Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 21 nov 2024 23:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ipb-comfort+i-tv.
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2007 20:19 
Site Admin

Na wat postings gelezen te hebben op het i-tv platform was ik zeer geïnteresseerd geraakt in het verhaal dat in bepaalde gevallen men ook kan overstappen van Standard naar basic+i-tv (6mb).

Net gebeld met de mphd van i-tv maar die wisten van niks, op zich vaag want er zijn al legio klanten omgezet naar deze variant, dus je zou verwachten dat ie wel iets weet)

Afijn, na wat aandringen heeft de medewerker het doorgezet naar de afdeling leveringen met het verzoek de lijn te upgraden naar basic.

Let op! KPN geeft wel duidelijk aan dat er bij storingen geen ondersteuning wordt gegeven. Ik wil dit risico wel aangaan gezien de wijkcentrale 18,4mb kan leveren. Tel ik 3mb op bij de 12mb die wij al hebben kan je dus er van uit gaan dat nog 3 erbij geen enkel probleem moet geven.

Afijn, wordt vervolgd. Volgens iemand op het i-tv platform moet het na goedkeuring binnen 3 wekdagen dagen gereed zijn.

Groet Marcel.

Laatst bijgewerkt door marcel234 op do 18 okt 2007 23:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 okt 2007 23:40 
Site Admin

jesssssssssssssssssssssssssss :D :D

met een goeie onderbouwde motivatie is het gelukt. na het telefoongesprek kreeg ik gelijk per e-mail het volgende:

Geachte heer / mevrouw,****

Wij hebben uw aanvraag tot het wijzigen van uw InternetPlusBellen en Interactieve TV-abonnement ontvangen.

De volgende gegevens zijn op deze opdracht van toepassing:

Nieuwe abonnementsvorm: Planet InternetPlusBellen Comfort en i-TV abonnement

Nieuwe maandelijkse abonnementskosten:

BelOnbeperkt Weekend EUR 0,00
InternetPlusBellen telefoonaansluiting EUR 0,00
Planet InternetPlusBellen Comfort en i-TV EUR 69,90
InternetPlusBellen telefoonaansluiting EUR 0,00
InternetPlusBellen extra pers. telefoonaansluiting EUR 0,00

Totaal: EUR 69,90

Eventuele actie- en/of pakketkortingen zijn niet in bovenstaand overzicht meegenomen. Indien u recht heeft op korting, wordt deze verrekend op uw maandelijkse factuur.

Een compleet overzicht van uw InternetPlusBellen en Interactieve TV-abonnement vindt u op http://www.planet.nl, bij 'Beheer Cockpit', in 'Mijn Gegevens'.

Uw opdracht zal over ongeveer 10 werkdagen worden uitgevoerd.

Heeft u nog vragen? Op http://www.planet.nl/help vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen en de mogelijkheid om per e-mail vragen te stellen aan onze Servicelijn. Voor het laatste nieuws over Interactieve TV gaat u naar http://www.kpn.tv. Ook kunt u 7 dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur terecht bij de Servicelijn van Planet Internet via telefoonnummer 0900-1905 (€ 0,10 per minuut).

Met vriendelijke groet,

Servicelijn van Planet Internet.

dus ik ben happy. binnen nu een 10 dagen zal ik kunnen gaan downloaden met, ik hoop, 650kbps 8) wel grappig, ik mocht zelfs naar advanced toe als ik wilde, dus 12 down. maar heb dit toch maar niet gedaan. de wijkcentrale ligt weliswaar maar 1200 meter hier vandaan, alleen 3 lijnmetingen geven aan dat max 18.5 te halen is. als ik 9mb van i-tv plus 12mb bij elkaar optel zit ik op ruim 20mb. en ik ben bang dat deze marge niet goed te realiseren is.

dis slim heb ik gekozen voor comfort en ga het komende jaar kijken hoe dat gaat. als dat goed gaat kan ik altijd volgend jaar nog overstappen naar advanced.

voor nu ben ik erg happy, leuk gesprek gehad met de mphd en weer wat wijzer geworden over diverse dingen.

nu afwachten de lijn wordt geupgraded 8)

groet een happy marcel :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2007 23:13 
Site Admin

Raadsels zijn er om opgelost te worden toch :?: dan heb ik er hier 1 voor jullie.

