allereerst, dank voor je respons javascript:emoticon(':D')
Very Happy
jwagenaar schreef:
jouw idee is goed uitvoerbaar. je zult dan de 2 draadsverbinding moeten vervangen door utp cat 5 kabel. nadeel hiervan is dat je in de ene hoek de eb hebt staan en in de andere hoek de huidige router (dan gedegradeerd tot switch). dus 2 apparaten.
Dat klopt, maar het voordeel is dat ik maar 1 kabel hoef te vervangen.
Wel heb ik nog wat vragen over hoe eea te configureren, maar daar kom ik nog (morgen?) op terug
jwagenaar schreef:
een andere mogelijkheid is om de eb op de plaats van de huidige router te zetten en deze router niet meer te gebruiken. hiervoor heb je dan een 2-draadsverbinding lopen van de telefoonaansluiting naar de plaats van de eb. in de overgangsfase (portering) heb je tijdelijk 2 van deze draadverbindingen nodig; 1 voor adsl en 1 voor lijn. daarnaast een verbinding van tel1 naar de telefoon. na portering kan de verbinding naar lijn vervallen. gebruik voor deze 2-draadsverbindingen kwalitatief goed materiaal en niet van dat goedkope spul van de bouwmarkt.
een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de huidige/gewenste plaats van de telefoon.
kijk ook eens op
viewtopic.php?t=107 of
viewtopic.php?t=108
Deze documenten heb ik gelezen. Ze geven goed aan wat te doen.
De eb plaatsen op de lokatie van de huidige router leidt er toe dat ik 2 Cat5 kabels moet aanleggen (van splitter naar eb, voor zowel ADSL als lijn) en nog een 3de kabel van de eb naar de "ene" hoek, om mijn telefoon aan te sluiten. Deze 3de kabel moet waarschijnlijk ook een Cat 5 kabel zijn (klopt dit?). Dus 3 kabels trekken, waarvan 1 tijdelijk. Ik hoopte dit te vermijden door de switch toe te passen.
Bij deze oplossing speelt ook nog het volgende. De eb in de "andere" hoek staat dan bij op 20cm van 1 van mijn PCs (werkplek). Ik weet niet of dit tav straling verstandig is als ik (tzt) wireless zou gaan gebruiken.
Ervaring hiermee?