Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2009 22:26 

voor de goede orde zal ik nog even een update geven. KPN is hier dinsdag bijna 2 u bezig geweest en ze hebben een stuk kabel gestript en opnieuw aangesloten. Ze waren de straat nog niet uit of het modem sloeg weer uit en daarna 20x(!!!!) in anderhalf uur....
daarna hebben ze een nieuw modem (787) opgestuurd en sinds woe.avond nog geen uitval meer gehad; zou het dan nu echt verholpen zijn?!?!?!
Ik zal de rekeningen van de gsm's vast uitzoeken, want dat wordt natuurlijk allemaal vergoed...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 21 nov 2009 01:44 

Hallo,

KPN heeft een zeer log computer systeem.
Staat het eenmaal in hun systeem kunnen ze niks veranderen heb het hier meegemaakt met aanvragen IPB 8mb.
Na ontvangen van modem ging ik het internet op, bleek ik had maar 3mb inplaats van de 8mb.
Terwijl bij mijn KPN gewoon de IPB extra stond dus dit was goed, maar bij de administratie stond basis 3mb.
Dit heeft bijna 4 maand geduurd voor ik echt omgezet kon worden naar de 8mb Exta.

Mij is toen ook verteld wil je iets veranderen kijk dan bij mijn kpn dan bij order status is het veld leeg plaats dan
pas de verandering die je wilt.
Na een verandering is de order pagina na drie maand weer leeg.

Dus doe hier je voordeel mee, ik zou zeggen wacht gewoon tot het leeg is en probeer het dan nog eens.

Tip doe de verandering via Mijn kpn dus niet via de telefoon.

bjstijf schreef:
Goede middag,

De uitleg van Stef is mij nu duidelijk maar waarom moet je eerst 10 maanden actie ondernemen zonder dat er ook maar iemand van kpn dit eens duidelijk uitlegt.
Al die maanden is er niemand bij de klantenservice die ook maar één keer gerept heeft over ADSL2 of ADSL2+ of wat dan ook.
Laat staan dat je daar op gewezen wordt.

Ook na de laatste malen werd steeds gezegd we gaan u downgraden, of upgraden en dan komt het voor elkaar.

Waarom niet precies aan de klant uitgelegd hoe het precies zit, en wanneer en onder welke condities het wel zou kunnen.
Je moet eerst voor een kapitaal bellen naar klantenservice (achterblijvend met nog meer ergernis) en daar vervolgens een smoes aan horen.

Stef is maanden voor mij bezig geweest iets wat ik zeer waardeer laat dat duidelijk wezen maar al die tijd heb ik niet het bovenstaand verhaal gehoord van ADSL2 of ADSL2+ had ik dat geweten dan had ik me erbij neergelegd.
Ik hoop niet dat iemand mij kwalijk neemt dat ik dat toch wel vreemd vind.
10 Maanden ben ik van het kastje naar de muur gestuurd, zonder de echte reden te weten waarom ik geen itv kon krijgen dat vind ik een slechte zaak.

En hoe dring ik nu door tot de juiste regionen bij kpn om te informeren over ADSL2 of ADSL2+ dat lukt nooit bij de klantenservice.

Groet,

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 22 nov 2009 10:15 

Goede morgen, Hallo Radka2

Vanaf het begin Januari 2009 is de orderstatus bij mij nooit leeg geweest, ook niet als je bedoeld "Opdracht geleverd" altijd stond er wel iets.

Ben nu door iemand van opdracht verwerking wat verder gekomen, en daarna teruggebeld door iemand van KPN die alles nog eens goed wil uitzoeken omdat zich steeds tegenstrijdigheden voordoen.
Dit heeft tijd nodig dus mocht er iets te melden vallen dan laat ik het weten.
Ik vind nog steeds dat KPN medewerkers een kans verdienen om dit op te lossen.

Groet,

B.J.Stijf

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2009 23:14 

KPNwebcare2 schreef:

Deze eisen moeten worden voldaan.
-Plaats vrij in Centrale
-ADSL2 verbinding
-Maximale afstand 2.20 KM van HVD.
-Minimale snelheid haalbaar van 13,67 MB/s.

Wordt dus één van deze eisen niet gehaald dan wordt er afgezien van het leveren van ITV.