De opleverdatum voor deze overstap naar comfort zou 10 dagen duren (of kan 10 duren oké) maar vandaag keek ik bij toeval in de experia-box en zag tot mijn verbazing dat de upload snel was verhoogd naar 768kb/PS :P dus ik dacht, dat is snel, maar zag tevens dat de download nog steeds op 12.190 lag, en dat is nog volgens de oude Standard waarde. Dus onduidelijkheid. Gebeld met KPN om na te vragen wat hiervan de bedoeling is. Volgens puntje puntje puntje, was het geheel nog niet opgeleverd maar dat moest wel vandaag gebeuren, dus geduld a.u.b.

Kan mij hierbij wel iets voorstellen, dus zonder morren opgehangen en de dagelijkse chit doen.

Echter, om 7 uur was er nog niets veranderd. de upload is weliswaar volgens comfort maar dat is niet terug te zien. ik ga toch zeker met 4kb/ps sneller in upload maar dat klopt voor geen meter. dus uit nieuwsgierigheid nog maar een keer gebeld en kreeg te horen dat ik maar even tot morgen moest wachten. de opleverdatum was inderdaad vandaag maar er stond niets in dat het ook daadwerkelijk opgeleverd was.

Dus het raadsel? Waarom is de upload wel op 768 gezet maar is het verschil maar net 5kb/PS? En waarom is de download nog steeds volgen oude waarden?

Laat ik er een nachtje over slapen, het kan ook administratief in de nacht recht getrokken worden volgens KPN. dus lekker slapen en kijken wat er morgen wel of niet verandert :?: :o .

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2007 23:33 
Site Admin

Kent u de uitdrukking “ik barst uit mijn panty van woede”? in mijn verhaal doe ik dat zeker. Lees en huiver.

Vanmiddag nog steeds niets verandert. Dus maar weer eens gebeld. Bij pure toeval kreeg ik iemand aan de lijn die ook hier actief mee doet. Dus verhaal uitgelegd en hij zocht contact met de mphd.

Daar kreeg ik tot mijn stomme verbazing te horen dat het helemaal niet mogelijk is om up te graden naar comfort. Mijn verhaal dat er 3 lijnmetingen aan vooraf zijn gegaan en zelfs een e-mail dat het mogelijk was haalde niks uit.

Volgens de mphd is er helemaal geen sprake van een profiel dat comfort heeft. Ik verwees per omegaande naar hun eigen i-tv forum waarin een duidelijk voorbeeld staat van iemand die het ook al heeft. Volgens hen zou die man wel liegen. Ik legde uit dat er zelfs een screenshot bij stond van de snelheden die hij nu behaalt.

Ook mijn stelling dat inmiddels wel al de uploadsnelheid op comfort stond kon niet. Na een eigen lijnmeting van deze figuur moest die to geven dat idd het al op comfort stond )hoezo er is geen profiel).

Dus simpelweg legde ik uit dat 1- er al iemand is die het al heeft 2- waarom is de upload snelheid dan al wel op comfort en 3- waarom heb ik dan een mail gekregen dat het technisch wel mogelijk was en 4-waarom hebben ze dan mijn order aangenomen?

Geen commentaar gewoon blijven verwijzen dat er geen profiel voor comfort bestond. Echt ik ben witheet. Ze zetten je simpel gewoon voor leugenaar uit. Ook probeerde ik nog te opperen dat hij dan even op hun eigen i-tv forum moest kijken naar het al eerder geschreven bericht. Hij probeerde wel “iets” maar echt moeite om zijn eigen forum op te komen deed die nou niet echt.

Waar echt mijn broek van op mijn knieën zakte was de uitspraak die als volgt luid “ meneer, uw wijkcentrale kan 18,4mb aan, maar u moet er wel eerst 25% van af halen” hahahaha, in 3 jaar ipb heb ik nog nooit zo`n achterlijke uitspraak mee gemaakt als deze haha. Ik zeg oké, haal 25% van 18,4 af, dan blijft er nog genoeg over voor een degelijke upgrade. Stilte viel en ja hoor weer terug verwijzen dat er geen profiel bestaat voor comfort. Hoe vaak ik dat ge*** niet heb gehoord willen jullie niet weten.

