Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 21:55 

Hallo,

Ik ben al dagen bezig een werkende FTP server te installeren (of liever gezegd; draaiend te krijgen), maar tot op heden nog niet gelukt.
Daarom een vraag m.b.t. bestanden benaderen van eigen computer via internet.

Ik wil eigenlijk alleen bestanden van mijn eigen computer "plukken" als ik op een willekeurige computer ergens "in den lande" ben (dus ook met een computer van een ander).

Weet iemand een werkend programma (dus ook werkend met de experiabox uiteraard) waarmee ik mijn eigen computer over kan nemen en er bestanden af kan plukken (waar en met elke willekeurige computer verbonden met internet). Ik snap dat het in principe kan met "Hulp op afstand", maar dan moet "de thuiscomputer" wel goedkeuring geven en daar ben je niet!

P.S. Uiteraard zoek ik iets wat via internet te benaderen is, zonder eerst programma's te moeten installeren op de andere computer

Matty

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 22:24 

Een FTP-server is hier idd prima voor. Wat lukt er niet met de FTP server?
Je moet wel op de Experiabox de ftp poort forwarden naar de pc waarop de FTP server draaid. Tevens moet op deze pc in de firewall de ftp poort opengezet worden. Poortnummer is 21.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 22:37 

Flappie schreef:
Een FTP-server is hier idd prima voor. Wat lukt er niet met de FTP server?
Je moet wel op de Experiabox de ftp poort forwarden naar de pc waarop de FTP server draaid. Tevens moet op deze pc in de firewall de ftp poort opengezet worden. Poortnummer is 21.

Ik heb bovenstaand gedaan (poorten geopend etc.) en e.e.a. geprobeerd met eigen firewall uitgeschakeld, maar krijg absoluut geen verbinding. Wel kan ik de FTPServer "benaderen" maar bij ingave ww etc. werkt het niet. Zelfs als ik wachtwoord uitschakel en Login, dan nog kan ik nergens bij. Geeft foutmelding m.b.t. geen toegang; u bent niet geeigend om dit te benaderen. Ik zie in de LOGS van de FTPServer dat ik eertst wel even een connectie heb, maar vervolgens sluit alles!
Als ik maar wist waar dat aan lag, dan was ik er waarschijnlijk uit!.
Heb jij wel een FTP server draaien in combinatie met experiabox?(om de moed niet te verliezen).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2006 13:23 
Site Admin

maak binnen de ftp-server een account met gebruikersnaam en wachtwoord. heb zelf het zgn. anynomous-account uitgesteld.
benader de ftp-server met ftp://XXXXXX/, waarbij XXXXX je externe ipnummer is. dan zal gevraagd worden om gebruikersnaam en wachtwoord.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 okt 2006 19:45 

Het kan idd met een ftp server, maar nog makkelijker is met avvenu http://www.avvenu.com/ . Ff file downloaden, installeren en gebruiker aanmaken. Vervolgens kun je via een andere pc, pocketpc phone de bestanden op je desktop benaderen. Ook mogelijk om anderen tijdelijk toegang te geven tot delen van je desktop.

Jeffrey

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]