Mijn nieuwe tv heeft de mogelijkheid een draadloze LAN-verbinding te maken, alsook eentje met draad. De draadloze verbinding ingesteld werkt soms wel (en haperend...), soms niet. Dat is niet wat ik wil. Ik heb nu een switch van sitecom 5 port 10/100 Mpbs tussen tv en experia-box gezet (voor de 2 computers en een printer) en de tv rechtstreeks met de experiabox verbonden met een cat5-etherlijn conform de voorschriften. Ik wil gewoon een snelle verbinding. Ik krijg het evenwel niet aan de praat. De tv-optie "test verbinding" levert: controle kabel ok, ip-adres controle ok, controle app. met zelfde IP ok, verbinding gateway ok, maar communicatie server NIET OK: foutmelding 006. De computers hebben wel een prima verbinding met het internet. De interactieve tv doet het ook prima, alleen de LAN-verbinding dus niet. Volgens Panasonic ligt het aan de experia-box en moet ik e.e.a. anders instellen. Maar hoe. De klantenservice van KPN kunnen mij NIET helpen, zeggen ze! Wat kan ik doen om Viera-cast op de tv draaiend te krijgen?
Laatst bijgewerkt door cliff op ma 01 nov 2010 11:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|