft uitgezonden staan door elkaar heen. Leuk als je dus door 50 uitzendingen moet heen scrollen om bv iets te vinden van de vara :? en lees ziggo gebruikersforum eens door staat BOL met klachten over portalen die niet gevonden worden, uitzendingen die niet getoond worden trage menu;s enzo enzo.

Groet Marcel.
Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010 22:41 

Tsja, het blijft leuk om te zien dat forum administrators blijkbaar namens KPN kunnen zeggen dat "een klant welkom is om naar een andere aanbieder over te stappen", in plaats van dat het forum ten voordele van KPN wordt gebruikt als klankbord voor suggesties EN klachten. Zeker tegen iemand die hier volgens mij al een jaar lang probeert constructief suggesties aan te dragen ter verhoging van de tevredenheid en veelzijdigheid van de dienst. En zeker als ik valide punten aandraag (want het is een feit dat er programma's ook door KPN gemist worden en dat de box super traag is).

Nooit gehoord van de servicedesk-wijsheid "een klagende klant is een teken dat hij graag tevreden wordt over de geboden dienst"? Nu klinkt het net als "ik moet m'n mond maar houden en tevreden zijn of anders weg gaan".

Dus nog 1 keer:

* Ik ben op dit moment DIK TEVREDEN over de beeldkwaliteit. Ook glitches en vastlopers heb ik helemaal niet meer
* Ik ben ook nog steeds best positief over de prijs-kwaliteitverhouding, BEHALVE dat ik het gewoon belachelijk vind dat bestaande onderdelen waar klanten aan gewend zijn geraakt ineens voor 2x de prijs bij gekocht dienen te worden.
* De UZG dienst mag dan ongetwijfeld beter zijn dan die van Ziggo: Dat betekent (hopelijk) niet dat er niet naar nieuwe mogelijkheden gezocht wordt het NOG beter te maken (makkelijker zoeken, het browsen tot op meerdere niveaus verfijnen, bv. dag -> zender -> omroep of zender -> omroep -> dag, of bv. zender -> dag
* De ontvanger mag nog een behoorlijk stuk sneller worden, want zelfs het direct kiezen van een kanaal is de laatste tijd weer russische roulette
* De Experiabox mag een heel stuk minder restrictief worden (wordt gelukkig aan gewerkt, getuige het onderwerp over randapparatuur in het corresponderende subforum).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2010 09:51 

RE. Dus nog 1 keer.

Wij zijn een onafhankelijk forum, wij zijn niet van KPN en werken er ook niet.
Dit forum helpt alleen mensen die een abo hebben bij KPN.
Wij zeggen niet dat U een abo bgij KPN moet nemen, dat doe je zelf, als er dan iets niet goed is of je bent het er niet mee eens,
doe dan je beklaag bij de KPN en blijf dan niet hier op het Forum je negatieve gal spuien, dit gaat te lang door, en hier is dit forum niet voor bedoeld.

Net wat Marcel al zij als het je niet bevalt bij KPN, nogmaals ga er dan bij weg en zoek een andere provider die al jou wensen vervuld maar blijf hier niet op het forum je gal spuien, daar zijn wel andere forums voor, dit forum wil iedereen helpen wat in het vermogen ligt van dit forum.

Nu kan je een hele toespraak gaan houden , doe dit niet, laat verder je negatievie uitspraken en doe normaal mee of anders niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]