Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De KISS DP558 en de EB.
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 17:07 

Beste Forummers, sinds enige tijd heb ik IPB van Planet/KPN. Voorheen had ik ADSL van Planet. Daarbij had ik een Alcatel Speedtouch multi pc modem. Aan het modem zaten 2 pc's en de KISS DP558 hd recorder. Zoals bekend kan je de KISS DP558 via het internet programmeren voor opname en kan je met KISS PC-LINK of EZLINKNG bestanden die op je pc staan weergeven op tv of afspelen via je hifi set. Met de Alcatel werkte alles naar behoren maar sinds ik de EB heb loopt het allemaal niet goed meer. De KISS speler zie je niet staan in de EB, soms ineens wel. Dit geldt ook voor de pc's. Beide pc's vinden elkaar maar in de EB staat 0 clients. Soms is de KISS undefined en staat er b.v. 192.168.2.4 terwijl het ding 192.168.2.2 heeft. EZLINKNG of KISS PC-LINK doen het niet of niet goed. Langzaam, de KISS vindt geen PC-LINK server. De firewall heb ik ook uitgezet op de EB en dan nog gaat het niet goed. Dan weer alles aangesloten op de Alcatel en alles draait feilloos. Ik denk dat de EB niet overweg kan met een KISS speler. 'K heb al allerlei instellingen op de EB geprobeerd maar zonder succes. Wie heeft er ook een KISS product in zijn netwerk hangen en welke instellingen heb je op je EB gemaakt? Ik hoop dat iemand mij helpen kan. EZLINKNG en KISS PC-LINK maken gebruik van poort 8888.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 20:21 
Site Admin

hoewel de handleiding aangeeft dhcp client te gebruiken, zou ik een vast ipnummer uitproberen buiten de range van de eb; vanaf 201 dus.
vermeldt dit ipnr eens bij "exposed host". wellicht niet als blijvende oplossing, maar om eens te bezien of deze 2 apparaten sowieso met elkaar kunnen werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 23:02 

Oke, ik zal het t.z.t. ook uitproberen. Ik heb vanavond gebeld met de Helpdesk van KPN. Eerder belde ik naar het 0900 nummer. 32 minuten in de wacht en niemand aan de lijn gekregen. Dus naar 0800 gebeld en alles uitgelegd. De medewerker van 0800 gaf aan niet meer naar 0900 te bellen maar direct naar 0800. Die verbinden je dan intern door... Zodoende krijg ik dus 3.20 euro netjes teruggestort. Voor 'lucht' betaal ik immers niet. Maar goed, uitgebreid gediscussieerd over de EB en de KISS. De medewerker aldaar wist niet wat een KISS hd recorder was dus uitleg gegeven. Ik legde uit dat het ding op poort 8888 luistert. De medewerker vertelde dat zij (KPN dus) de poort voor mij gaan openzetten. Ik verontwaardigd... 'Dat kan ik toch zelf wel doen!'. Ik heb al zoveel zitten uitproberen in die EB maar niets werkt met de KISS, en de pc's vinden elkaar ook niet altijd... 'Wij hebben alles dichtgetimmerd': zei de medewerker. 'U kunt zelf niets instellen'. Goh, en de handleiding doet anders vermoeden. Gevorderde gebruikers kunnen instellingen wijzigen, maar dat kan dus niet! 'De KPN maakt dus uit wat ik wel en niet kan met die EB'. Hiermee ga ik niet akkoord en morgen zal men die poort open zetten. Dit verhaal krijgt nog een staartje. Ik probeer van alles uit en niets lukt omdat de KPN op afstand de boel blijkt te beheren...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 23:07 
Site Admin

ik denk dat mijn onderschrift ook bij dit verhaal van toepassing is.
er zullen zeker beperkingen zitten op de eb, maar binnen de eb zijn diverse zaken in te stellen. het verhaal dat alles vanuit kpn wordt geregeld, is echt een flauwekul verhaal van de medewerker (welicht vandaag begonnen :wink: ).
vandaar mijn voorstel van exposed host. hiermee worden eigenlijk alle poorten opgezet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 23:22 

Ik ben inderdaad benieuwd admin, of ze morgen die poort open zetten. Daarna ga ik zeker met je tip aan de slag. Die medewerker zei het echt heel duidelijk. Ik werd er tijdens het telefoongesprek al een beetje boos over. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik absoluut zelf uitmaak wat voor apparaten ik in mijn netwerk hang, niet de KPN, en dat alles naar behoren dient te werken. Met de Alcatel Speedtouch werkte mijn netwerk + KISS speler volledig zonder problemen. Ik hoefde op dat ding zelfs niets in te stellen. Ik kan natuurlijk niet bepalen of die medewerker mij maar wat wijs maakt. Maar als het probleem zich blijft voordoen gaat de EB retour afzender. Het product voldoet vooralsnog niet aan mijn verwachtingen. Dat 'zij' alles op afstand beheren is bij mij inderdaad een beetje in het verkeelde keelgat geschoten. Ik hou je op de hoogte :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 sep 2006 23:26 
Site Admin

vergeet niet dat er een behoorlijk verschil zit tussen je oude abonnement en je huidige abonnement.
in het oude liep de verantwoordelijkheid tot het israpunt; je kon zelf bepalen welke modem/router je gebruikte en hoe je deze instelde.
in het nieuwe loopt de verantwoordelijkheid tot en met de experiabox (ding is bruikleen en dus eigendom van kpn) daarnaast heb je naast internet natuurlijk ook te maken met voip.
maar nogmaals het verhaal van die medewerker was echt ... :evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 sep 2006 11:53 
Erelid

En verder zal het heel wat voeten in de aarde hebben om terug tegaan naar de oude situatie, is allemaal niet eenvoudig, met het risico dat je echt een tijd zonder adsl enz zit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 sep 2006 15:38 

om van de streaming functies van een KiSS player gebruik te kunnen maken op je interne netwerk hoef je absoluut geen exteren poorten open te hebben staan. ik heb zelf een 1504 maar geen IPB dus kan het niet proberen voor je, maar ik denk dat inderdaad om een of andere reden de KiSS geen IP krijgt toegewezen. een vast ip adres opgeven zoals al werd gezegd is de beste optie om eerst te proberen.

de KiSS volledig van de stroom halen en er weer in steken zou hem moeten forceren om opnieuw een IP aan te vragen via DHCP, soms doen de KiSS players beetje moeilijk als de DHCP weg is gevallen maar de KiSS bleef wel gewoon aan staan.

voor het streamen vanaf de KiSS is echt geen externe open poort nodig, dit blijft volledig in je interne netwerk, voor het programmeren via web interface moet wel een poort open als je dit ook extern wilt kunnen doen, maar ik weet niet welke poort enzovoort omdat ik de 1504 heb (alleen player, geen hd recorder)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2006 14:01 

:arrow: Momenteel heb ik alle apparaten (2 pc's en de KISS DP558) een vast IP-nummer gegeven en de mac-adressen in de EB ingevoerd. Alles lijkt nu wel te (blijven) werken. Echter deze week probeerde ik een programma via de internet EPG op te nemen en dat lukte weer niet. Totdat ik de KISS uit- en aan zette. Daarna werd de opnamelijst op internet aangepast. Het lijkt misschien ook een bug in de DP558. Een programma opnemen via de EPG met gebruik van de DP558 gaat wel altijd goed. Leuk detail: Via de internet EPG heb ik een programma uitgekozen dat NIET naar de speler is verzonden maar via de EPG van de DP558 op het tv scherm netjes rood wordt aangegeven... De EB houdt waarschijnlijk dus geen netwerkverkeer tegen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]