Ik heb een Maxtor Shared Storage Plus (200 Gb) netwerkschijf. Die zat vroeger gedraad aanmijn Speedtouch 510 router geprikt. Aan de router (toen) een Dlink DWL 2000 AP+ Access Point. Laptop draadloos aangesloten. Alles werkte toen perfect: voorbeeld muziek downloaden en op netwerkschijf opslaan en ook van daar afspelen.
Nu is de Alcatel vervangen door een (ISDN) Experiabox. Ik kan mijn Maxtor niet meer benaderen. Het gekke is dat ik hem in Verkenner wel zie, ik de mappen (soms) kan benaderen maar dan loopt verkenner vast met mededeling "network is not accessable" of " network path not found".
Ping hetzelfde: soms een ping die goed gaat, maar de drie daarna hebben dan time out. Als ik via de browser het configuratiescherm van de schijf open, gaat het drie pagina's goed, dan klapt de verbinding er ook uit.
Alle subnetmasks staan hetzelfde (255.255.255.0). Laptop krijgt IP via DHCP. Schijf geprobeerd via vast IP (192.168.2.201) en DHCP. IP adres wordt in dat laatste geval wel toegekend door de EB. Werkgroep is overal hetzelfde (KL**). UPnP op EB staat aan. Firmware van Maxtor is geupgrade.
Iemand dezelde ervaring / een idee ? Het heeft me al veel tijd gekost en al die tijd kan ik niet bij mijn foto's die op de schijf staan
Vgr en bij voorbaat dank voor reactie.