Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 23:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Usb stick
BerichtGeplaatst: do 13 apr 2006 20:16 

Hallo ik heb net me usb stick op de epb aangesloten hoe kan ik de inhoud zien van deze stick :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 apr 2006 20:22 
Site Admin

kijk via netwerklocatie naar volledig netwerk. binnen de groep "werkgroep" is de naam van de experiabox schijnbaar. als jouw computer wellicht in een andere werkgroep zit, zou dit wellicht problemen kunnen opleveren.
heb een en ander vandaag geprobeerd en het werk perfect. heb meteen een externe harddisk besteld, zodat ik images en bestanden van alle pc's hierop kan backuppen.
ik hoor het wel.

Profiel  

Berichttitel: usbpoort experia
BerichtGeplaatst: do 13 apr 2006 20:42 

ehhh is het bekend dat een printer/ scanner combi niet werkt op die usb poort?
Bij deze dan: een scanner werkt niet op de experia usb poort!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2006 16:36 
Site Admin

heb sinds vandaag op usb aansluiting experiabox een externe harddisk aangesloten (Western Digital My Book Essential Edition 250 Gb usb 2.0). Werkt prima. Hou er wel rekening mee dat deze schijf NIET ntfs is. dit werkt namelijk niet.

Profiel  

Berichttitel: ntfs
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2006 21:24 

Dus hd formatteren als fad/ fad32?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2006 21:31 
Erelid

Klopt heb ik ook ergen gelezen. USB stick gaat hier ook goed trouwens, wel een beetje lullig dat die poort aan de achterkant zit als die box op je buro staat. Het ontwerp is niet erg doordacht, maar goed het gaat erom wat er in zit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 apr 2006 22:09 
Site Admin

Willy schreef:
Klopt heb ik ook ergen gelezen. USB stick gaat hier ook goed trouwens, wel een beetje lullig dat die poort aan de achterkant zit als die box op je buro staat. Het ontwerp is niet erg doordacht, maar goed het gaat erom wat er in zit.

vandaar dat er ook openingen aan de achterkant zitten, zodat je hem kan ophangen en dan is de vormgeving nog niet zo slecht (alhoewel smaken verschillen)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006 00:00 
Enneh, die USB stick werkt natuurlijk weer niet op de ISDN variant van de EB heb ik gemerkt. Gaat vast veranderen wanneer er nieuwe firmware in komt...

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006 09:11 

Ik snap trouwens niet waarom je de Experisabox hiervoor moet gebruiken als de pc usb aansluitigen heeft, dit is toch niet het doel van deze box?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006 10:47 
Erelid

JoostA schreef:
Enneh, die USB stick werkt natuurlijk weer niet op de ISDN variant van de EB heb ik gemerkt. Gaat vast veranderen wanneer er nieuwe firmware in komt...
Ik heb hier twee sticks liggen waarvan een niet goed werkt en de andere perfect werkt. EB is ook een isdn versie bij mijn. Sommige dingen zijn dus niet compatibel met de EB. Bij Internetplusbellen info op dit forum kun je het een en ander nalezen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 mei 2006 14:02 
Site Admin

JoostA schreef:

dit heeft niets te maken met isdn versie (ik maak zelf ook gebruik van deze versie).
ga vanuit start naar "zoeken", "naar bestand of mappen" en tik bij "computer of personen" 192.168.2.1 in en dan zal deze schijf te voorschijn komen. zorg er wel voor dat deze stick niet geformateerd is als ntfs.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 mei 2006 23:34 
JWagenaar: werkt niet. Je kunt sowieso bij de ISDN versie fluiten naar het adres 198.168.2.1.
M.i. heeft het te maken met het inmiddels beruchte verhaal van de firmware update (die nu weer naar juli verschoven schijnt te zijn). Je ziet overigens de EB wel terug in "werkgroep" maar die is daarin niet benaderbaar. Schijven zijn bij mij per definitie FAT32 (heeft met een Linux installatie te maken), dus daar kan het probleem ook niet zitten

Hoogstens zou je nog kunnen aannemen dat de USB stick problemen heeft met de EB. Alleen vreemd dat hij (het is er één van Dell) nergens anders problemen heeft. De rest van de netwerkverbindingen die niet aan de EB zelf zijn gekoppeld (totaal drie PC's) werkt overigens uitstekend.

UIteraard ga ik het er voorlopig ook niet op wagen een mooie dikke externe HD aan de EB te hangen ....

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 mei 2006 00:11 
Oops, ik moet alsnog (ook in reactie op mijn vorige bericht) alsnog terugkomen op de eigenaardige zaak van de niet werkende USB stick...

Kort samengevat : ik kan hem nu ineens wel benaderen. Als naslag voor de medelezers hieronder het hele verhaal.

Mijn Experiabox heeft als laatste aanduiding: *C222. Dat is dus - geheel conform volgens de KPN handleiding - ook de naam die mijn draadloze netwerk heeft gekregen.
Teninste (!) dat *zou* volgens de "mijn KPN" pagina en volgens het overzicht van het programma dat bij de Gigaset draadloze adapter hoort het geval moeten zijn.
Maar ik realiseerde mij ineens dat de EB in mijn "werkgroep" de aanduiding *C221 (niet C222 ) krijgt. In dit verschil in benaming zou natuurlijk de basis van de problemen gelegem kunnen zijn.

Toevalligerwijze kan ik sinds vandaag weer via internet de instellingen van mjn EB beheren (deze pagina is bij mij bijna twee weken onberreikbaar geweest).

Ik heb daar eerst gecntroleerd of de naam van mijn draadloze newterk inderdaad als *C222 stond aangeduid (= SSID) , zoals ik dat op een eerder afgedrukte pagina had staan. Dat bleek inderdaad het geval.

Deze instelling heb ik vervolgens opnieuw naar de EB laten verzenden, zonder verder ook maar iets aan mijn instellingen te wijzigen.

Wat wil nu ineens het geval ? Mijn memory stick wordt nu wel als netwerkdrive bij de EB herkend. Echter de EB wordt in mijn "werkgroep" nog steeds aangeduid met *C221...

Ik weet niet of de naam daarvan nog gaat veranderen bij een reboot van het een of het ander (de PC of de EB), Hoe dan ook, iemand die hetzelfde probleem tegenkomt, zou misschien iets hebben aan de oplossing de netwerk SSID instellingen nogmaals vanaf de KPN site naar de EB te laten sturen.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 mei 2006 11:21 

JoostA schreef:
Wat wil nu ineens het geval ? Mijn memory stick wordt nu wel als netwerkdrive bij de EB herkend. Echter de EB wordt in mijn "werkgroep" nog steeds aangeduid met *C221...

Dat klopt de EB heeft verschillende MAC adressen. Het SSID is gekoppeld aan het WLAN MAC(laatste 6 karakters bv. XXC222). Het netwerkgedeelte, dus ook de USB stick, is gekoppeld aan het WAN MAC(bv. 0001XXXXC221). Dan is er ook nog een LAN MAC(bv. 0001XXXXC220).
De MAC adressen staan op een sticker aan de onderkant van de EB.

Profiel  

Berichttitel: hd aansluiten op de eb
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2006 20:51 

uiteraard via de usb ingang
maar kan ik de gegevens dan ook opvragen als ik elders zit.
of is dit puur voor thuis gebruik.

groeten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]