Wat is er nou zo moeilijk, de wijkcentrale kan 18,4mb aan. Ik ben ingetraint op 12mb (met i-tv) tel daar eens 3mb bij op, dan komen we uit op 15mb. Zijn ze daar nou zo achterlijk of willen ze het gewoon niet snappen. Wat staat een upgrade nou in de weg als alles het toelaat?

Morgen maar eens een tandje hogerop zoeken, want laat het hier echt niet bij zitten. Wel een ander upgraden en mij niet uit starrigheid en onwelwillendheid. Bah ben echt ziek ervan bleh :evil: .

Groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2007 07:34 

Even een domme opmerking misschien...

Maar naar elk huis liggen meerdere aderparen.
Waarom niet in dit geval een soort van dubbel signaal gebruiken?
ADSL over het ene paar, IP-TV over het andere.
Dan leveren ze wat de klant wil hebben over een dubbele lijn.
Een klant die meer wil betalen moeten ze niet voor gek zetten die moeten ze houden.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2007 08:08 

Robèrt schreef:
Maar naar elk huis liggen meerdere aderparen.
Waarom niet in dit geval een soort van dubbel signaal gebruiken?
ADSL over het ene paar, IP-TV over het andere.
M.v.g,
Robèrt

Die aansturing zullen ze technisch nog niet voor elkaar kunnen krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2007 13:51 
Site Admin

Opgelost!,

Hè hé, het was allemaal niet zo moeilijk. Wat ik al 3 keer gisteren had geopperd en wat volgens de mphd van KPN niet hoefde gaf dus wèl de oplossing. Gewoon simpel de experia-box een harde reset geven zodat deze anders wordt ingetraint.

Dat werd vanmiddag door een 1rste lijns medewerker geopperd en heb dat toch maar eens gedaan. Met als resultaat: 650kb/ps down en 53 up.

Dat laatste is nogal aan de lage kant en hier wordt nog naar gekeken. In iedergeval ben ik blij dat ik nu weer fullspeed kan downloaden!

Groet Marcel.

Hierbij nog een screenshot van wat ik nu haal: http://www.speedtest.net/result/195537084.png

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 dec 2007 20:17 
Site Admin

het verhaal kreeg toch nog een geheel andere wending:

zoals bekend heb ik 2 i-tv tuner's. het viel mij op dat als beide stb draaiden de download snelheid niet meer boven de 410kb/ps uitkwam. wat blijkt (om een lang verhaal wat korter te maken) kpn haalt de extra snelheid simpelweg weg uit je eigen i-tv stream.

na veel over en weer gebelt te hebben en e-mailen zijn kpn en ik tot een compromis gekomen. dit pakket had NOOIT aangeboden mogen worden gezien kpn geen profielen heeft boven de 12mb (als je i-tv hebt met ipb) hoe het heeft kunnen gebeuren willen ze in het midden laten maar willen wel tegemoet komen.

ik krijg 4 maanden gratis ipb+i-tv ter waarde van 59€ per maand. dus in totaal 238 euro. ik behoud het huidige pakket met zijn gebreken. ik heb daar zelf in toegestemd gezien ik vaak wel die snelheid kan halen (als maar 1 tuner in gebruik is) de korting maakt een hoop goed als je dit verdeelt over 1 jaar. simpel rekensommetje is dat 238 euro gedeelt door 12 maanden= 19.80 als ik dat er af trek kom ik tot een mooi resultaat voor 1 jaar.

afhandeling van de klacht ging redelijk vlot. heeft wel eerst een poos stil gelegen. na een factuur te ontvangen te hebben en deze hebt laten opschorten werd er prompt 4 dagen later gebeld door klanten reactie`s.

afijn. het pakket ipb comfort+i-tv bestaat niet en zal voorlopig niet aangeboden worden. in principe heb ik met nog 1 ander iemand dit unieke pakket. ze hebben nog wel aangeboden de boel terug te draaien naar voorheen echter dat heb ik afgewezen.

ik ben tevreden met de compensatie dus ik pingel vrolijk verder met tot wel vaak 650kb/ps :wink:

groet Marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]