Kan heel leuk zo zijn, webcare, maar ondertussen speelt de marketing afdeling van KPN er wel mooi weer mee, hoe groot het percentage klanten wel niet is dat nu haarscherp HDTV kan ontvangen.
En zelf vind ik nog steeds de kwaliteit bizar tegenvallen. Zelfs al is het 8-12 mbit, dan nog moet er echt wat veranderen:
* Firmware van de 1960 moet gewoon fatsoenlijk gaan lopen op 1080i (anders had Motorola die boxen, neem ik aan, ook niet zo'n output modus gegeven)
* Alles moet gewoon op 1080i doorgegeven worden. Dit kost niet of nauwelijks extra bandbreedte tov 720p en het is het ENIGE JUISTE. Aangezien het bronmateriaal ook 1080i is. Je ziet nu gewoon TE duidelijk de effecten van de omzetting (los van de vraag of die omzetting al bij KPN gebeurt of pas in de ontvanger).
Zie ook eens:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/ni ... eeld.shtmlAl in 2006 zag iedereen behalve de doorgevende bedrijven in hoe stom het doen van conversie gewoon is. Zie vooral onderaan dat artikel, het fenomeen van het trillen. Dit effect neem ik thuis ook zeer duidelijk waar. Vooral in omroeplogo's van de tros, discovery en sbs6 is het overduidelijk te zien. Evenals het 'kartelen' van schuine randen.......
Even een opmerking over die 8-12mbit.. heb het in mijn originele verhaal al gerectificeerd. Het moet zijn 8Mbit.