Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 01:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: mac adressen
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 12:34 

Er worden door de EB meerdere macadressen gebruikt. Bij de internetinstellingen staat er een (..... C acht), bij het lokale netwerk (.....C6) en bij het wirelessnetwerk (.....C7).
En daarnaast de mac adressen van de wireless adapters van de pc en/of laptops die in het netwerk hangen.

Na het installeren van het programma'tje Mywifizone (monitort alle verbindingen) krijg ik continu de melding dat een apparaat met het macadres van mijn lokale netwerk (.....C6) toegang zoekt tot mijn netwerk. Wat is dat? Wat is de functie daarvan, want het toelaten of weigeren maakt niets uit.

Profiel  

Berichttitel: Re: mac adressen
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 16:27 

bobbie schreef:
Er worden door de EB meerdere macadressen gebruikt. Bij de internetinstellingen staat er een (..... C acht), bij het lokale netwerk (.....C6) en bij het wirelessnetwerk (.....C7).
En daarnaast de mac adressen van de wireless adapters van de pc en/of laptops die in het netwerk hangen.

De EB gebruikt een macadres per werkmethodiek (niet draadloos,draadloos) Dit wijkt(uitzonderingen daargelaten) niet af van de overige adsl modem/routers.

Voor zover ik weet kun je met het progje mywifizone toegang blokkeren resp vrijgeven.Maw als je blokkeert kan iemand binnen je netwerk (bijv een tweede computer) gewoon internet op ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 17:29 

Ja dat kan.
Het programma regelt dat computers obv ip adres en/of macadres al of niet toegang krijgen tot je netwerk. Het is een extra (wellicht overbodige) beveiliging van je netwerk.

Maar ik snap de melding die ik krijg niet, waarom wil mijn gedrade netwerk toegang tot mijn draadloze netwerk? En wat in de EB zorgt ervoor dat dat gebeurt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 apr 2006 18:55 

Op het moment dat je dat programmatje laat draaien en jij beheert dat,dan wordt in eerste instantie eigenlijk elke toegang geblokkeerd.Pas als je de betreffende andere computer(s) uit het netwerk toegang verleent kan men weer verder.Dat het lijkt alsof er geen werking is is idd merkwaardig.Welke melding krijg je exact ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 apr 2006 10:04 

De tekst is: indringer gedetecteerd, vermelding Ip en Mac adres. En de mogelijkheid om de indringer toe te staan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 apr 2006 09:48 

Als je dan de indringer geen toestemming geeft,kan hij/zij dan wel gewoon gebruik maken van het netwerk ? Heb namelijk zelf eea even getest en bij een andere pc komt dus de pagina van mywifizone te staan en is er dus geen toegang meer tot internet !

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]