Hallo,

Ik heb sinds gisteren ITV, voorheen had ik een IPB 8mb verbinding, met een Siemens Experiabox (die zilvere)
Toen ik ITV heb aangevraagd bij de KPN shop hier in de buurt is mij verteld dat ik een nieuwe Experiabox zou ontvangen, omdat de Siemens niet geheel geschikt zou zijn voor ITV.

Nu heb ik inmiddels alles ontvangen, maar geen nieuwe modem. Na het aansluiten van de Motorola ontvanger kreeg ik geen netwerkverbinding met deze ontvanger. Bij de servicedesk konden ze niks voor mij betekenen, ze konden alleen zeggen dat de Motorola op poort 3 moet, maar dat zat hij al. En dat ik de modem een keer aan en uit moest zetten, (ook dit had ik al enkele malen gedaan).

Wel konden ze me melden dat er een landelijke storing was (dit was op 29-12-2009), en dat het misschien daaraan zou liggen. Na wat zoeken op het internet heb ik besloten om mijn modem eens een harde reset te geven, en ja nu had ik signaal. Het installeren ging verder goed, het duurt even maar oke dat kan.

Nu ging ik de instellingen in mijn modem weer terugzetten. Maar na het veranderen van het standaard wachtwoord van de modem had ik opnieuw geen signaal meer. Wachtwoord weer teruggezet en ja hoor signaal weer terug.

Overigens was het signaal van het begin af aan schokkerig, het beeld/geluid bleef continue hangen, en de modem is de eerste paar uren wel 5 a 10 keer automatisch gereset (heb dit modem al zeker 2 jaar heeft hij nog nooit uit zichzelf gedaan). Ook merkte ik dat mijn internet verbinding beduidend trager is geworden (speedtest geeft 4 a 5 mb bij ingeschakelde ITV ontvanger, 8 zodra ik deze weer uitzet)

Dus ik besloot om de volgende dag (vandaag) maar te gaan bellen met de servicedesk, omdat ik bang was dat het toch aan de modem zou liggen.

Vanmorgen vol goede moed de TV weer aangezet, dacht nog misschien kwam het door die storing gisteren.. Heel even beeld gehad, en vervolgens weer geen signaal. Toen ik daarop de servicedesk wilde bellen bleek dat ik ook geen telefoon meer had. Kreeg continue een ingesprektoon.

Vervolgens maar met mijn GSM gebeld, de mevrouw kon mij niet helpen, is een 2e lijns incident voor aangemaakt. Later vandaag zat ik in de instellingen van mijn modem te kijken, en toen zag ik dat er bij de VOIP proxy settings geen telefoonnummer meer ingesteld stond. Ik weer met servicedesk gebeld om te vragen of dat misschien het probleem was, en ja hoor toen had ik ineens binnen een minuut weer telefoon.

De TV deed het inmiddels ook weer, dit is waarschijnlijk toeval geweest. Maar ik zat nog steeds met het trage internet.
Ik zat toch aan de telefoon met de mevrouw van de servicedesk, dus gelijk maar even navraag gedaan. Volgens haar klopte alles, zitten wij 2,8km van de centrale verwijderd, en is er hierdoor een maximale verbinding van ongeveer 9 mb.

Mijn zus woont hier om de hoek, heeft ook sinds gisteren hetzelfde pakket, alleen dan wel met een nieuwe modem (terwijl die ook de Siemens had), en daar werkt alles feilloos. Maar die zaten volgens de mevrouw dan ook op een andere centrale, ruim 1 km dichterbij, maar ons daarheen overplaatsen is niet mogelijk.

Nu ben ik iemand die zelf graag op onderzoek uitgaat, en ik vond dan ook deze post van u. Hierin schrijft u dat er minimaal 13,67 Mb/s gehaald zou moeten worden, met een maximale afstand van 2,2km, 2 voorwaarden waar wij dus absoluut niet aan voldoen.

Mijn inziens is dat ik het nooit geleverd had mogen krijgen, en dat KPN nu dus niet kan voldoen aan de voorwaarden zoals mij genoemd toen ik ITV afsloot. De mevrouw van de servicedesk kon verder niks voor mij doen, maar wilde mij wel doorverbinden met de opzegservice, omdat ook zei vond dat er niet aan de voorwaarden kon worden voldaan.

