Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2010 16:18 

eversteegt schreef:
Kan heel leuk zo zijn, webcare, maar ondertussen speelt de marketing afdeling van KPN er wel mooi weer mee, hoe groot het percentage klanten wel niet is dat nu haarscherp HDTV kan ontvangen.

En zelf vind ik nog steeds de kwaliteit bizar tegenvallen. Zelfs al is het 8-12 mbit, dan nog moet er echt wat veranderen:

* Firmware van de 1960 moet gewoon fatsoenlijk gaan lopen op 1080i (anders had Motorola die boxen, neem ik aan, ook niet zo'n output modus gegeven)

* Alles moet gewoon op 1080i doorgegeven worden. Dit kost niet of nauwelijks extra bandbreedte tov 720p en het is het ENIGE JUISTE. Aangezien het bronmateriaal ook 1080i is. Je ziet nu gewoon TE duidelijk de effecten van de omzetting (los van de vraag of die omzetting al bij KPN gebeurt of pas in de ontvanger).

Zie ook eens:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/ni ... eeld.shtml

Al in 2006 zag iedereen behalve de doorgevende bedrijven in hoe stom het doen van conversie gewoon is. Zie vooral onderaan dat artikel, het fenomeen van het trillen. Dit effect neem ik thuis ook zeer duidelijk waar. Vooral in omroeplogo's van de tros, discovery en sbs6 is het overduidelijk te zien. Evenals het 'kartelen' van schuine randen.......

Even een opmerking over die 8-12mbit.. heb het in mijn originele verhaal al gerectificeerd. Het moet zijn 8Mbit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2010 16:34 

Kan Webcare mij aangeven waarom ik geen HD kan krijgen op mijn postcode?
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 28 apr 2010 16:48 

@Stef: OK. Maar op 8 mbit moet HD 1080i er nog steeds prima uit kunnen zien! Voorheen was dit op de glasvezel ook zeker zo, TOT kpn besloot dat ADSL klanten het ook moesten gaan krijgen.... voor het gemak is toen het formaat en de kwaliteit van HD voor de glasvezel ook maar omlaag geschroeft....

@Giant2000: Die downstream zegt nog niets over de totale lijnsnelheid van je modem....... en die bepaalt (samen met de beoogde snelheid die voor internet over moet blijven) of je stabiel die 8 mbit binnen kan krijgen......

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 01 mei 2010 10:37 

Overigens wat betreft HD tv: Ik heb gisteravond even de poort van m'n SLM2008 switch, waar de STB aanhangt, (glasvezel) gekopieerd naar een andere poort en daarop ge-sniffed met wireshark! Vervolgens op een aantal zenders afgestemd (radio, HD en SD) en daar de UDP streams van opgeslagen.

Los van het feit dat er niets nuttigs wordt afgespeeld omdat alles scrambled is, herkennen "mplayer" ern consorten wel het type streams en ook de afmetingen. En wat blijkt: HD wordt weldegelijk op 1920x1080 binnen geslurpt! Bij SD streams zie ik gewoon 720x576, zoals het hoort (dus ik ga er vanuit dat die 1920x1080 die ik zie ook klopt).

Ik weet wel dat ik dus gewoon m'n STB weer op 1080i zet. Hij is er wel ietsje trager onder (maar zo veel ook weer niet) en in de KPN adsl tijd, toen ik 'm altijd op 1080i had staan, had ik er niet noemenswaardig meer of minder problemen mee dan nu ik 'm op glasvezel op 720p heb staan...

Ik hoop dan ook dat KPN zo snel mogelijk ervoor gaat zorgen dat ze ook gewoon officieel dat ding op 1080i supporten, aangezien dat het beeld een stuk beter maakt. Nog steeds wel compressie artefacts maar iig geen de-interlacing artefacts meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 13:34 

En nu op weg naar iemand die een de-scrambler maakt en we kunnen net als Ziggo- en Digitenne-abonnees de stream gewoon op de computer opslaan, wat het allemaal zoveel leuker maakt. Wat houdt ons tegen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 02 mei 2010 17:19 

Ehm, dat de encryptie voorlopig bekend staat als niet te kraken? :P. Omdat we een deel van de sleutel missen? En ach, verder gaat het me daar ook niet zo zeer om (het zou natuurlijk leuk zijn als het wél open was), het gaat me er vooral om dat functionaliteit mist (Die normaal is bij andere providers/oplossingen) en dat het bagger geimplementeerd wordt.

Is SD eindelijk goed, verknalt men het met HD :S

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 22:12 

Ik kwam er net achter dat ik HD kanalen niet kan opnemen!!!
Dit is echt een ondermaatste service t.o.v. de kabelaars. Mijn vader heeft HD bij Ziggo; beeld is beter en hij kan gewoon opnemen!

Dit is me de 10 Euro niet waard; jammer KPN...
Ik hoop dat ik nu wel weer een tweede tuner kan aansluiten; daar heb ik veel meer aan en is een groot gemis t.o.v. ZIggo en UPC...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 23:24 

Opnemen van HD kanalen gaat hier anders prima hoor :S

Trouwens, op 1080i is het beeld van de HD kanalen dus echt stukken beter!!!! KPN, zorg dat in het vervolg ALLE ontvangers waarop HD aangezet wordt standaard op 1080i gaan werken, TENZIJ de klant echt slechts een 720p tv heeft! Maak het gewoon een instelling, net als de keuze tussen 4:3 of 16:9

Ennehm, UPC? Laat me niet lachen. Daar betaal je grif als je alle pakketten zodanig wil nemen dat je er uiteindelijk ook HD bij hebt. Om van meerdere ontvangers nog maar te zwijgen.

Nee.... ik zou ook nog niet zo snel 10 euro extra gaan betalen voor KPN HD (tenzij het "fully integrated" wordt in het pakket, dus ook de nummers "1, 2, 3, 4, etc" gewoon in HD zodra het abbo het toestaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 09:03 

Of je HD kan opnemen hangt af of je het signaal via een koperdraadje of via een glasvezel krijgt. In het eerste geval is de bandbreedte te laag en is het dus puur dat de techniek het niet aankan en heeft dus niks met moetwillig lage service van KPN te maken. Ik ben het wel eens dat die 10 euro niet in verhouding staat met wat je er voor krijgt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 10:33 

Mja, formeel gezien zou HD opnemen via koper prima moeten kunnen (want je kan het ook kijken). Echter, ondertussen ook nog een andere zender kijken (worst case is dat ook nog een HD zender) kan je dus vergeten :). Misschien dat het daarom over koper geblokkeerd is om HD op te nemen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 mei 2010 10:42 

KPN kent een duidelijk scheiding tussen glas en koper. Principe gelijke monniken gelijke kappen dus: al kun je 40Mb/s over koper ontvangen, dan zal je nog niet HD kunnen opnemen en een 2e STB installeren (terwijl dit technisch zonder problemen kan).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]