Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 11:02 

Ik wil via VNC naar een computer achter mijn EB.
heb via NAT -. Port forwarding alles goed gezet (poort 5900-5901) doorgestuurd naar een intern adres (192.168.2.6) waar vnc-server draait.
Firewall zelfs uit gezet.

Het werkt echter niet.
Bij mijn moeder hetzelfde truucje gedaan om haar te kunnen helpen, daar werkt het als een zonnetje, dat scheelt weer een retourtje Utrecht-A'dam.
Bij mijn oom werkt het ook voor geen meter.

In de handleiding die ik op het internet vond staat iets over een server optie. Deze zit echter niet in versie 1.38 wel in versie 1.40 maar die is weer ingetrokken vanwege bugs.

KPN (Planet) is bijzonder goed in het vertellen dat ze het niet ondersteunen. Je mag wel een server plaatsen achter de EB, maar dan sta je er wel alleen voor.

Zou ik ook een 'normaal' modem kunnen plaatsen? Met een fatsoenlijke handleiding. Eentje die het wel doet en waar de KPN niet te pas en te onpas andere software op zet.

Laatst bijgewerkt door rbuijs op vr 24 nov 2006 12:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 11:48 

Helaas, een ander modem/router/voip/firewall/switch/acces point (dus niet allen een modem!) zal niet lukken. Je kan alleen de apparatuur van KPN gebruiken. Het forwarden van poorten moet goed kunnen werken. Maak hier zelf ook gebruik van. Wat wel eens vergeten wordt is om op de ok button te klikken. De wijziging wordt dan wel getoond maar is niet actief. Dus na een aanpassing altijd op toevoegen en ok klikken.

Profiel  

Berichttitel: Ok
BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2006 12:15 

Die OK button was ik ook al een keer vergeten. Maar ook met OK werkt het niet.
Wel jammer dat we geen andere apparatuur aan kunnen sluiten. Die afhankelijkheid van de KPN bevalt niet echt. Voelt weer als vroegah.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]