Ik heb hiermee ingestemd, aangezien ik juist ongeveer een jaar geleden van 3mb naar 8mb ben gegaan, omdat ik sneller internet wil, en nu dus met ITV dat niet weer wil verliezen terwijl ik er wel voor blijf betalen.

Toen werd ik 20 minuten in de wacht gezet, en vervolgens werd de verbinding verbroken. Ik heb weer de telefoon gepakt (inmiddels bijna 1,5 uur vandaag aan de telefoon gehangen met de servicedesk a 10cent per minuut), en ditmaal direct gekozen voor de opzegservice.

Deze mevrouw melde mij, niet zo vriendelijk, dat zei vond dat KPN aan alle voorwaarden voldoet, dat ik dan ook geen enkel recht heb om mijn contract terugtezetten naar IPB 8mb, als dit mij niet beviel moest ik maar schriftelijk een klacht indienen.
Ook meldde ze mij dat mijn wettelijke bedenktijd van 7 dagen inmiddels was verlopen (het heeft alles bij elkaar 2,5 week geduurt voor ik de ontvanger binnen had).
Bij het afsluiten in de KPN shop hebben ze mij nooit verteld dat ITV ten kosten kan gaan van de 8mb internet, dan had ik het zeker niet afgesloten namelijk.

Nu dan eindelijk mijn vraag, ik had het nooit mogen krijgen, het voldoet niet aan de voorwaarden, dan kan het toch niet zo zijn dat ik er binnen 24 uur na levering niet meer van af kan????

Ik hoop op een antwoord.
mvg,
Anton

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 12:02 

Ik begrijp dit niet. Je zus heeft geen probelemn met het nieuwe modem en jij zit te prutsen met een oud overjaars modem en geeft na je problemen er de brui maar aan. Waar zou het nou aan liggen denk je...???
Als je de monteur van KPN laat langskomen krijg je gewoon een splinternieuw modem, daarvan heeft hij genoeg in de auto liggen. Ik heb in het begin problemen gehad met de telefoon die in de gesprekstoon bleef hangen. De KPN monteur heeft alles doorgemeten, 2 nieuwe modems geprobeerd en toen bleek er een instelling in de centrale verkeerd te staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 12:30 

Helaas, was het maar zo eenvoudig..

Volgens die mevrouw(en) van de servicedesk voldoet de Siemens modem nog prima, en ligt het daar ook absoluut niet aan.

Het probleem is dat wij 2,8 km van de centrale zitten, en hierdoor geen hogere verbinding kunnen krijgen dan 9mb/s, waardoor ons internet dus traag wordt omdat er simpelweg niet meer bandbreedte beschikbaar is.

En mijn zus heeft net het geluk dat ze op een andere centrale zit, die ruim een kilometer dichterbij staat, hierdoor gaat het bij haar dus wel, zij haalt ook een verbinding van 13 mb/s.

En die gesprekstoon hadden wij inderdaad ook, door de harde reset was de instelling van de VOIP proxy eruit, en hadden we geen nummer meer gekoppeld. Toen ik dit aankaartte, was het inderdaad binnen 30 seconde geregeld, ook een kleine instelling in de centrale veranderd.

mvg,
Anton

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 13:34 

Ik zit nog verder van de centrale af, dus ik vraag mij af of dit wel het punt is. Heb je ooit wel eens goed beeld gehad? Je moet een verbinding van minimaal 12Mb hebben.
Dat is wat ik dus raar vind: jij ITV kan krijgen, ondanks dat je te ver van de centrale af woont. KPN heeft een behoorlijke veiligheidsfactor in het aanmelden voor ITV ingebouwd om problemen met de bandbreedte te vermijden. Dit probleem wordt opgelost wanneer de update naar VDSL heeft afgerond (ca. zomer 2010). Dan kan 80% van de Nederlandse huishoudens ITV ontvangen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 14:43 

Sintanton schreef:
Helaas, was het maar zo eenvoudig..

Volgens die mevrouw(en) van de servicedesk voldoet de Siemens modem nog prima, en ligt het daar ook absoluut niet aan.

Het probleem is dat wij 2,8 km van de centrale zitten, en hierdoor geen hogere verbinding kunnen krijgen dan 9mb/s, waardoor ons internet dus traag wordt omdat er simpelweg niet meer bandbreedte beschikbaar is.

