Lexibel schreef:
Hallo,
WE hebben hier I-TV sinds half juni en vanavond hebben we voor het eerst met een vastloper te maken gehad...
Mijn zoon wilde naar MTV overschakelen en hierop liep de zaak vast: niet voor of achteruit te krijgen: het tv-beeld werd zwart en het lampje op de ontvanger wisselde steeds van groen naar rood.....Omdat er verder niemand thuis was, heeft zoonlief maar ten einde raad het netsnoer uit de Motorola ontvanger gehaald en weer opnieuw aangesloten. Hierop startte de ontvanger weer op en leek alles weer als vanouds te werken.
Het zal wel vast wel weer eens meer gebeuren....Ik ben echter nieuwsgierig wat zo'n vastloper veroorzaakt? Duidt dit op een hardwareprobleem, een "overflow", een verkeerde bediening, of gewoon iets wat weleens voorkomt?
Ik heb nu de gezinsleden wel verteld dat ze bij een volgende keer beter de ontvanger met de aan/uitknop aan de achterkant kunnen uitzetten en na een paar minuten weer opnieuw inschakelen..Goed advies?
Het beste wat u kunt doen als de tuner vastloopt, is de tuner met de schakelaar achterop uit zetten, 30 seconden wachten en daarna weer aanzetten, niet de stekker uit het stopcontact trekken.
Hoe het komt dat de tuner vastloopt is moeilijk te zeggen in uw geval waarschijnlijk een probleem in de tuner zelf.
Op het moment dat de tuner vastloopt en het beeld is bevroren of iets dergelijks dan bevind zich het probleem in de software.
Als dit probleem te vaak voorkomt kunt u het beste onze collega's op de helpdesk bellen, dan
kan het zijn dat uw tuner
vervangen word voor een nieuwe, hier zitten verder geen kosten aan verbonden.