Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 00:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 nov 2008 10:58 

Hallo.

Ik heb al een tijdje interactieve tv maar bij het zappen van het ene kanaal naar het andere hoor ik een soort van tik in me achterste speaker en het is nogal irritant aangezien een man nog van zappen houdt haha.

Ik heb de kast van kpn via hdmi aan me tv aangesloten en via een optische kabel aan me versterker. Ik heb een versterker van harman kardon de avr 350. Heeft iemand een idee hoe ik dit er uit kan krijgen. heb van kpn de witte kast met de zwart glanzende voorkant.

Ik hoor wel of iemand een idee heeft.

Alvast bedankt,

groetjes Mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 02 nov 2008 19:25 
Site Admin

Ik herken dat wel mark, ik heb het hier op dezelfde manier aangesloten als u. voor de gein moet je eens de boel op pauze zetten dan is het net of er een vlieg in je huis zit, op all speakers komt er dan een hoog freqeunt geluid uit de speakers. wat hier aan te doen is? geen flauw idee. Zal het voor de grap eens doorgeven aan dcc mischien dat die er iets mee kunnen. Voor nu is er helaas geen oplossing voor.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2008 00:19 

heb de tv vaak op pauze staan maar hoor dan geen geluid of wat dan ook. heb ook wel eens aan me subb zitten rommen met filter aan en uit en dergelijke maar ook dat helpt niet.

gebeurt ook vaak zat dat als ik het kastje van kpn aandoe ik in begin helemaal geen tikkent geluid hoor maar na verloop van de tijd dat hij aanstaat weer wel. heel vreemd.

groetjes mark

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2009 17:19 

iemand die hier een oplossing voor heeft gevonden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2009 22:30 

nog niemand een oplossing gevonden? tik komt uit me speakers en uit me bass box. Als de bass box uit is dan is het iets zachter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 09:50 
Site Admin

Volgens mij nog niet. BIj m`n ex (die wél nog iptv heeft) is het zelfde probleem nog steeds aanwezig.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2009 20:35 

Npu zijn we lekker mee zeg, nog langer me er aan irriteren

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 jul 2009 21:50 

moet zeggen dat na de laatste software update het tikken van de speakers tijdens het zappen nagenoeg weg is. Als ze nu nog wat aan die irritante balken kunnen doen

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 maart 2010 14:37 

en ja hoor kpn heeft weer een software update gedaan. Nu heb ik niet alleen tijdens het wisselen van zender een tik in me speakers maar bij sommige zenders ook als die van de ene reclame uitzending naar de andere gaat. Zwaar irritant.

Is hier nou echt niets aan te doen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010 09:46 

Mark, welkom. Het kan soms duren dat iemand je bericht leest, dus je hoeft je vraag niet om de paar uur weer te doen.

Ik heb het probleem niet, ik heb de tuner met HDMI naar mijn tv geschakeld, deze weer met een Toslink kabeltje naar mijn Harman/Kardon. De schakeling Toslink rechtstreeks naar de H/K heb ik eruit gehaald omdat er dan een synchroniatieprobleem is: het beeld loopt ietsie achter. Wellicht geeft deze die tik ook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010 13:04 

dank je wel voor je reactie, maar mijn vorige bericht is van een jaar geleden dus mijn berichtje van van de week is niet een paar uur later weer gestuurd. :D

Mijn aansluiting is alsvolgt. hdmi van itv kast naar versterker en van versterker weer een hdmi kabel naar de tv. Dat is zo gedaan omdat de versterker het beeld verbeterd. Ik kan proberen het een keer met een toslink te doen en dan itv direct op tv aan te sluiten

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010 15:24 

mark1979 schreef:
dank je wel voor je reactie, maar mijn vorige bericht is van een jaar geleden dus mijn berichtje van van de week is niet een paar uur later weer gestuurd. :D

Sorry, ik zie het, keek alleen naar de tijden, niet naar de data...
succes met je aansluiting.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 maart 2010 17:34 

ja zal het wel eens een keer proberen als ik tijd heb, maar ik denk dat het weinig uit zal halen. Vraag me dan af waar het aan ligt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010 11:31 

mark1979 schreef:
ja zal het wel eens een keer proberen als ik tijd heb, maar ik denk dat het weinig uit zal halen. Vraag me dan af waar het aan ligt

Dat zou raar zijn, ik heb namelijk ook een Harman/Kardon. Waarschijnlijk dan wel 1 type ouder, de versie zonder HDMI. Ik heb 2 verschiullende aansluitingen geprobeerd, tuner via HDMI naar tv en de tv via TOSlink naar H/K en de andere TOSLink rechtstreeks van tuner naar H/K en in beide gevallen hoor ik geen tik.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]