En mijn zus heeft net het geluk dat ze op een andere centrale zit, die ruim een kilometer dichterbij staat, hierdoor gaat het bij haar dus wel, zij haalt ook een verbinding van 13 mb/s.

En die gesprekstoon hadden wij inderdaad ook, door de harde reset was de instelling van de VOIP proxy eruit, en hadden we geen nummer meer gekoppeld. Toen ik dit aankaartte, was het inderdaad binnen 30 seconde geregeld, ook een kleine instelling in de centrale veranderd.

mvg,
Anton

Je hebt vermoedelijk een ADSL 2 verbinding en voor itv een 8 Mb verbinding wat normaal werkt doordat max 9 Mb beschikbaar is in je woning. Je vraagt itv aan en itv heeft zins de mpeg4 codering geen 8 Mb (opnemen en kijken) meer nodig maar ongeveer 6 MB. Je houd bij tv en opnemen dus ongeveer 3 Mb over. Als je betaald voor een 8 MB verbinding moet in deze situatie altijd een voorbehoud worden gemaakt dat je alleen 8 Mb beschikbaar hebt als de itv ontvanger uit staat. En dan is het aan de gebruiker of je daar me akkoord gaat of kiest voor een 3 MB internet +bellen + itv abon..

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 15:27 

Giant2000 schreef:
Ik zit nog verder van de centrale af, dus ik vraag mij af of dit wel het punt is. Heb je ooit wel eens goed beeld gehad? Je moet een verbinding van minimaal 12Mb hebben.
Dat is wat ik dus raar vind: jij ITV kan krijgen, ondanks dat je te ver van de centrale af woont. KPN heeft een behoorlijke veiligheidsfactor in het aanmelden voor ITV ingebouwd om problemen met de bandbreedte te vermijden. Dit probleem wordt opgelost wanneer de update naar VDSL heeft afgerond (ca. zomer 2010). Dan kan 80% van de Nederlandse huishoudens ITV ontvangen.

Het beeld is prima nu, het gaat er alleen om dat mijn internet halveert als de tv aanstaat. Ze zeiden gisteren aan de telefoon ook letterlijk dat wij het ook nooit hadden mogen krijgen, omdat 12mb niet haalbaar is bij ons..

spaceone schreef:
Je hebt vermoedelijk een ADSL 2 verbinding en voor itv een 8 Mb verbinding wat normaal werkt doordat max 9 Mb beschikbaar is in je woning. Je vraagt itv aan en itv heeft zins de mpeg4 codering geen 8 Mb (opnemen en kijken) meer nodig maar ongeveer 6 MB. Je houd bij tv en opnemen dus ongeveer 3 Mb over. Als je betaald voor een 8 MB verbinding moet in deze situatie altijd een voorbehoud worden gemaakt dat je alleen 8 Mb beschikbaar hebt als de itv ontvanger uit staat. En dan is het aan de gebruiker of je daar me akkoord gaat of kiest voor een 3 MB internet +bellen + itv abon..

Volgens de modem hebben wij een ADSL 2+ verbinding, maar idd wat jij omschrijft klopt verder wel, als we tv kijken houden we ongeveer 4 mb over voor het internet.
Alleen dat voorbehoud is ons nooit opgewezen, er is ons verteld dat het geen enkel probleem was, dat we aangesloten konden worden, en ze hebben nooit gezegd dat onze kabel een maximale snelheid had van 9 mb/s, anders hadden wij namelijk nooit ITV afgesloten..

Het is ook niet dat ik er graag vanaf wil nu, het liefst houd ik het, mits ik gewoon 8 mb overhoudt voor mijn internet, want de tv werkt nu goed, en het beeld vind ik ook mooi. Maar ik heb gisteren 3 keer met de servicedesk gebeld, 3 verschillende medewerkers die allemaal een meting hebben uitgevoerd, en volgens hun kan door de lengte van de kabel vanaf de centrale tot ons huis, de verbinding gewoon niet hoger dan die 9mb. Vandaar dat ik zeg, annuleer het dan maar weer, dan houden we gewoon ons IPB met 8mb.

mvg,
Anton

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec 2009 22:12 
Site Admin

Om het topic overzichtelijk te houden gaat dit topic dicht en komt collega moderator Maarten soon met deel 2!

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 11:10 

We gaan hier verder

viewtopic.php?f=14&t=3370

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]