Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 14:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 14:20 

Ik heb net mijn USB harde schijf op de Experiabox aangesloten en als file server ingesteld. Maar van de 4 partities zijn er maar 2 benaderbaar. De overige 2 staan wel in het rijtje maar zijn "not supported".
Het gaat om een Targabox 250G met Fat32 indeling. Alle partities zijn primair en not active.
De 2 die ik kan benaderen werken prima.
Ondersteunt de Experiabox maar 2 partities of doe ik iets verkeerd?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 15:08 
Erelid

Die 2 not superted die wel in het rijtje staan zijn die wel te zien in Windows XP, misschien eerst even formateren (fat 32) die twee partities??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 15:19 

Als de USB schijf rechtstreeks is aangesloten op mijn PC zijn alle partities zichtbaar en benaderbaar in XP.
Maar via de experiabox (als fileserver niet).

Ik heb speciaal voor de Experiabox alles naar fat32 omgezet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 17:50 

Ook de helpdesk van Kpn heeft geen oplossing voor het probleem. Ik heb inmiddels wat dingen uitgeprobeerd met de partities die ik wel kon bereiken. Dat viel niet mee of liever dat viel nogal tegen.

Mappen worden snel gevonden en geopend, maar plaatjes laden met een viewer (ACDsee in mijn geval) gaat slecht. De thumbs laden langzaam en bij het openen ervan wordt het scherm zwart.
Alleen de windowsviewer doet het goed, maar niet echt snel. Het bewerken van grote foto's (met photoshop) lijkt me daarom niet aan te raden, grote kans dat er onderweg (van pc via experiabox naar USB drive) iets misgaat.

Het installeren van programma's die je vanaf de USB drive haalt lukt niet.
Muziek streamen naar je mediaplayer, vergeet het maar.

Verder ben ik maar niet gegaan, het idee om met een draadloze netwerkserver te werken moet ik hiermee helaas laten varen.

Er is trouwens niets te vinden op internet over soortgelijke ervaringen van gebruikers. Waarschijnlijk nog te vroeg. Wie weet dat er zich nog eens een oplossing voordoet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 18:02 
Erelid

Ik heb het net even getest met een usb stick, ik was ook benieuwd, kan programma's installeren en mp3 kopieren en openen, foto's bekijken enz. Moest wel even kijken waar die stick te vinden was. In mijn geval bij mijn netwerk locaties.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 21:50 

Ik denk dat de grootte hier een rol speelt. Het inlezen van 250 Gb is nogal een klus, net iets te groot denk ik. Ik zal het ook eens met een USB stick proberen.

Misschien dat de verbindingssnelheid een rol speelt. Op dit moment is mijn snelheid 36Mbps.

Wbt het vinden van je apparaat: ik volg de instructie van Kpn, in startmenu zoeken naar computers obv ip adres (meestal 192.168.2.1), resultaat aanklikken en verbinden kiezen. Werkt feilloos. Wel eerst de experiabox goed configureren, trouwens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 apr 2006 22:05 
Site Admin

bobbie schreef:
Ik denk dat de grootte hier een rol speelt. Het inlezen van 250 Gb is nogal een klus, net iets te groot denk ik. Ik zal het ook eens met een USB stick proberen.

Misschien dat de verbindingssnelheid een rol speelt. Op dit moment is mijn snelheid 36Mbps. .

De grootte van de schijf is niet van invloed. ik heb van WD een 250 gb op deze usb-aansluiting. werkt prima.

Natuurlijk speelt in het geheel de snelheid van verbinding (draadloos of vast) een belangrijke rol.
Persoonlijk ben ik zeer tevreden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 20:07 

ik ben helemaal niet zo tevreden over de usb poort op de experiabox.
regelmatige uitval, waardoor die netwerkverbinding niet te benaderen is.
dit op willekeurige momenten.
Als ik de harddisk rechtstreeks op een pc aansluit is er geen probleem en alles werkt perfect, geen uitval. Ook een hogere snelheid.

ik dacht dat de usbpoort van de experiabox een usb 2.0 was? Misschien toch niet.
Het probleem van 2 partities, die zichtbaar zijn, is een euvel van de experiabox. Die kan namelijk maar 2 partities aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2006 20:49 

Werner schreef:
ik dacht dat de usbpoort van de experiabox een usb 2.0 was? Misschien toch niet.
.

De USB aansluiting werkt volgens de USB 2.0 standaard en is compatibel met de USB standaard 1.1.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 mei 2006 12:40 

ik heb inmiddels de externe harddisk (maxtor 200Gb) nogmaals geformatterd op fat32 en 2 partities gemaakt. Vanuit de pc files met lange bestandsnamen erop gezet. Zonder probleem.
Weer aangesloten op de experiabox en alles wordt herkend.
Ook de lange bestandsnamen. Deze muziekfiles zijn ook via de experiabox in mediaplayer afspeelbaar. Dat werkt goed.

Alleen het vanuit de pc naar de experiabox overzetten van files geeft problemen. Lange bestandsnamen zijn dan niet herkenbaar, windows geeft dit aan en wil een veranderen naar een kortere naam. Hierop loopt de experiabox vervolgens vast. Langere bestandsnamen worden wel ondersteund door fat32. Maar oudere besturingssysteem: windows 98 en ouder hebben daar moeite mee. Is het dan zo dat de besturingssoftware in de experiabox zo oud is? Zijn er meerderen die dit probleem hebben ondervonden?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 mei 2006 18:05 
Erelid

Hier ook even het een en ander uitgeprobeerd, geen HD maar met een usb stick. Van de Box naar computer gaat perfect, afspelen mp3 enz.

Van de computer een bestand met een lange bestandnaam kopieren naar de box vergeet het maar, heel de zaak loopt vast. Het gaat bij mij om een isdn versie van de box. Er zal dus nog wel een bugje in de firmware/software zitten verwacht ik. Zal niet de ouderdom zijn van de software, dat lijkt mij stug.

Update
De eerste stick (die met problemen) is er eentje van Medion, heb er nog eentje liggen, merkloos en die werkt perfect met lange bestandnamen, dus het is hier ook weer een combinatie van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 mei 2006 22:09 
Site Admin

ook ik werk met een externe harddisk (205 gb western digital) op de usb van de experiabox. ik ondervind geen problemen met lange bestandsnamen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]